Fibrilácia predsiení (FiP) je porucha srdcového rytmu (arytmia).

Štúdia amerických kardiológov ukázala, že alkohol takmer nevyhnutne ovplyvňuje srdcovú frekvenciu, čo vedie k fibrilácii predsiení. Len jedna porcia vína, piva alebo iného likéru viac ako šesťnásobne zvýšila riziko záchvatu počas nasledujúcich štyroch hodín.
Prečo majú alkoholici tak často srdcové choroby? Faktom je, že konzumácia alkoholu oslabuje a stenčuje srdcový sval, čo ovplyvňuje jeho schopnosť pumpovať krv. Keď srdce neplní svoju hlavnú funkciu, nedostatok prietoku krvi narúša všetky základné funkcie organizmu: v dôsledku toho existuje riziko srdcového zlyhania. Nadmerná konzumácia alkoholu navyše zvyšuje krvný tlak, a to hrozí mŕtvicou či infarktom.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
Vedci z Kalifornskej univerzity v San Franciscu zistili, že silné nápoje majú okamžitý – alebo takmer okamžitý – vplyv na srdcovú frekvenciu, čím výrazne zvyšujú pravdepodobnosť fibrilácie predsiení (FiP), čo je typ supraventrikulárnej tachyarytmie s chaotickou elektrickou aktivitou predsiene s frekvenciou 350-700 pulzov za minútu. Tento stav je považovaný za jednu z hlavných príčin mŕtvice, srdcového zlyhania a náhlej smrti vo svete. Lekári prezentovali svoje zistenia na 70. výročnom zasadnutí American College of Cardiology.
Experimentu sa zúčastnilo 100 ľudí s paroxyzmálnou alebo perzistentnou (intermitentnou) fibriláciou predsiení, ktorá sa predtým vyskytovala v epizódach a rýchlo ustúpila, na rozdiel od chronickej formy. Priemerný vek subjektov bol 64 rokov, väčšinu tvorili belosi (85 %) a muži (80 %). Každý z nich dostal prenosný monitor srdcového tepu, ktorý nepretržite sledoval ich tep. Účastníci boli požiadaní, aby stlačili tlačidlo na monitore srdca zakaždým, keď pili alkohol a členkový senzor im pomohol objektívne určiť, či človek vypil viac ako dva alebo tri nápoje naraz.
Len jeden pohár vína, plechovka piva (asi 330 mililitrov) alebo pohár iného silného nápoja boli spojené so šesťnásobným zvýšením rizika arytmie do štyroch hodín po požití alkoholu a dva a viac nápojov zvýšili riziko o 19,6 krát. Viac ako polovica účastníkov štúdie (56 ľudí) prežila záchvat počas štyroch týždňov experimentu.
Vďaka alkoholovým senzorom lekári zistili, že každé 0,1 % zvýšenie určitej koncentrácie alkoholu v krvi za predchádzajúcich 12 hodín zvýšilo riziko „fibrilácie predsiení“ o ďalších 1,85-krát. Celková koncentrácia alkoholu v priebehu času tiež predpovedala pravdepodobnosť fibrilácie predsiení, ktorá sa vyznačuje rýchlym, nepravidelným chvením srdca. Počas záchvatu niektorí ľudia nemusia nič cítiť, zatiaľ čo iní pociťujú silnú dýchavičnosť, únavu, mdloby. Fibrilácia predsiení si vyžaduje nákladnú liečbu, každoročné kontroly a procedúry. Ak sa tento stav nekontroluje, časom povedie k zlyhaniu srdca, mŕtvici a demencii.
