Konzumácia alkoholu u mužov negatívne ovplyvňuje kvalitu spermií, ovplyvňuje plodnosť a môže viesť k zdravotným problémom u novorodencov, uvádza metaanalýza austrálskych vedcov z Queenslandskej univerzity.

Biomedicínski vedci citujú nedávnu štúdiu ich krajanov, v ktorej sa uvádza, že alkohol negatívne ovplyvňuje všetky úrovne mužského reprodukčného systému. Štúdie na zvieratách ukázali, že vstreknutie dávky etanolu do žalúdka spôsobuje poškodenie semenníkov, pričom poškodzuje bunky potrebné na tvorbu spermií.
Štúdia talianskych vedcov zase odhalila vážne zníženie kvality spermií u samcov potkanov po zavedení alkoholu na desať týždňov. Koncentrácia spermií sa podľa nich znížila, spermie sa nepohybovali správne, navyše žiadne zo zvierat vystavených alkoholu samicu neoplodnilo, napriek potvrdeniu úspešného párenia.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
Dánski vedci, ktorých predmetom skúmania bola tisícka mladých ľudí, zistili pokles kvality spermií pri pití alkoholických nápojov päť a viackrát týždenne. Navyše ženy, ktorých partneri konzumovali alkoholické nápoje desať alebo viackrát týždenne pred počatím, mali päťkrát vyššiu pravdepodobnosť potratu.
Americkí vedci zase dokázali, že potomstvo počaté počas konzumácie alkoholu má nižšiu hmotnosť, ako aj zníženú aktivitu a schopnosť učiť sa. Autori štúdie dúfajú, že zvýšia povedomie mužskej populácie o ich zodpovednosti za úspešné tehotenstvo, pôrod a zdravie novorodencov.
Preložil: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Bill Gates vypovedal pred Kongresom: „Nikomu som neublížil.“ O kontaktoch s Epsteinom hovorí ako o chybe
Hotel v Čugujove, ktorý slúžil ako základňa pre ukrajinské ozbrojené sily, bol zničený
Skutečná ekonomická krize a vysoké ceny energií v EU. Bruselu nestačí co způsobil, ve jménu klimatické agendy chce zvýšit daně na zemní plyn
Reuters: Ukrajinské drony narúšajú turistickú sezónu v Lotyšsku
Diplomati z „rajskej záhrady“ búchajú na dvere ruského ministerstva zahraničných vecí
P. C. Roberts: Vymazávání bělošské identity nabírá na rychlosti
Progresívcami sa už urážať nenecháme! Rada pre mediálne služby už koná, srší spokojnosťou Uhrík
IRGC reagovala na americké útoky: Na letecké základne dopadli rakety
Británia tajne pridelila finančné prostriedky! Ukrajina pripravuje letnú ofenzívu „za každú cenu“
USA si našli novú Ukrajinu a Čína začala svoju špeciálnu operáciu
Sever ako priestor pre spoluprácu
„Ak sa to stane, nebude sa vám to páčiť“: Britský novinár varuje pred obmedzovaním Ruska v Pobaltí
Vypustí Rusko Orešnik? „Putinov plukovník“ bol zabitý – Ukrajina sa trasie
Kde vzal Čaputovej poradca na tri byty v Bratislave? OZ Voľná zóna vyzýva Godu, aby to vyjasnil
Schengen už nie je taký voľný ako kedysi
USA spustili útok na Irán, Irán odpovedá
Lopatami proti mobilizačným “kanibalom”: v ukrajinskej Volyni prebehla “bitka za slobodu”
Pripomenutie občanom, ktorí „tlačili vakcíny“
Diana Panchenko: Energie a klima blázinec
VIDEO: V slovenských kinách sa začína premietať nový sci-fi film Deň odhalenia. Režisér Steven Spielberg je presvedčený, že vo vesmíre nie sme sami. Tvrdí, že jeho film je založený aj na svedectvách zainteresovaných ľudí
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Alkohol negatívne ovplyvňuje reprodukčný systém organizmu
Alkohol negatívne ovplyvňuje reprodukčný systém organizmu
Alkohol negatívne ovplyvňuje reprodukčný systém organizmu