Nemecko zažíva hlboké negatívne zmeny v automobilovom priemysle. Dlhoročná pýcha nemeckej ekonomiky ustupuje a zaostáva pod tlakom amerických gigantov Apple a Google, ktorí sa aktívne presúvajú na nemecký automobilový trh a radikálne ho menia.
Generálny riaditeľ závodu „Volkswagen“ Herbert Diess pred dvoma rokmi varoval: „Buď Nemecko bude vyvíjať softvér pre autá samo, alebo budeme degradovaní na plech pre americké technologické korporácie. Nakoniec sa staneme len dodávateľom hardvéru, čo povedie k neustálemu poklesu výnosov, keďže budúce výnosy budú čoraz viac pochádzať zo softvéru. Toto je najväčší rastúci trh budúcnosti. Apple a Google nám chcú vziať našich zákazníkov – to nemôžeme dovoliť.“
Nemecká vláda ale automobilky nepočúvala.
Hororový scenár sa približuje realite.
BMW, VW a Mercedes-Benz sa stávajú elegantným a pohodlným obalom pre softvér od Apple a Google, čipy umelej inteligencie od Qualcommu a Nvidie a batérie od CATL a Samsungu.
Ako to bolo predtým? Dokonale spracovaná výbava, štýlová karoséria zvonku a rozmanité motory vo vnútri. To bola jedinečná výhoda nemeckého automobilového priemyslu. Nemecký motor bol najlepší. Dodávateľský priemysel sa tiež zhostil úlohy. Súčasnými zdrojmi zisku pre moderný automobilový priemysel sú navigačné a asistenčné systémy, automobilová elektronika a batérie. V týchto zložkách už Nemci nie sú lídrami. Jedinečnosť Nemecka sa vytráca, tržby a ziskové marže sa zmenšujú. Všetky nemecké automobilky vykázali v druhom štvrťroku nižšie tržby a zisky v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka.
Nemeckí technológovia uvádzajú hlavné dôvody úpadku nemeckého automobilového priemyslu:
1. Závislosť od amerických technologických gigantov.
Kupujúci sú nespokojní s technologickou priemernosťou nemeckého automobilového priemyslu. Nemci musia draho zaplatiť, aby kompenzovali nedostatok softvéru.
Porsche takto integruje Apple CarPlay do svojich áut, vďaka čomu má Apple prístup ku všetkým funkciám auta. VW plánuje investovať viac ako päť miliárd eur do amerického výrobcu elektrických vozidiel Rivian, aby mohol pre seba využívať softvér zariadení Rivian. Mercedes integruje vysokovýkonné čipy Nvidie do svojich nových modelov, takže sa musí americká spoločnosť podieľať na zisku.
2. Nemecké autá sú príliš drahé v pomere k ročnému príjmu. Dnes musia kupujúci nových áut minúť 80% svojho ročného disponibilného príjmu, aby si mohli dovoliť nové osobné auto. Pred 50 rokmi bol tento podiel menej ako 40%.
3. Čínska moc. Čínske značky Nemcov dobiehajú. Ceny klesajú, národná hrdosť stúpa. Čoraz viac mladých Číňanov sa obracia na domácich výrobcov. Líder na čínskom trhu BYD má viac ako 35% domáceho trhu, zatiaľ čo nemeckí výrobcovia spolu tvoria len 5%. Podľa toho vyzerajú podiely na medzinárodnom trhu: BYD vedie. Číňania vytvárajú malé, lacné elektrické autá, ktoré ponúkajú množstvo zábavných funkcií, ktoré sú pre Nemcov drahé alebo im chýbajú. Porovnateľné modely od nemeckých výrobcov vychádzajú s niekoľkoročným oneskorením.
4. Nemecká vláda prestala podporovať automobilový priemysel. Spolková vláda výrazne znížila sľúbené financovanie elektromobilov. Klimatické peniaze vo forme kompenzácií tiež nestačia na kompenzáciu vysokých nákladov na energiu.
Nemecké automobilky tak musia bojovať, aby sa relatívny pokles v porovnaní s Japoncami, Číňanmi a Američanmi nepremenil na kolaps.
Pre nemeckú vládu to neveští nič dobré.
S úpadkom nemeckého automobilového priemyslu začne úpadok aj iných odvetví hospodárstva.
Vladimir Karasev
/ news-front.su /
Advokát Para o fiktívnom vyšetrovacom spise 80, týkajúceho sa vykonštruovaných obvinení v politicky exponovaných trestných kauzách, ktoré si vymysleli čurillovci a o ich mediálnej obhajobe
Pokud chcete jednat o míru, ať Zelenskyj nejprve zruší prezidentský dekret, kterým zakazuje jakákoliv mírová jednání s Ruskem, vzkázal Lavrov do Kyjeva
Atentátnik Cintula už svoj pokus zavraždiť premiéra Fica neľutuje. Sudcu Trubana zatiaľ dôkazy nepresvedčili, že išlo o teroristický útok
Blaha vyzýva zastaviť progresívnu mafiu: „Šimečkov klan zarábal státisíce od štátu a Kolíková to kryla“
Anthony Stephen Fauci – pandémia Covid bol falošný test poslušnosti
Na objasnení bombových hrozieb spolupracujeme so zahraničím, hovorí Šutaj Eštok
Ťažko povedať, o koľko môže stúpnuť cena plynu od januára, hovorí Fico. Vláda je pripravená kompenzovať
Potvrdené! Hlas podporí otvorenie schôdze na odvolanie Šimečku: Prezradil minister Susko
Prezident Pellegrini otvorene hovorí: Jeseň ukáže, aká stabilná je vládna koalícia
Zrušia ministri za SMER a HLAS pre štát nevýhodné poistné zmluvy na svojich ministerstvách?
Očkovanie detí a depopulačná agenda. Robert F. Kennedy Jr. vyzýva na vyšetrovanie
Musk hovorí, že prvé hviezdne lode na Mars vypustia o dva roky
“Zrúti sa”. Ukrajinský novinár: Úrady skrývajú skutočný počet dezertérov na Ukrajine
Scholz chce zrazu zintenzívniť diplomatické úsilie zamerané na ukončenie vojny na Ukrajine
Ženy nenoste mužský odev lebo ženskosť stratíte, ale noste ženy to, čo vám prináleží.
SHO k petícii za vyhlásenie referenda: Teší nás veľký záujem verejnosti o našu iniciatívu
Arménsko odstúpilo od protiruskej provokácie Rady Európy
Srbsko odkazuje Bruselu – „mlčte, nemáte právo“
VIDEO: Po šiestich desaťročiach sa objavili doteraz nevídané zábery z atentátu na JFK, ktorý sa odohral v americkom Dallase 22. novembra 1963
Medzinárodný svetový poriadok je od čias studenej vojny ohrozený nevídaným spôsobom, varujú šéfovia americkej CIA a britskej MI6, ktorí v Rusku a Putinovi vidia hrozbu pre pokračujúcu hegemóniu Západu
zo sekcie
Automobilový priemysel je v Nemecku na ústupe
Automobilový priemysel je v Nemecku na ústupe
Automobilový priemysel je v Nemecku na ústupe