V spoločnom dokumente zaslanom ostatným členom EÚ osem krajín uviedlo, že časti normy Euro 7, ktoré sa týkajú obmedzenia emisií z výfukových plynov, by sa mali úplne zrušiť.
Krajiny uviedli, že prísnejšie limity pre znečisťujúce látky vrátane oxidov dusíka a oxidu uhoľnatého by mohli odkloniť kľúčové investície potrebné na dosiahnutie cieľa EÚ, ktorým je účinný zákaz nových vozidiel so spaľovacími motormi po roku 2035.
V spoločnom dokumente zaslanom ostatným členom EÚ osem krajín uviedlo, že časti normy Euro 7, ktoré sa týkajú obmedzenia emisií z výfukových plynov, by sa mali úplne zrušiť.
„Sme proti akýmkoľvek novým pravidlám o emisiách výfukových plynov (vrátane nových požiadaviek na testovanie alebo nových emisných limitov) pre osobné a dodávkové vozidlá,“uviedli krajiny v dokumente, ktorý podpísali Francúzsko, Taliansko, Česká republika, Bulharsko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko a Slovensko.
Dokument prichádza v čase rastúcich náznakov, že krajiny EÚ dosiahli nasýtenie regulačnými pravidlami v oblasti životného prostredia po prijatí množstva právnych predpisov, ktorých cieľom je priviesť blok na cestu klimatickej neutrality do roku 2050.
Cieľom nariadenia Euro 7 je sprísniť pravidlá týkajúce sa iných znečisťujúcich látok ako CO2, napríklad oxidu uhoľnatého a oxidov dusíka. Cieľom pravidiel je aj riešenie problému pevných častíc z bŕzd a pneumatík.
Riešenie emisií z automobilov bolo mimoriadne náročné. Pravidlá EÚ, ktoré majú od roku 2035 účinne zakázať spaľovací motor v nových automobiloch, boli odložené o niekoľko týždňov po tom, ako Nemecko na poslednú chvíľu presadilo, aby sa zabezpečili kvóty na tzv. e-palivá. Prechod na elektrický pohon by podľa odborníkov mohol viesť k strate tisícov pracovných miest v tomto odvetví.
NEMECKO OTOČILO
Nemecko nepodpísalo tento dokument napriek tomu, že minister dopravy Volker Wissing predtým vyjadril výhrady. Pravidlá Euro 7, ktoré stanovia normy pre poslednú generáciu spaľovacích motorov, majú začať platiť od 1. júla 2025. Osem krajín tvrdí, že je to príliš skoro, a argumentuje tým, že čas na prípravu je najmenej tri roky od prijatia balíka.
Parlament aj členské štáty v súčasnosti rokujú o svojich vlastných pozíciách pred začatím rozhovorov medzi oboma stranami. Vedúci predstavitelia automobilového priemyslu vrátane Carlosa Tavaresa, generálneho riaditeľa spoločnosti Stellantis, tvrdia, že najnovšie kroky v oblasti znižovania emisií CO2 z automobilov predstavujú pre priemysel zbytočnú záťaž a spomalia prechod sektora na elektrifikáciu.
Francúzsky prezident Emmanuel Macron tiež uviedol, že by sa mala pozastaviť regulácia EÚ v oblasti klímy.
Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.
LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD
čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.
Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk
UPOZORNENIE:
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Diskusia
(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)
Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.
V našej národnej duchovnej tradícii sa od nepamäti pripisoval Slovu osobitý význam, ako pre život jedinca, tak aj pre život národa. Tento vzťah k Slovu pramení u...
Medzi Tatrami a Dunajom vyrástol jeden veličizný strom. Korene jeho ťahajú sa na tri strany žulami Karpatov. Víly a Rusalky kropievali ho každý deň, no nebolo mu to dosť...
Všetci vieme, že existujú hodnoty materiálne a hodnoty nebeské. Nebeské hodnoty sa nedajú kúpiť. To je nemožné. Ale paraziti vymysleli ako ich predať. Ako predať Svedomie, ako...
Každý človek sa niekedy nachádza pod ťarchou krivdy. Krivda na krivde preložená krivdou. Proste taká fáza života sa spustila z nejakého dôvodu v živote človeka. A človek...
Ako tajomne znie tento Hostinského text: Slovo úprimnô znie i k tebe, ľudu slovenský! Svet ťa haní, že v baniach kopeš, na poli mozolíš, na dvore dobytok...
STARÁ VIERONAUKA SLOVENSKÁ sa dočasne úplne vytratila z nášho duchovného a kultúrneho dedičstva. Nezanikla. Len sa vytratila. Nebolo totiž možné začať ju pokrytecky svojvoľne interpretovať, úmyselne a...
Starú vieronauku Slovenskú tvoria tri pranázory Slovenov:1. Pranázor na SVET2. Pranázor na BOŽSTVO3. Pranázor na ČLOVEKA Štruktúra náuky odzrkadľuje realitu bytia z pohľadu Človeka.1. Pranázor na svet...
