Parlament odobril reformu pravidiel Európskej únie, ktoré sa týkajú vodičských preukazov. Má za účel zabezpečiť, aby tieto zmeny pomohli k bezpečnosti premávky a zelenej a digitálnej transformácie Európskej únie.
Vodičské preukazy v mobilných telefónoch a sebahodnotenie spôsobilosti viesť motorové vozidlo patria k niekoľkým z transformácií Európskej únie o vodičských preukazoch, ktoré prijali poslanci parlamentu. Touto zmenou sa snažia, aby boli vodiči schopní pripraviť sa na reálne situácie. Mali by si tiež uvedomiť riziká, ktoré ich môžu postihnúť pri prípadnej kolízii s najviac ohrozenými účastníkmi cestnej premávke ako sú chodci, deti, cyklisti a používatelia elektronických kolobežiek.
Pripravenosť jazdy v extrémnych podmienkach, k akým môže dôjsť napr. v zimnom období, obmedzenie používania mobilných telefónov počas jazdy, takzvané mŕtve uhly, pomocné systémy vodiča a bezpečné otváranie dverí vozidla sa majú stať súčasťou preverenia schopnosti vodiča na získanie vodičského oprávnenia, informuje epravo.sk.
Transformácia zákonov je nutná kvôli zníženiu počtu obetí cestnej premávky
Každý rok zomrie pri nehodách v EÚ viac než 20 000 ľudí. Parlament preto podporil reformu pravidiel Európskej únie, ktorá sa zaoberá vodičskými preukazmi. Má za účel zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a zelenej a digitálnej transformácie v štátoch Európskej únie.
Poslanci chcú, aby boli vodiči lepšie pripravení na skutočné situácie a aby si boli vedomí rizík, najmä pokiaľ ide zraniteľných účastníkov cestnej premávky, ako sú chodci, deti, cyklisti a používatelia elektronických kolobežiek. Preto jazda v snehu a klzkých podmienkach, bezpečné používanie telefónu počas jazdy, mŕtve uhly, asistenčné systémy vodiča a bezpečné otváranie dverí vozidla by mali byť súčasťou skúšok vodiča na získanie preukazu, uvádza epravo.sk.
Bezpečnejšia premávka pre všetkých jej účastníkov
Tieto opatrenia prijali poslanci preto, aby boli vodiči dobre pripravení na situácie, ktoré sa môžu stať v bežnom živote a aby boli pripravení na nepredvídateľné riziká práve pri účastníkoch cestnej premávky, ktorí sú v najväčšom ohrození ako sú chodci, deti, cyklisti či jazdci na elektronických kolobežkách. Týka sa to aj lepšej schopnosti ovládať motorové vozidlo v extrémnych podmienkach ako býva jazda počas zimného obdobia.
Vodičské preukazy budú môcť používať osoby vo veku od 15 rokov, používajúce motocykle a osobné automobily a päť rokov pre vozidlá nákladné a autobusy. Skrátená platnosť vodičských preukazov pre seniorov zatiaľ nebola podporená. Toto navrhla Európska komisia, pretože to označuje za diskrimináciu. Týmto krokom chce tiež zaistiť ich právo na voľný pohyb a možnosť zúčastnenia sa na hospodárskom a spoločenskom dianí.
Poslanci apelujú na sebareflexiu vodičov a správny úsudok, či sú schopní viesť motorové vozidlo
Vodiči by mali byť podľa poslancov sebakritickí a zvážiť, či sú schopní viesť motorové vozidlo, aby nebolo v rukách nekompetentných osôb. Rozhodovanie by malo byť zohľadnené aj prostredníctvom lekárskej kontroly. Mala by zahŕňať kontrolu zraku či kardiovaskulárneho systému vodiča. Poslanci nástoja na tom, aby sa vlády členských krajín Európskej únie postarali o zvyšovanie povedomia verejnosti o mentálnych a fyzických signálov, ktoré poukazujú na schopnosť viesť motorové vozidlo. Rovnako je treba zohľadniť aj schopnosť nováčikov viesť motorové vozidlo. Neskúsení vodiči majú prejsť skúšobnou dobou, majú dodržiavať prísnejšie alkoholové limity a majú im byť udelené prísnejšie sankcie za nebezpečnú jazdu.
