Slovanské Noviny

19. apríla 2024

K porozumeniu Čelovekom

Štvrtá ríša, alebo „Zeitenwende“, bod obratu v histórii: „Manifest“ Olafa Scholza potvrdzuje hegemónne ambície Nemecka

Nemecký vodca práve zverejnil to, čo možno interpretovať ako jeho manifest, v ktorom vysvetľuje, prečo jeho krajina údajne musí obnoviť svoj predchádzajúci hegemónny status, a nevydal ho nikto iný ako ten istý časopis riadený Radou pre zahraničné veci, ktorý je považovaný za jeden z najlepších vplyvných platforiem tvorby politiky v zlatej miliarde Západu vedenej USA. Samotný fakt, že riadili jeho manifest, možno považovať za tichú podporu tohto bloku novej studenej vojny pre hegemónne ambície Nemecka.

Poľsko nie je také paranoidné, ako niektorí špekulovali

Poľský sivý kardinál Jaroslaw Kaczynski nezostal bez povšimnutia, keď nedávno varoval  pred nemeckou nadvládou nad Európou v komentároch, ktoré odzrkadľovali tie spred roka, v ktorých túto krajinu obvinil, že chce vybudovať „ Štvrtú ríšu “. Jeho krajina predtým propagovala vojenskú hrozbu svojho suseda pre strednú Európu , aby si Varšava upevnila svoj regionálny vplyv, no manifest kancelára Olafa Scholza pre magazín Foreign Affairs dokazuje, že hegemónne ambície Berlína skutočne existujú.

Nová strategická kultúra Nemecka

Nemecký líder s názvom „ The Global Zeitenwende: Ako sa vyhnúť novej studenej vojne v multipolárnej ére “ formuloval škálu prostriedkov, ktoré je de facto vodca EÚ pripravený použiť na komplexné upevnenie svojho vplyvu v celom bloku na základe údajného v reakcii na ukrajinský konflikt. Prvá tretina článku je len vysvetlením toho, ako sa z pohľadu jeho vlády všetko dostalo do tohto bodu, ale potom prejde k rozprávaniu o hmatateľných politikách.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Scholzovými slovami, „nová úloha Nemecka si bude vyžadovať novú strategickú kultúru a túto skutočnosť bude odrážať aj stratégia národnej bezpečnosti, ktorú moja vláda prijme o niekoľko mesiacov“, čo rámcuje všetko, čo nasleduje v jeho článku. Rusko je primárnym cieľom tejto stratégie, čo dokázal aj kancelár, ktorý vyhlásil, že „hlavnou otázkou bude, ktorým hrozbám musíme my a naši spojenci čeliť v Európe, a to hneď z Ruska“.

Potom sa potľapkal po pleci za to, že začiatkom roka presadil ústavné reformy za uľahčenie plánov svojej vlády vyčleniť približne 100 miliárd dolárov na modernizáciu Bundeswehru, čo presne opísal ako „najvýraznejšiu zmenu v nemeckej bezpečnostnej politike od r. založenie Bundeswehru v roku 1955. Dve percentá HDP budú investované aj do obrany v súlade s predchádzajúcimi požiadavkami USA od ich partnerov v NATO.

„Vojenská diplomacia“

 Doplnkom k bezprecedentnému nárastu vojenskej sily Nemecka po druhej svetovej vojne je Scholzova politika zvrátenia predchádzajúceho odmietnutia exportu zbraní do aktívnych konfliktných zón s cieľom vyzbrojiť Kyjev.

A nielen to, jeho krajina tiež vycvičí na svojom území celú brigádu ukrajinských jednotiek v rámci novej misie EÚ a zároveň nahradí zbrane zo sovietskej éry, ktoré bývalé krajiny Varšavského bloku dali Kyjevu za moderné nemecké.

