Pri typickej diaľničnej čerpacej stanici by to bolo ešte šialenejšie číslo. Automobilový expert, profesor Michael Bargende sa bližšie pozrel na tému porovnania infraštruktúry pre klasické spaľováky verzus elektrické nabíjačky.
Zbavíme sa čerpačiek s naftou? Ide o otázku, ktorá prirodzene vyvstane v kontexte ambiciózneho prechodu na „elektro“. Zbavíme sa čerpačiek s naftou a nahradíme ich nabíjačkami? Je všeobecne známym faktom, že dostupnosť infraštruktúry zosobňuje dôležitú časť cesty smerom k celospoločenskej akceptácii elektromobily. Nie každý nabíja svoje auto len doma, a to z rôznych príčin. Domáce nabíjanie vás nezachráni ani na dovolenke v Chorvátsku či Taliansku.
Automobilový expert, profesor Michael Bargende sa bližšie pozrel na tému porovnania infraštruktúry pre klasické spaľováky verzus elektrické nabíjačky. Podľa neho totiž vo všeobecnosti podceňujeme úsilie a konkrétne potreby vyplývajúce z toho, ak má v budúcnosti elektromobilita hrať naozaj takú kľúčovú rolu, ako si predstavuje Brusel.
Bargende počítal s tým, že kapacita čerpadla na klasickej benzínke je 35 litrov paliva za minútu. V prípade elektromobilu to zodpovedá výkonu 18 megawattov. Keďže je však účinnosť elektromobilov trikrát vyššia ako u spaľovacích motorov, rovnaký efekt sa dosiahne vďaka šiestim megawattom nabíjacieho výkonu. Pri uvažovanom nabíjacom výkone 120 kW prišiel Bargende k zaujímavým číslam.
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana by bolo potrebných 50 nabíjacích bodov pre elektromobily. Pre typickú diaľničnú čerpaciu stanicu – povedzme s dvanástimi tankovacími stojanmi – by tak teoreticky bolo potrebné postaviť a sprevádzkovať 600 nabíjačiek. Takéto vysoké čísla vychádzajú z predpokladu, že čerpačka je nepretržite vyťažená na 100 percent. To sa samozrejme nedeje non-stop, no na druhej strane obdobné scenáre pravidelne nastávajú napríklad na diaľniciach vedúcich k obľúbeným dovolenkovým destináciám.
Ak by sme vzali do úvahy nižšie (a realistickejšie) čísla, napríklad 25-percentné vyťaženie stojanu s konvenčnými palivami, stále by bolo potrebné vybudovať 10 miest na nabíjanie elektrických áut, aby sme sa ich priepustnosťou vyrovnali benzínu či dieselu ako alternatíve. Ak by mala takáto diaľničná čerpačka okolo 10-12 stojanov na tankovanie, nahradiť by sme ich dokázali vtedy, keď budeme mať k dispozícii viac ako 100 nabíjacích bodov.
Ešte väčšou výzvou je kamiónová doprava, ktorú chce Brusel taktiež čo najrýchlejšie elektrifikovať. Nabíjacie stanice s výkonom či už 100, 150 alebo 250 kilowattov v tomto prípade stačiť nebudú. Potrebné sú „megawattové nabíjačky“.
Na ťahu sú do veľkej miery dodávatelia energií a prevádzkovatelia elektrických sietí. „30-megawattová stanica je to isté ako mesto s 30-tisíc obyvateľmi, ktoré zrazu ‚spadne z neba‘ do siete a musí byť zapojené a zásobované. Ak budeme musieť vybudovať 30-megawattové prípojky každých 60 kilometrov pozdĺž diaľnice, potom je to rovnaké, ako keby sa pozdĺž všetkých diaľnic v Nemecku odrazu postavilo zhruba 400 malých miest s 30-tisíc obyvateľmi,“ hovorí šéf energetickej firmy E.ON Leonard Birnbaum.
Jedno je isté: Ak sa má sen EÚ o elektrifikácii dopravy stať skutočnosťou, nároky budú – v porovnaní so súčasnou infraštruktúrou čerpačiek pre spaľovacie motory – nepochybne väčšie. Plán Bruselu si bude vyžadovať mnohonásobne viac priestoru čo sa týka pozemkov, vynaloženého úsilia, surovín a materiálov.
Zdroj: focus.de / topspeed.sk
Vodiči pozor: Od 1. apríla 2024 začnú na slovenských cestách platiť zmeny v dopravnom značení
VIDEO: Harabin bleskovo vyškolil probanderovskú redaktorku verejnoprávnej RTVS Bodákovú z geopolitickej reality a medzinárodného práva.
Účasť vojakov štátov NATO v konflikte na Ukrajine by mohla spôsobiť vypuknutie 3. svetovej vojny, varoval taliansky šéf diplomacie Tajani
Lipšica & spol. zo zrušeného Úradu špeciálnej prokuratúry prerozdelili na jednotlivé oddelenia v rámci Generálnej prokuratúry.
VIDEO: Glück sa prišiel Maroša Žilinku opýtať, či sa neprokurátor Lipšic, ako právoplatne odsúdený zločinec za zabitie človeka, po zrušení Úradu špeciálnej prokuratúry môže stať prokurátorom Generálnej prokuratúry
Špeciálna prokuratúra v stredu nad sebou definitívne zavrie vody
The Telegraph: Macron zneužíva Ukrajinu na sebecké politické ciele
Nemecké podniky bankrotujú nevídaným tempom
Nemecký reportér bol ohromený množstvom zničenej západnej techniky na Ukrajine
The Hill: Ruská ekonomika prekonala všetky očakávania
National Interest: V skutočnosti NATO neposiela Ukrajine tie najlepšie zbrane
Reuters: Južné Osetsko rokuje o svojom pripojení k Rusku
Zatímco v Evropě se mají likvidovat chovy, v saúdskoarabské poušti najdete desítky tisíc krav
Dvacet let od pogromu na Srby v Kosovu: Dva rozdílné české pohledy na Kosovo
Dr. David Martin: Téměř před 20 lety bylo známo, že spike protein je biologická zbraň
Syn vrchního velitele ozbrojených sil Ukrajiny Syrského se chce stát občanem Ruské federace
Ministerka spravodlivosti z Tuskovej vlády chce z preplnených poľských väzníc prepustiť 20-tisíc väzňov
VIDEO: Danko oznámil, že odstupuje z prezidentských volieb v prospech Harabina.
VIDEO: Ministerka kultúry Šimkovičová a poslanec Kotlár o aktuálnych udalostiach na Slovensku, ktoré sú poznačené úsilím upevniť na Slovensku suverenitu & demokraciu, snahou vyšetriť zločiny spáchané počas covidizmu
VIDEO: Občania Ruskej federácie si drvivou väčšinou zvolili opäť za svojho prezidenta Vladimira Putina.
zo sekcie
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana s pohonnými hmotami by bolo potrebných 50 nabíjacích staníc pre elektromobily.
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana s pohonnými hmotami by bolo potrebných 50 nabíjacích staníc pre elektromobily.
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana s pohonnými hmotami by bolo potrebných 50 nabíjacích staníc pre elektromobily.