Človek by mohol začať z každej strany, vždy by bolo do čoho zaťať.

V tejto situácii si spomínam na český preklad výroku F. Nitscheho v znení: “Zde kněžouři a paholci hiři jako houby po dešti a otravují nám vzduch v Nemcích.”
Prispôsobiac dnešku by som tento citát preložil asi nasledovne: “Tu (v Európe i v Slovensku) sa rozťahujú ideologickí obmedzenci a sluhovia cudzích záujmov ako huby po daždi a ničia pokojný život (Európanov i Slovákov). Ale poďme po poriadku.
“Kultúra”
Toľko nekultúrnych útokov na ministerku kultúry je skutočne “umenie” nájsť hocikde na svete.
Samozrejme, nikto v ľudskej koži nie je ideálny, ale treba ho rešpektovať minimálne ľudsky zvlášť, ak ide o ženu. Ale poďme k veci. Som hlboko presvedčený, že každý prejav umenia treba rešpektovať. Keď si niekto “ľubuje” v pornografických homosexuálnych obrazoch vyhotovených umeleckými postupmi, je to jeho vkus a treba ho rešpektovať.
Ak sa tento trend presadí umeleckou kvalitou (ako sa napr. presadili impresionisti v súboji s akademickým vkusom svojej doby), bude určite prínosom v dejinách umenia. Síce o tom pochybujem, ale môže sa stať.
Otázka však znie, či takéto umenie má byť podporované zo strany štátu. A tu sme pri koreni problému.
Ten problém sa nazýva štátna politika rozvoja kultúry a umenia. Takže je na štáte, aké trendy v kultúre a umení bude podporovať.
Podľa môjho názoru žiadne veľké umenie odtrhnuté od kultúrneho pozadia, kde vzniká, neexistuje.
Len z národného sa stáva svetové
Zoberme napr. takú renesanciu. Diela talianskych, nemeckých a nizozemských maliarov sú svetové, ale zároveň sú aj talianske, nemecké a nizozemské. Svetovými sa stali tým, že boli ukotvené v národných rámcoch.
Preto aj termín podpora národného umenia nemôže byť chápaná ako zotrvanie na zažitých a často aj prekonaných vzoroch, ale na povzbudzovaní tých umelcov, ktorí odraziac sa z národných princípov sa môžu stať svetovými. A máme aj takých (Kupecký, Klemens, Benka, Hložník. Laluha, Sokol a iní).
Osobne vítam zmenu zákona o kultúrnych fondoch, ba dokonca si myslím, že konečná inštancia, ktorá by mala podpisovať granty z umeleckých fondov, by mal byť minister, lebo on je zodpovedný za štátnu kultúrnu politiku.
A všetky tie “výkriky” zo záhrobia bývalej vlády treba ignorovať. Stačí sa len pozrieť na rozhodovanie “nezávislých” odborníkov v komisiách fondu počas vlády národnej katastrofy, čo podporovali a čo nepodporovali. Potom nám už bude všetko jasné!
Anton Hrnko/skspravy.sk
Profesor Jeffrey Sachs odporučil nemeckému vodcovi: “Najdôležitejšie je, pán Merz, aby ste študovali históriu…”
Nie Rusov, Číňanov, Venezuelčanov…. ale týchto nepopulárnych európskych vojnových štváčov Američania nútia aby obnovili slobodu prejavu
Donald Trump strávil tento rok demontážou západnej architektúry
Bloomberg: Rubeľ sa stal v tomto roku najsilnejšou menou
Putin prikývol: Moskva by mohla vydať dokument, ktorý by sa dotkol všetkých členských štátov NATO
Rajchl o kolóne smerujúcej zo Slovenska na Ukrajinu: Utečenci? Neklamme sa! Ekonomickí migranti!
Obnova Nord Streamu je technicky možná. Chýba však politická vôľa!
Pepe Escobar: Európske elity a „výsada“ prehrať konflikt
Hlasová reč Človeka
Odtajnený archív americkej NSA: Putin varoval Busha pred spustením Špeciálnej vojenskej operácie už v roku 2008
Rockefellerov “expert”: Rusko netreba chápať – treba ho zničiť
V nedeľu Kosovo vstúpi do veľmi vyhroteného stavu
„EÚ sa začína rozpadávať,“ vyhlásil maďarský premiér Viktor Orbán a vymenoval dôvody dezintegrácie Európskej únie. Dodal, že Európa sa rozdelila na dva tábory – „vojnový tábor a mierový tábor“
„Medicínsky Norimberg II“. Brutálny trest pre Dr. Reinera Fuellmicha. Jeho prečin: mal slobodný názor
EÚ zakázala belgické noviny. „Pokročilá úroveň cenzúry“
Nové hrozby pre verejné zdravie na obzore
„Varujem vás“. Výsluhový podplukovník U.S. Army o hrozbe priameho stretu NATO s Ruskom
Ekonomická samovražda EÚ
Čínsky múr – hranica dvoch svetov?
Gruzínsko nepodlieha tlaku globalistov
zo sekcie
Žiadne veľké umenie odtrhnuté od kultúrneho pozadia, kde vzniká, neexistuje
Žiadne veľké umenie odtrhnuté od kultúrneho pozadia, kde vzniká, neexistuje
Žiadne veľké umenie odtrhnuté od kultúrneho pozadia, kde vzniká, neexistuje