Pri typickej diaľničnej čerpacej stanici by to bolo ešte šialenejšie číslo. Automobilový expert, profesor Michael Bargende sa bližšie pozrel na tému porovnania infraštruktúry pre klasické spaľováky verzus elektrické nabíjačky.
Zbavíme sa čerpačiek s naftou? Ide o otázku, ktorá prirodzene vyvstane v kontexte ambiciózneho prechodu na „elektro“. Zbavíme sa čerpačiek s naftou a nahradíme ich nabíjačkami? Je všeobecne známym faktom, že dostupnosť infraštruktúry zosobňuje dôležitú časť cesty smerom k celospoločenskej akceptácii elektromobily. Nie každý nabíja svoje auto len doma, a to z rôznych príčin. Domáce nabíjanie vás nezachráni ani na dovolenke v Chorvátsku či Taliansku.
Automobilový expert, profesor Michael Bargende sa bližšie pozrel na tému porovnania infraštruktúry pre klasické spaľováky verzus elektrické nabíjačky. Podľa neho totiž vo všeobecnosti podceňujeme úsilie a konkrétne potreby vyplývajúce z toho, ak má v budúcnosti elektromobilita hrať naozaj takú kľúčovú rolu, ako si predstavuje Brusel.
Bargende počítal s tým, že kapacita čerpadla na klasickej benzínke je 35 litrov paliva za minútu. V prípade elektromobilu to zodpovedá výkonu 18 megawattov. Keďže je však účinnosť elektromobilov trikrát vyššia ako u spaľovacích motorov, rovnaký efekt sa dosiahne vďaka šiestim megawattom nabíjacieho výkonu. Pri uvažovanom nabíjacom výkone 120 kW prišiel Bargende k zaujímavým číslam.
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana by bolo potrebných 50 nabíjacích bodov pre elektromobily. Pre typickú diaľničnú čerpaciu stanicu – povedzme s dvanástimi tankovacími stojanmi – by tak teoreticky bolo potrebné postaviť a sprevádzkovať 600 nabíjačiek. Takéto vysoké čísla vychádzajú z predpokladu, že čerpačka je nepretržite vyťažená na 100 percent. To sa samozrejme nedeje non-stop, no na druhej strane obdobné scenáre pravidelne nastávajú napríklad na diaľniciach vedúcich k obľúbeným dovolenkovým destináciám.
Ak by sme vzali do úvahy nižšie (a realistickejšie) čísla, napríklad 25-percentné vyťaženie stojanu s konvenčnými palivami, stále by bolo potrebné vybudovať 10 miest na nabíjanie elektrických áut, aby sme sa ich priepustnosťou vyrovnali benzínu či dieselu ako alternatíve. Ak by mala takáto diaľničná čerpačka okolo 10-12 stojanov na tankovanie, nahradiť by sme ich dokázali vtedy, keď budeme mať k dispozícii viac ako 100 nabíjacích bodov.
Ešte väčšou výzvou je kamiónová doprava, ktorú chce Brusel taktiež čo najrýchlejšie elektrifikovať. Nabíjacie stanice s výkonom či už 100, 150 alebo 250 kilowattov v tomto prípade stačiť nebudú. Potrebné sú „megawattové nabíjačky“.
Na ťahu sú do veľkej miery dodávatelia energií a prevádzkovatelia elektrických sietí. „30-megawattová stanica je to isté ako mesto s 30-tisíc obyvateľmi, ktoré zrazu ‚spadne z neba‘ do siete a musí byť zapojené a zásobované. Ak budeme musieť vybudovať 30-megawattové prípojky každých 60 kilometrov pozdĺž diaľnice, potom je to rovnaké, ako keby sa pozdĺž všetkých diaľnic v Nemecku odrazu postavilo zhruba 400 malých miest s 30-tisíc obyvateľmi,“ hovorí šéf energetickej firmy E.ON Leonard Birnbaum.
Jedno je isté: Ak sa má sen EÚ o elektrifikácii dopravy stať skutočnosťou, nároky budú – v porovnaní so súčasnou infraštruktúrou čerpačiek pre spaľovacie motory – nepochybne väčšie. Plán Bruselu si bude vyžadovať mnohonásobne viac priestoru čo sa týka pozemkov, vynaloženého úsilia, surovín a materiálov.
Zdroj: focus.de / topspeed.sk
Dianie v parlamente: Poslanci vo diskutovali o zmenách vo Fonde na podporu umenia
Kotlár dôkladne vyšetruje manažovanie pandémie: Teraz ide preveriť prevádzkovateľov MOM!
Hrnko odkazuje slovenským Maďarom: Ospravedlníte sa? Nebude pre vás ľahké, zrušiť Benešove dekréty, drágam
Rusko sa stalo nielen mocenským, ale aj ideologickým protivníkom Západu
Nekonečné zlyhania EÚ. Viktor Orbán kritizuje bruselskú podporu kyjevského režimu, jeho samovražedné klimatické politiky a imigráciu
Izrael verzus Irán – spúšťač Armagedonu?
Ukrajina ignoruje americkú radu zastaviť útoky na Rusko, píšu médiá
Ďalší Bidenov brebt: Požiadal Američanov, aby si vybrali medzi slobodou a demokraciou
Ako sa EÚ stavia k prísľubu munície Ukrajine?
Orbán včera v Bruselu o Ukrajině: „Není to válka Maďarska, je to válka Slovanů mezi Ruskem a protektorátem Západu“ A přidal výbušná slova o migraci
Ani pokuty, ani súdy ani tvrdá basa nezmenili jeho názor. Nebudem chlapcovi hovoriť ona
VIDEO: Ďalší silný ruský raketový úder zasiahol hotel s ubytovanými ukrajinskými a NATO vojakmi v Černihive
S. Ackerman: Tak kde je nyní ten americký „řád založený na pravidlech“?
Hviezdne brány boli niekedy súčasťou infraštruktúry civilizácie planéty Zem
VIDEO: Francúzsky plukovník- Ukrajina nemá jedinú šancu vyhrať túto vojnu — politika Francúzska je v rozpore s jeho národnými záujmami
Tlačové vyhlásenie Slovenského zväzu protifašistických bojovníkov
VIDEO: Parlament schválil 13. dôchodok pre všetkých slovenských seniorov. Nadšený Fico hovorí z Bruselu o diabolskom pláne a teší sa, že vládna koalícia splnila časť sľubov
Chmelár: Dnešný verejný diskurz trpí tým, že filozofov, sociológov, psychológov, vedcov, ktorí majú k stavu našej spoločnosti čo povedať, sme nahradili hercami, ktorí odvádzajú našu pozornosť povrchnými propagandistickými floskulami
Pepe Escobar: Jak se íránská „strategická trpělivost“ změnila na vážné odstrašování
Vlna žalôb proti šéfke Európskej komisie von der Leyenovej
zo sekcie
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana s pohonnými hmotami by bolo potrebných 50 nabíjacích staníc pre elektromobily.
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana s pohonnými hmotami by bolo potrebných 50 nabíjacích staníc pre elektromobily.
Na nahradenie jedného tankovacieho stojana s pohonnými hmotami by bolo potrebných 50 nabíjacích staníc pre elektromobily.