Kúpa nového auta je už dnes pre mnohých nesplniteľným snom, a podľa portálu pravda.sk bude ešte nesplniteľnejším. Kvôli prísnym emisným kvótam, ktoré sa v roku 2025 ešte viac sprísňujú budú automobilky v EÚ platiť miliardové pokuty, samozrejme, v cene nového auta ich zaplatí zákazník.

EÚ sa podľa politológa Jána Baráneka zmenila na spolok bláznov. z ktorého treba utiecť, a to čím skôr.
V tomto roku Európska únia opäť sprísňuje automobilkám emisné kvóty. Požiadavky začínajú hraničiť s fyzikálnymi zákonmi, a teda nemožným. Doteraz bol priemer emisného „koša“, teda zo všetkých predaných áut, 95 gramov na kilometer, no s korekciami na základe hmotnosti až116 g na kilometer, v roku 2025 je cieľom 93,5 gramu. Pritom sa končí aj možnosť korekcií.
Čo to znamená?
Ide o sebavražedný akt únie proti automobilovému priemyslu. V čase, keď jednotlivé krajiny rušia stimuly pre nákup elektromobilov, čo sa prejavilo stagnujúcim odbytom áut s nulovými emisiami. O to ťažšie či skôr nemožné, bude cieľ dosiahnuť. Aby to totiž automobiloví výrobcovia dokázali, museli by v tomto roku elektromobily dosiahnuť podiel minimálne 20 až 25 %. To však nehrozí. V celej Európe sa pohybuje na necelých 15 percentách.
Ak cieľ splnený nebude, automobilky budú vystavené pokutám – 95 eur za každý nadlimitný gram a za každé predané vozidlo. Holandský Auto Week to spočítal a dospel k šialeným sumám. Vychádzal podľa Pravdy síce z predajného mixu automobiliek v roku 2023, ale ten sa v podstate vzhľadom na útlm predaja elektromobilov nezmenil. Najhoršie na tom má byť koncern Volkswagen s priemerom 123 g CO2 na kilometer, ktorý prevyšuje limit o 28 gramov.
Škodovka drahšia o 2 300 eur!
Podobne je na tom aj Stellantis, ktorý môže na pokutách zaplatiť 2,3-miliardy eur, čo by zvýšilo cenu áut v priemere o 1 100 eur na kus. Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi môže očakávať pokutu vo výške 1,9 miliardy eur, Ford 1,2 miliardy, Mercedes-Benz 1,1 miliardy a BMW 700 miliónov eur.
Situáciu ešte viac zhorší príchod novej emisnej normy Euro 6e-bis, ktorá sprísňuje pravidlá pre meranie emisií plug-in hybridov. Tieto zmeny pravdepodobne opäť zvýšia priemerné emisie, čím sa automobilky dostanú do ešte náročnejšej situácie.
Celý automobilový priemysel sa tak ocitá v začarovanom kruhu, kde prísne normy, stagnujúci trh a vysoké pokuty znemožňujú efektívne fungovanie. Pre bežných zákazníkov to znamená jediné – nové autá budú stále drahšie, pričom dostupnosť cenovo prijateľných modelov so spaľovacími motormi sa bude znižovať.
Baránek: Do konca roka to vieme zastaviť!
“Z toho spolku bláznov, na ktorý sa zmenila EÚ treba čo najskôr utiecť! Skapeme tu, Európa sa zmení na skanzen. A budú sa sem chodiť na zvyšky toho, čo tu ostane, pozerať Číňania, Američania, Indovia…, ako do panoptika idiotizmu,” uviedol na sociálnej sieti Baránek.
Podľa neho sa z Európy, ktorá je vyspelým kontinentom s vyvinutým priemyslom, vedou, výskumom, poľnohospodárstvom, stane kontinent, ktorý toto všetko dobrovoľne odovzdal skupine premotivovaných, zmyslov zbavených idiotov a všetci svorne, so spevom na perách a úsmevom práve zrodeného zombie, spáchali dobrovoľnú samovraždu, v mene „záchrany“ planéty nevediac, že celý zvyšný svet na takúto záchranu zvysoka ser.e, lebo vie, že celý tento Green deal nie je vedeckým konceptom, ale len a len posadnutosťou extrémisticko-ľavicových zelených fašistov a ich nástrojom na deštrukciu a následnú totalitarizáciu kedysi vyspelého subkontinentu.
“Máme posledný rok. Rok 2025 je posledným rokom, kedy môžeme túto extrémisticko-ľavicovú zeleno-fašistickú šialenosť zastaviť. Potom už bude neskoro. Tento rok ukáže, či sme irevirzibilne zdegenerovali, alebo máme ešte silu, pud sebazáchovy a zdravý rozum na to, aby sme túto bandu zločincov vyhnali,” vyzval Baránek na zastavenie šialenstva
/ hlavnydennik.sk /
Blanár: V4 prispieva k stabilite strednej Európy i rozvoju jeho členských štátov
Šéf NATO vo štvrtok navštívi SR, témou budú výdavky na obranu
Európske zásobníky plynu hrozia stratou 3 miliárd eur po tom, čo sa vzdali ruského plynu. „Poďme znova zapnúť ruský plyn“
Niektoré krajiny EÚ podporujú myšlienky anexie ukrajinských území. Je tam aj Slovensko
Lavrov telefonoval so šéfom americkej diplomacie Rubiom. Dohodli sa na obnove dialógu medzi Ruskom a USA
Historik Andrej Fursov: Čína, USA a Rusko sa zameriavajú na staré pravidlá hry. Čo nás čaká?
Ozbrojené sily Ukrajiny sa vzdali metodík NATO a vracajú sa k sovietskym bojovým skúsenostiam
Študenti mali naučiť Európu ľúbiť Ukrajincov, dostali na to peniaze z USA
Merkelová vyšla do boja už však nie na strane Ukrajiny
To nevymyslíš: O ruských trolloch písali tí, čo boli za trolling platení
VIDEO: Mier nie je urážka (iba ak pre progresívnu kaviareň)
Trump chce samit s Putinom a Si Ťin-pchingom o jadrovom odzbrojení – v podstate nová Jalta. Západ je zdesený!
Ruské skupinové údery odstrihávajú Ukrajinu od plynu
Pozrime na serióznosť EÚ po 10. rokoch „minských dohôd“. Ešte je pobúrená rokovaniami medzi Ruskom a USA bez jej účasti?
Počas ruských raketových útokov bol zlikvidovaný šéf výcviku špeciálnych jednotiek. Černobyľská provokácia Zelenskému nevyšla
Dve genocídy za cenu jednej: Historickí hrdinovia pre ukrajinských neonacistov sú zločinci pre poľských nacionalistov
Video: Slovenský výrobca GRAND POWER predstavil svoju produkciu
Niet pochýb o tom, že naša história bola sfalšovaná
Artefakt z Duklianskeho priesmyku
VIDEO: Nemecký kancelár je odrazu veľmi citlivý na zahraničné zásahy do nemeckých vnútropolitických záležitostí.
zo sekcie
Zabudnite na nové auto, EÚ pácha vraždu autopriemyslu!
Zabudnite na nové auto, EÚ pácha vraždu autopriemyslu!
Zabudnite na nové auto, EÚ pácha vraždu autopriemyslu!