„Alkohol je najbežnejšie používaná droga na svete, ale úplne nerozumieme tomu, ako ovplyvňuje naše telo, najmä srdce,“ povedal Gregory M. Marcus, kardiológ a profesor na Kalifornskej univerzite v San Franciscu. „Zistili sme, že alkohol môže výrazne ovplyvniť pravdepodobnosť, že sa epizóda fibrilácie predsiení vyskytne v priebehu niekoľkých hodín. A čím vyššia dávka, tým vyššie riziko. <…> Toto je prvá štúdia, ktorá objektívne demonštruje a kvantifikuje v reálnom čase vzťah medzi konzumáciou alkoholu a epizódami FiP. Hoci bola obmedzená na pacientov s intermitentnou FiP, je rozumné predpokladať, že pre mnohých ľudí bude alkohol hlavným spúšťačom prvého záchvatu.“
Samozrejme, iné faktory – ako je rasa, pohlavie, genetika alebo vplyvy prostredia – môžu ovplyvniť to, ako alkohol ovplyvňuje srdce rôznymi spôsobmi. Okrem toho často konzumujeme s alkoholickými nápojmi aj potraviny s vysokým obsahom sodíka, čo tiež vedie k zdravotným problémom. „Existuje všeobecný konsenzus, že alkohol je „dobrý“ alebo „dobrý“ pre srdce. Toto je založené na pozorovacích štúdiách, ale týka sa to len koronárnej choroby srdca a srdcového infarktu. Nové údaje sú zaujímavou hádankou, <…> ale mimoriadne jasnou. Tí, ktorí viac pijú, majú vyššie riziko infarktu a smrti,“ zhrnul Markus.
Vedci teraz plánujú extrapolovať svoje zistenia na všeobecnú populáciu. Dúfajú tiež, že sa im podarí identifikovať ďalšie faktory, ktoré by mohli ovplyvniť súvislosť medzi alkoholom a rizikom fibrilácie predsiení, vrátane genetických.
Preložil: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Pepe Escobar: To, čo nechcú, aby ste vedeli o reakcii Iránu
Blaha sa pýta prokurátora: Ešte stále Naď efektívne hospodáril?
Toto je cena za virálnu slávu: Purpurové pole pod Tatrami doplatilo na sociálne siete
Prešov doplatil na neúctu k Pamätníku Sovietskej armády – dostal pokutu
Šrot alebo cenná vojenská technika? Kde skončili raketové systémy KUB preverí polícia, Kaliňák obvinenia odmieta
Rozhodnutie Slovenska a Maďarska o nákupe drahšieho „derusifikovaného“ plynu: Priemyselné odvetvia budú ovládané USA a Azerbajdžanom
Irán zaútočil na Izrael a americké ciele
Sionistické letecké útoky na Libanon práve stopli krehký americko-iránsky dialóg
Zerohedge: Evropa 2.0, za hranicemi Bruselu: Konec Evropské unie, jak ji známe
To je poriadny šok – tu už prestáva akákoľvek sranda! Gauner Naď v roku 2023 predal rakety systému KUB za 500 eur!
Západ naďalej rozvracia Rusko zvnútra
SPIEF 2026 — zhrnutie
Americká armáda vraj začala oslobodzovanie Európy v roku 1944
V Európe sa zrazu zachceli rozprávať s Ruskom…
V Maďarsku to vrie! Tisíce ľudí vyšli do ulíc, dav sa postavil za prezidenta proti Magyarovi
Zelenskyj v Londýne s európskymi lídrami: Chystá sa veľká vojnová porada
Pôjdu Rusi na Kyjev?
Viac ako 3 000 dronov nad Ukrajinou! Zelenskyj vyzval svet
Vojna USA proti Iránu, rast cien energií. Milióny stratených pracovných miest v EÚ. Brusel hľadá pomoc Moskvy, žiada Putina o obnovenie mierových rokovaní?
Poľsko odmieta plnú implementáciu migračného paktu EÚ. Podľa vlády by ohrozil bezpečnosť krajiny
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Konzumácia alkoholu okamžite vyvolala „fibriláciu predsiení“
Konzumácia alkoholu okamžite vyvolala „fibriláciu predsiení“
Konzumácia alkoholu okamžite vyvolala „fibriláciu predsiení“