Slovanské Noviny

2. mája 2024

K porozumeniu Čelovekom

Kriminálne gangy ďakujú Londýnu za 99 miliónov libier, ktoré vynaložil na posilnenie hraničných kontrol a oplotenie ostnatým drôtom.

Britská ministerka vnútra Priti Patelová nešetrila peniazmi na kampaň zameranú na boj proti nelegálnym prevádzačským skupinám. Niekedy sa bezpečnostným zložkám zločincov podarí zadržať. Problém je v tom, že zatknutí sú samotní migranti, ktorí boli prijatí na špinavú prácu, píše britský denník „The Guardian“.

Utečenci na severnom pobreží Francúzska novinárom povedali, že sprísnenie hraničných kontrol zo strany britskej vlády ešte viac posilnilo prevádzačov.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

„Myslím si, že bezpečnostné opatrenia pomáhajú iba prevádzačom, nikomu inému,“ hovorí Bijan, kurdský emigrant, ktorý minulý rok zaplatil za sedadlo v člne 3,5 tis. GBP [4,9 tis. USD].

Poznamenáva, že migranti často také peniaze nemajú, a preto si to musia u prevádzačov odpracovať. Aby dostali zľavu sú im pridelené nebezpečné „práce“. Niektorí sa teda stávajú komplicmi, iní sú nútení vykonávať prostitúciu. Pri preprave nelegálnych prisťahovalcov sú niektorí vodičmi, čo môže mať za následok ich zatknutie.

„No robia to, pretože toto je ich najlepšia šanca na bezpečný život. Všetko, čo utečenci chcú, je mier. Sme unavení,“ hovorí Bijan.

Podobný názor majú aj charitatívne organizácie pracujúce s migrantmi. Charlie Whitbread, zakladateľ Mobilnej podpory pre utečencov, poznamenáva, že v Calais a Dunkirku to všetko začalo nelegálnymi prisťahovalcami, ktorí sa pokúšali prekročiť Lamanšský prieliv sami. Teraz tam môžete vidieť celú infraštruktúru, ktorú vytvorili zločinecké gangy.

„Toto nikdy nezastavilo ľudí prichádzajúcich do Calais — zažili oveľa horšie a nezastavia sa pred ničím, aby boli opäť v bezpečí. Úprimne povedané, je neuveriteľné, že vláda si stále myslí, že tieto opatrenia ich brzdia, aj keď realita je úplne jasná,“ tvrdí Whitbread.

Aj samotní prevádzači pripúšťajú, že situácia sa vyhrotila. Novinári sa rozprávali s mužom, ktorý sa zaoberal prepravou ľudí cez prieliv. Upozornil na skutočnosť, že nové bezpečnostné opatrenia zo strany Británie iba zvýšili náklady na drahocenný lístok k lepšiemu životu. Zoran, kurdský prevádzač, ktorý pracoval na zastávkach nákladných vozidiel v Dunkirku, zaplatil za priechod v roku 2014 za jazdu nákladným autom „niekoľko stoviek eur“. Teraz to stojí 4 — 5 tisíc eur.

„Pašeráci vedia všetko o bezpečnosti hraníc, to je ich práca. Keď sa teda bezpečnosť zvýši, prevádzači sa stanú inteligentnejšími a výkonnejšími,“ tvrdí. „Niektorí dokonca spolupracovali s políciou. Zo všetkého sa môžete vyvliecť, keď spolupracujete s políciou.“

Za posledných pár rokov Spojené kráľovstvo utratilo 98,9 milióna GBP [140 miliónov USD] nasadením špeciálnych síl pozdĺž hranice, inštaláciou ostnatých plotov a infračervených senzorov na sledovanie nelegálnych prisťahovalcov.

To všetko ešte zhoršilo situáciu samotných ilegálnych prisťahovalcov, ktorí sami už nemohli prekročiť kanál, hovorí Saad, ktorý v čase vrcholenia migračnej krízy spolupracoval so sudánskou a kurdskou mafiou v Calais.

„Prilákalo to mafiánske skupiny, ktoré študovali bezpečnostné prvky a našli spôsoby, ako ich obísť, pretože vedeli, koľko zo zúfalstva ľudia za prevoz zaplatia. Ďakujeme vašej vláde za to, že máme plné vrecká,“ uzavrel.

news-front

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

%d