Príbeh pekne ilustruje jedno z najväčších rizík elektrických vozidiel, ktoré sú na jednu stranu naozaj vynikajúce dopravné prostriedky, na druhú stranu so sebou prinášajú skryté problémy.
Predaje elektromobilov a plug-in hybridov sú čoraz vyššie všade vo svete. Ako ale jedna rodina z amerického mesta St. Petersburg zistila, majú aj odvrátenú stranu. Vyplýva to z príbehu, ktorý zažila Avery Siwinski.
Avery si kúpila použitý plug-in hybrid Ford Focus Electric z roku 2014, ktorý mal, aspoň na papieri, na jedno nabitie prejsť 122 kilometrov. To je na jazdu do školy a späť tak akurát. Rodina sa teda rozhodla, že 11-tisíc dolárov investujú a na 6 mesiacov bol skutočne pokoj. Auto fungovalo správne, ani dojazd, hoc nižší, nebol nepoužiteľný.
> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <
Skryté riziko
„Všetko bolo v poriadku,“ povedala Avery. „Auto som si zamilovala. Bolo malé, tiché, bolo super. Potom však z ničoho nič prestalo fungovať,“ konštatuje.
Keď sa v marci na prístrojovom paneli objavili prvé výstrahy, Siwinská sa rozhodla, že je čas navštíviť autorizovaný servis, kde technici spravili diagnostiku s nepriaznivým výsledkom. Auto žiadalo výmenu batérie, ktorú Ford nacenil na 14-tisíc dolárov, teda na vyššiu čiastku, než ktorú zaplatili za celé auto. Čo je ešte horšie, model Focus Electric sa už štyri roky nevyrába, takže problém bol prakticky so všetkými náhradnými dielmi.
„Ak si kupujete nový elektromobil, musíte si uvedomiť, že zatiaľ neexistuje trh so staršími modelmi,“ varuje ostatných starý otec Avery, Ray Siwinski.
Chýba história
Príbeh pekne ilustruje jedno z najväčších rizík elektrických vozidiel, ktoré sú na jednu stranu naozaj vynikajúce dopravné prostriedky, na druhú stranu so sebou prinášajú skryté problémy. Keď doslúži prvá generácia elektromobilov, batérie sa, pevne veríme, dostanú do recyklačného strediska, kde ich čo najefektívnejším spôsobom spracujú.
Tí, ktorí by si chceli batériu nechať vymeniť si jednoducho budú musieť kúpiť novú, ktorá nemusí byť úplne lacná. Druhým problémom môže byť spoľahlivosť batériových článkov montovaných do elektromobilov. Zatiaľ čo Tesla si na tento ukazovateľ dáva extrémny pozor, iní výrobcovia to tak vážne brať nemusia. Svedčí o tom napríklad prípad jedného z majiteľov veľmi populárneho elektromobilu Nissan Leaf, ktorému servis za výmenu batérie naúčtoval vyše 30-tisíc dolárov.
Výrobcovia síce dávajú na batérie záruky. Niekedy však ani 100 či 160-tisíc kilometrov alebo 8 rokov prevádzky nemusí stačiť na to, aby sa vyrovnali spaľovacím motorom. Výrobcovia elektromobilov tak majú pred sebou dlhú a strastiplnú cenu. Jedno je však isté – držíme im palce, aby technológie a ceny posunuli ešte na lepšiu úroveň, akú dnes vidíme pri „klasických“ vozidlách.
Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.
LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD
čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.
Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk
UPOZORNENIE:
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Diskusia
(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)
Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.
Desať rokov cesty domov
Výroba systémov protivzdušnej obrany „Patriot“ a rakiet pre ne je príliš slabá, aby zásobovala Ukrajinu
Aký úder zasadili Rusi pri Charkove
Zbrane pre Kyjev na poslednú chvíľu?
VIDEO: Ukrajina spáchala ďalší teroristický útok voči ruským civilistom. Raketami Točka-U zasiahla obytný dom v ruskom Belgorode. Medzi obeťami sú aj dve deti
AUDIO: Nadčasová prednáška Viktora A. Efimova o koncepcii princípov riadenia štátu a sveta pre zamestnancov ruskej FSB (1. časť)
VIDEO: Ľuboš Blaha- Agent Šimečka zase vyskočí z kože
Nemeckí politici zošaleli – chcú spustiť paľbu z územia Nemecka
Český prezident sa vzdá členstva Ukrajiny v NATO výmenou za bezpečnosť
Škola mediální manipulace: O emocionálně přesvědčivých fotografiích
Šéf vplyvného britského priemyselného konglomerátu žiada britskú vládu, aby zákaz predaja spaľovacích áut odložila.
Evropský problém zvaný Německo je zpátky
Larry Johnson: Od Zelenského sa odvracajú aj neonacisti – vidia, že bez Zalužného sa situácia zhoršila
Fašismus je monstrózně jednoduchý
Ukrajina je opäť nespokojná s nedostatkom západnej pomoci
VIDEO: Žijeme vo svete, ktorý sa nachádza v prechodnom období. USA proti tejto realite tvrdo bojujú, pretože to znamená koniec americkej výnimočnosti.
VIDEO: Michelko tom, o čo v skutočnosti v boji o verejnoprávny telerozhlas a Fond na podporu umenia, nad ktorými štát stratil kontrolu a ovládli ich mimovládky a progresívni politickí aktivisti
VIDEO: Vládny splnomocnenec Kotlár približuje zákulisie rokovaní o Pandemickej zmluve WHO, ktorú Slovensko odmieta podporiť
PRIESKUM Takmer polovica Slovákov je presvedčená, že Soroš sa snaží ovplyvňovať politiku štátu
Kotlár: Ministerka Dolinková je plne súčinná v otázkach „Pandemickej zmluvy“ a rozumie závažnosti situácie
zo sekcie
Odvrátená strana elektrických áut: Výmena batérie stála viac ako samotné auto
Odvrátená strana elektrických áut: Výmena batérie stála viac ako samotné auto
Odvrátená strana elektrických áut: Výmena batérie stála viac ako samotné auto