V spoločnom dokumente zaslanom ostatným členom EÚ osem krajín uviedlo, že časti normy Euro 7, ktoré sa týkajú obmedzenia emisií z výfukových plynov, by sa mali úplne zrušiť.
Osem krajín Európskej únie, vrátane Francúzska a Talianska, vyzvalo blok, aby zrušil plánované limity emisií výfukových plynov Euro 7. Podľa nich sú príliš ambiciózne a pre výrobcov automobilov nereálne.
Krajiny uviedli, že prísnejšie limity pre znečisťujúce látky vrátane oxidov dusíka a oxidu uhoľnatého by mohli odkloniť kľúčové investície potrebné na dosiahnutie cieľa EÚ, ktorým je účinný zákaz nových vozidiel so spaľovacími motormi po roku 2035.
V spoločnom dokumente zaslanom ostatným členom EÚ osem krajín uviedlo, že časti normy Euro 7, ktoré sa týkajú obmedzenia emisií z výfukových plynov, by sa mali úplne zrušiť.
„Sme proti akýmkoľvek novým pravidlám o emisiách výfukových plynov (vrátane nových požiadaviek na testovanie alebo nových emisných limitov) pre osobné a dodávkové vozidlá,“uviedli krajiny v dokumente, ktorý podpísali Francúzsko, Taliansko, Česká republika, Bulharsko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko a Slovensko.
Dokument prichádza v čase rastúcich náznakov, že krajiny EÚ dosiahli nasýtenie regulačnými pravidlami v oblasti životného prostredia po prijatí množstva právnych predpisov, ktorých cieľom je priviesť blok na cestu klimatickej neutrality do roku 2050.
Cieľom nariadenia Euro 7 je sprísniť pravidlá týkajúce sa iných znečisťujúcich látok ako CO2, napríklad oxidu uhoľnatého a oxidov dusíka. Cieľom pravidiel je aj riešenie problému pevných častíc z bŕzd a pneumatík.
Riešenie emisií z automobilov bolo mimoriadne náročné. Pravidlá EÚ, ktoré majú od roku 2035 účinne zakázať spaľovací motor v nových automobiloch, boli odložené o niekoľko týždňov po tom, ako Nemecko na poslednú chvíľu presadilo, aby sa zabezpečili kvóty na tzv. e-palivá. Prechod na elektrický pohon by podľa odborníkov mohol viesť k strate tisícov pracovných miest v tomto odvetví.
NEMECKO OTOČILO
Nemecko nepodpísalo tento dokument napriek tomu, že minister dopravy Volker Wissing predtým vyjadril výhrady. Pravidlá Euro 7, ktoré stanovia normy pre poslednú generáciu spaľovacích motorov, majú začať platiť od 1. júla 2025. Osem krajín tvrdí, že je to príliš skoro, a argumentuje tým, že čas na prípravu je najmenej tri roky od prijatia balíka.
Parlament aj členské štáty v súčasnosti rokujú o svojich vlastných pozíciách pred začatím rozhovorov medzi oboma stranami. Vedúci predstavitelia automobilového priemyslu vrátane Carlosa Tavaresa, generálneho riaditeľa spoločnosti Stellantis, tvrdia, že najnovšie kroky v oblasti znižovania emisií CO2 z automobilov predstavujú pre priemysel zbytočnú záťaž a spomalia prechod sektora na elektrifikáciu.
Francúzsky prezident Emmanuel Macron tiež uviedol, že by sa mala pozastaviť regulácia EÚ v oblasti klímy.
Zdroj: autoviny.sk
infovojna
Responsible Statecraft: Rusko obchádzajúc západné sankcie mení štruktúru globálneho obchodu
The Guardian: Veľká Británia pokračuje v nákupe ruskej ropy
WP: USA strácajú africký Sahel v prospech Ruska, Iránu a Číny
VIDEO: Pentagon ničí dôkazy o vlastných vojnových zločinoch
VIDEO: „Predstaviteľov liberálnej hegemónie treba vyhnať zo svojich pozícií,“ vyhlásil Orbán na medzinárodnej konferencii CPAC organizovanej v Budapešti
VIDEO: „Idete do Európskeho parlamentu kydať na Slovensko a slúžiť Bruselu,“ komentuje snahy progresivistického pokrokára a rusofóba Ódora dostať sa na kandidátke PS do europarlamentu
Alexander Lukašenko a jeho pravdivé výroky svetu
Foreign Policy: Ukrajina nedostane náboje, kým USA nedoplnia svoje vlastné zásoby
CNN: Ruský postup komplikuje situáciu Ozbrojeným silám Ukrajiny
Reuters: Poľsko pomôže Ukrajine vrátiť mužov vo vojenskom veku
Jediným výsledkom americkej pomoci Ukrajine bude predĺženie vojny a ešte viac mŕtvych
VIDEO: Poslanec Ivan Ševčík o návrhu zákona k mimovládkam a RTVS, zrušení ÚŠP, situácii v policajnom zbore, reorganizácii NAKA
VIDEO: Európsky šéf ruského motorkárskeho klubu Noční vlci Hambálek ďakuje Bohu, že sa Korčok nestal prezidentom: „Tento žoldnier mi spôsobil peklo a zničil život aj podnikanie.
„Zmluva s Gazpromom o dodávkach ruského plynu je pre Slovensko výhodná. Ak by sme ho nakupovali inde, minieme o 140 miliónov eur viac
Koncepcia suverénnej zahraničnej politiky je správna vec, ale vyžaduje si oveľa viac, tvrdí Chmelár a poukazuje na nevyvážený postoj Slovenska
Rusko plánuje ešte hlbšie zatlačiť ukrajinskú armádu a rozšíriť nárazníkovú zónu, ak Kyjev získa od USA taktické balistické rakety ATACMS.
VIDEO: Blaha posiela do RTVS srdečné pozdravy: „Šimečkovci budú teraz skákať ako pukance na panvici. A to je dobre!“
VIDEO: Zoro Kollár o údajnej špionáži kajúcnika a bývalého námestníka SIS Borisa Beňu v africkom Kongu, ale aj o ďalších známych Slovákoch, ktorí si trúfli v srdci Afriky obchodovať so zbraňami
VIDEO: Harabin hovorí o potrebe zrušiť špeciálny súd a prijať aj lustračný zákon kvôli rozkladu justície na Slovensku a nedôvere občanov v právny štát.
VIDEO: Premiér Fico informoval slovenskú verejnosť o šokujúcej udalosti. Najvyšší súd SR odmietol poskytnúť ministerstvu spravodlivosti informácie o tom, ako funguje informačný systém v správe rezortu justície
zo sekcie
Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20-tisíc eur môžeme prakticky zabudnúť
Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20-tisíc eur môžeme prakticky zabudnúť
Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20-tisíc eur môžeme prakticky zabudnúť