Za svojimi hranicami Scholz povedal, že „Nemecko výrazne zvýšilo svoju prítomnosť na východnom krídle NATO, posilnilo bojovú skupinu NATO pod vedením Nemecka v Litve a určilo brigádu na zaistenie bezpečnosti tejto krajiny. Nemecko tiež prispieva vojakmi do bojovej skupiny NATO na Slovensku a nemecké letectvo pomáha monitorovať a zabezpečovať vzdušný priestor v Estónsku a Poľsku. Medzitým sa nemecké námorníctvo podieľalo na odstrašovacích a obranných aktivitách NATO v Baltskom mori“.

Osobitné znepokojenie vyvolal kancelár, ktorý opätovne potvrdil, že „Nemecko bude pokračovať v dodržiavaní svojho záväzku k dohodám NATO o zdieľaní jadrových zbraní, vrátane nákupu stíhačiek F-35 s dvojitou schopnosťou“, čo musí Rusko otriasť.

Scholz celkom jasne zamýšľa, aby Nemecko konkurovalo Poľsku ako najvyšší vojenský zástupca USA v EÚ, a preto dúfa, že pôsobivejšie vojenské kapacity Berlína a existujúce partnerstvo v oblasti zdieľania jadrových zbraní s Washingtonom mu poskytnú náskok pred Varšavou.

Inštitucionálna expanzia

Toto pozorovanie by sa nemalo interpretovať ako zámer revidovať geopolitický výsledok 2. svetovej vojny, ako niektorí v Poľsku špekulovali s ohľadom na to, čo označujú ako „obnovené územia“, ktoré teraz tvoria jej hranicu s Nemeckom.

Znamená to skôr len to, že Nemecko sa stáva sebavedomejším pri ohýbaní svojej vojenskej sily v zmysle komplexného posilňovania obranných schopností svojich partnerov podľa požiadaviek ich vedenia, aj keď je pravda, že to riskuje, že sa z nich stanú vazali.

Je viac než pravdepodobné, že Scholz sa bude snažiť replikovať presne tú istú stratégiu na celom západnom Balkáne na konečné členstvo týchto kandidátskych štátov v de facto Nemeckom vedenej EÚ po dokončení takzvaného Berlínskeho procesu, o ktorom hovoril vo svojom článku. Napriek tomu, že kancelár uznal ťažkosti s prijímaním nových členov, hovoril o prísľube, ktorý by tento výsledok mal na posilnenie potenciálu bloku stanoviť nové globálne štandardy pre obchod a životné prostredie a spol.

Tento ambiciózny program sa podľa Scholza bude rozvíjať v plnej spolupráci s Francúzskom, ktoré opísal ako „zdieľajúc rovnakú víziu silnej a suverénnej EÚ“. Migračná a fiškálna politika sa podľa neho musí zreformovať, aby sa zabránilo vonkajším silám, ako je Rusko, údajne prehlbovať vnútroblokové rozdiely. Jeho navrhovaným riešením na zefektívnenie pokroku v týchto citlivých otázkach je „eliminácia [e] možnosti jednotlivých krajín vetovať určité opatrenia.

Upevňujúci vplyv

Spomínanú reformu nemožno opísať inak, než ako bezprecedentnú politickú mocenskú hru presne takého druhu, pred ktorou predtým varovali Maďarsko a Poľsko. Ak bude úspešný, bude to mať za následok úplné podrobenie všetkých členov EÚ francúzsko-nemeckému duopolu, čím sa odstránia tie pozostatky suverenity, ktoré si stále zachovávajú. Inými slovami, táto veľmocná os sa stane jedinou, na ktorej v Európe záleží.

Pre menšie štáty bude pravdepodobne nemožné niekedy obnoviť svoje stratené práva v prípade, že Nemecko niekedy v budúcnosti prevezme priamu kontrolu nad ich armádami, ako to nevyhnutne naznačuje Scholzov návrh na štandardizáciu zbraňových systémov EÚ. 

Rozšírená vojenská prítomnosť rastúceho hegemóna pozdĺž východnej periférie bloku, o ktorej tak vysoko hovoril predtým v článku, by k tomu mohla nevyhnutne viesť, aby sa upevnil politický vplyv Berlína.