Tri kľúče otvárajú nám svätyňu vieronauky starobylých Slovenov. Prvým kľúčom vstupujeme do chrámu, kde na sklepení, na stĺpoch, oblokoch, po stenách a dverách zobrazenú vidíš celú oblohu nebeskú...
Aby sme pochopili koncepciu jednotného riadenia sveta, na základe existujúcich pravidiel (tovarovo – peňažných a tovarovo – ekonomických vzťahov medzi subjektami a územiami), je potrebné poznamenať, že...
Človekom je možné manipulovať pomocou klamstva. To je známy fakt. Známy je hlavne tým, ktorí vytvorili tento inštrument manipulácie. Na tom je postavený celý systém. Tento systém...
Tak málo ľudí si dnes uvedomuje, čo spôsobuje svojimi rečami. Svojimi Slovami.A možno si to v súčasnosti nevie uvedomiť nikto. Sme vytrhnutí z tohto Poznania. Tára sa tu...
Masovokomunikačné prostriedky je systém riadenia. Informačného riadenia. Prostredníctvom vplývania na vedomie. Je to nástroj na Programovanie Vedomia, podsúvaním informácií a dogiem, s ktorými nás všetkých konfrontujú. Nástroj...
„RA“- Sme tvorení a živení Prvopočiatočnou Inteligentnou Tvorivou a Láskyplnou Silou, ktorú pokojne môžeme vnímať ako Život samotný. Alebo Silu Život udržujúcu. Ak sa s týmto vedomím...
Aby sme sa mohli ubrániť tomu, čo sa deje, treba sa pozrieť na korene, na samú podstatu otázky, prečo chodíme s niečími obrazmi v hlavách. Treba preveriť...
Rád Hospitaliérov je najznámejší a najslávnejší z duchovných a rytierskych Rádov. Jeho celý názov je: Suverénny vojenský rád Hospitaliérov sv. Jána Jeruzalemského z Rodosu a Malty. To, že sa...
Filozof, vedec, psychológ, politický aktivista, bojovník proti svetovému násiliu – Noam Avram Chomsky – zostavil zoznam 10 metód manipulácie ľudského vedomia, ktoré používajú politici, úrady a médiá celého sveta, v...
Nikto a nič nemôže s nami urobiť, bez nášho Súhlasu. Súhlas môže byť vedomý, aj nevedomý. Súhlasiť môžete s radosťou a dobrovoľne, ale aj pod tlakom a dobrovoľne. Veľa ľudí už o tom...
Zákon Slobodnej vôle je základný a najdôležitejší Zákon Vesmíru a nikto nemá právo ho porušiť. Na tomto Zákone stojí celý Systém spolunažívania v našom Svete. Podľa tohto zákona má každý...
TRUST-y sú vlastne výrobnými (emisnými) cyklami mien. Keď sa niekoho aktíva využijú na zabezpečenie (krytie) nejakej peňažnej emisie v rámci celosvetovej peňažnej súvahy. Napríklad všetci Američania su...
Britský minister zahraničných vecí ospravedlňuje útok ukrajinského bezpilotného lietadla na Moskvu
Politici ako handliari na konskom trhu. Rukojemníkom je zdravie občana
Jaroslav Dušek o ľudskej sile a mizivých šanciach globalistov a entít, ktoré sa snažia uvrhovať ľudstvo do závislosti & hrách, ktoré ľudia hrajú a do ktorých sa nemusíme nechať vtiahnuť
Dôvody nerozhodnosti Ozbrojených síl Ukrajiny
Zemetrasenia v Kyjeve a Poltave — Rusko začalo likvidovať podzemné veliteľstvá ozbrojených síl
Kadyrov prisľúbil rýchlu pomstu za útok na Moskvu
Porážka v Arťomovsku posilnila pozíciu kritikov vojenskej pomoci Ukrajine na Západe
Soros junior zavítal na Slovensko. Syn amerického miliardára, ktorý vlastní globálnu sieť mimovládnych organizácií Nadácia otvorenej spoločnosti, sa zúčastnil militaristickej konferencie Globsec
Liečivý nápoj našich Predkov – Čakanka
EÚ odsudzuje Gruzínsko
Profesor Jeffrey Sachs: Americké války a dluhová krize USA
Ako bojovať s dezinformáciami
Ukrajinský súd nariadil Štátnemu úradu pre vyšetrovanie, aby začal trestné konanie vo veci možného spáchania vlastizrady prezidentom Zelenským
Skryté dejiny
Generálny prokurátor Ukrajiny A. Kostin poďakoval GP SR M. Žilinkovi
Saudská Arábia a Spojené arabské emiráty pomôžu Sýrii pri rozhovoroch s Tureckom
Západ uznal neschopnosť Ukrajiny ochrániť oblohu pred ruskými raketami a dronmi
Peking odmítl účast na setkání ministrů obrany USA a Číny
Saúdská Arábie si už nenechá od Západu říkat, co má dělat
Válka Ruska s NATO je možná, prohlásil náčelník Generálního štábu Armády ČR Karel Řehka
zo sekcie
Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20-tisíc eur môžeme prakticky zabudnúť
Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20-tisíc eur môžeme prakticky zabudnúť
Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20-tisíc eur môžeme prakticky zabudnúť