„Mobilný vodičský preukaz“ na obzore
Jednotný trh Európskej únie vyvinul úsilie na poslancov, aby zaviedli digitálny vodičský preukaz, dostupný v mobilnom telefóne. Takýto preukaz bude mať rovnakú hodnotu ako preukaz klasický.
Spravodajkyňa Karima Delli (Zelení, FR) uviedla: „Európsky parlament mal dnes príležitosť zlepšiť bezpečnosť na cestách v Európe a priblížiť sa k dosiahnutiu cieľa nulovej úmrtnosti na cestách do roku 2050 a vytvoriť silnejší rámec na ochranu všetkých pred dopravnými nehodami. Pravidlá zahŕňajú nepovinné lekárske prehliadky pri vydaní alebo obnovení vodičského preukazu a prísnejšie ustanovenia týkajúce sa začínajúcich vodičov.“
hlavnydennik.sk
Veda o nákazlivom šťastí
„Digitálne euro“. Nočná mora z Bruselu: Vaša platba digitálnej peňaženky je zamietnutá, lebo…
V Srbsku uniklo do okolia povodia Dunaja 82.000 litrov ropy
Zahraniční žoldnieri. Kto tiež bojuje proti Rusku?
Fico nemá klásť kvety, lebo Šimečka píše dejiny
VIDEO: Polícia modernizuje vozový park. Stovky nových áut majú zvýšiť bezpečnosť
USA zakázali Nemecku dodávať na Ukrajinu rakety Taurus
Ukrajinci strácajú vyše 1500 vojakov denne
Ukrajině se nepodařilo dosáhnout dohody s investory o restrukturalizaci dluhu
Vladimir Putin musí prestať klamať, že chce mier vo vojne na Ukrajine, vyhlásil Macron
„Vladimir, STOP! Poďme SPRAVIŤ mierovú dohodu,“ reagoval Donald Trump na nové raketové a dronové útoky ruskej armády na Kyjev
VIDEO: Šéfka SND Zuzana Ťapáková o stabilizovanej situácii v divadle, opere a balete
VIDEO: Klinický psychológ Petr Knotek alias Pjér la Šé’z o hypnóze a slobode alebo prečo ľudia dobrovoľne zabudli odkiaľ prišli a nechajú sa systémom s falošnou realitou programovať a upadajú do hypnózy
Kremeľ súhlasí s názorom Donalda Trumpa, že Ukrajina prišla o Krym už pred rokmi. Dmitrij Peskov zopakoval, že ruské ciele na Ukrajine sú nemenné a Rusko je odhodlané ich dosiahnuť.
VIDEO: Oleksij Arestovič varoval Zelenského, že pokud Ukrajina nepřistoupí na Trumpův mírový plán a neodevzdá Rusku 4 regiony, může za rok přijít o 8 regionů
Šéfom farmaceutických firiem sa máli ich obrovský zisk a naliehajú na zvýšenie cien ich produktov v Európe.
WEF Davos 2025 – Ešte Grotesknejšie Ako Kedykoľvek Doteraz. Robotizácia a Depopulácia.
Rok ktorý rýchle zabudnime
V dnešnom čoraz krehkejšom svetovom poriadku neexistuje alternatíva voči multilateralizmu, vyhlásil šéf diplomacie Juraj Blanár
Chaos v Davose
zo sekcie
Vodičské preukazy zmenia svoju podobu i kritériá
Vodičské preukazy zmenia svoju podobu i kritériá
Vodičské preukazy zmenia svoju podobu i kritériá