Podobné takzvané „sprisahania prevratu“, ako je ten, o ktorom jeho úrady tvrdia, že ho v stredu zmarili, by sa mohli stať zámienkou, na základe ktorej Nemecko preberá priamu kontrolu nad armádami stredoeurópskych krajín na základe údajnej pomoci im zabezpečiť „zákon a poriadok“ . Vzhľadom na to, ako tieto sily mohli v tom čase štandardizovať svoje zbraňové systémy, boli by dokonale interoperabilné s nemeckými, najmä ak už dovtedy vykonali niekoľko spoločných cvičení.

Skutočné spojenie s Čínou

Zvyšok Scholzovho článku hovoril trochu o nadchádzajúcom prístupe Nemecka k Číne, ale tieto plány nie sú tak priamo relevantné pre hegemonické ambície jeho krajiny ako tie, ktoré sa chystá realizovať proti Rusku, a preto zostanú mimo rámca súčasnej analýzy.

Po preskúmaní poznatkov, ktoré sme doteraz zdieľali, je jasné, že „ stáročné sprisahanie Nemecka na získanie kontroly nad Európou je takmer dokončené “, pričom každý ďalší deň znižuje pravdepodobnosť vyrovnania tohto scenára.

Jej vodca práve zverejnil to, čo možno interpretovať ako jeho manifest vysvetľujúci, prečo musí Nemecko údajne obnoviť svoj predchádzajúci hegemónny status, a nevydal ho nikto iný ako ten istý časopis riadený Radou pre zahraničné veci, ktorá je považovaná za jednu z najvplyvnejších politík. platformy v Zlatej miliarde Západu vedenej USA.

Samotný fakt, že riadili jeho manifest, možno považovať za tichú podporu tohto bloku novej studenej vojny pre hegemónne ambície Nemecka.

Z toho vyplýva, že Amerika sa snaží obnoviť svoju upadajúcu unipolárnu hegemóniu uľahčením hegemónneho oživenia Nemecka, aby sa mohla spoliehať na túto krajinu ako na svojho hlavného zástupcu „ Lead From Behind “ (LFB) pri riadení protiruských snáh o zadržiavanie Zlatej miliardy v Európe. 

Cieľom tejto politiky je umožniť USA, aby sa viac sústredili na rozširovanie NATO do ázijsko-tichomorskej oblasti , aby pokročili v protičínskych snahách o zadržiavanie v druhej polovici Eurázie.

Tento začínajúci vývoj má zvýšiť pravdepodobnosť, že Ľudová republika bude súhlasiť s americkými podmienkami pre sériu vzájomných kompromisov medzi nimi na vytvorenie rovnováhy vplyvu, ktorá sa nakoniec stane „novým normálom“.

Je dôležité, aby tieto dve superveľmoci dosiahli hmatateľný pokrok v novom  zmiernení napätia pred plánovanou cestou ministra zahraničných vecí Blinkena do Pekingu niekedy začiatkom budúceho roka, teda načasovanie vydania Scholzovho manifestu zo strany zahraničných vecí .

Záverečné myšlienky

Veľký strategický kontext, v rámci ktorého vyjadril hegemónne ambície Nemecka, je preto uľahčiť postupné preorientovanie svojho amerického patróna od západnej Eurázie smerom k jej východnej polovici, keď jeho krajina prevezme úlohu najvyššieho splnomocnenca LFB v Európe na zadržiavanie Ruska.

Tento sled udalostí na posilnenie západného zadržiavania Číny je ticho schválený elitou Zlatej miliardy, o čom svedčí aj zverejnenie jeho súvisiaceho článku Foreign Affairs, čím sa potvrdzuje, že plán USA je v pohybe.

Andrew Korybko

O autorovi: Andrew Korybko je americký politický analytik so sídlom v Moskve, ktorý sa špecializuje na vzťah medzi americkou stratégiou v Afro-Euázii, globálnou víziou čínskej One Belt One Road konektivity New Silk Road a hybridnou vojnou. Je pravidelným prispievateľom do Global Research. Je pravidelným prispievateľom do Global Research.

Tento článok bol pôvodne publikovaný na autorovom blogu, Newsletter Andrewa Korybka .

 Zdroj: globalresearch/skspravy

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

%d