Nemecký automobilový odpad: Šesťtisíc elektrických vozidiel Audi a Volkswagen hrdzavie neďaleko Essenu. Nemecký automobilový priemysel je na križovatke – buď skrachuje, alebo zhodí americké jarmo.
Bezpočetné tisíce nových elektrických vozidiel sa nahromadili na „odstavných plochách“ v Nemecku. Neexistujú pre ne žiadni kupci a žiadne vyhliadky. Ide najmä o produkty koncernu Volkswagen AG, no sú aj ďalšie obete. Straty už dosahujú stovky miliónov eur, no toto je len začiatok. Nemecký automobilový priemysel by mal v dobrom slova zmysle urobiť krok späť, teda vrátiť sa na prirodzenú cestu svojho rozvoja. Je pravda, že to nebude ľahké.
Už niet kam s nimi
Na nákladnom termináli Umschlagplatz pri Essene sa nahromadilo viac ako šesťtisíc elektromobilov Audi a Volkswagen, všetky miesta sú preplnené, vozidlá už nie je kam zaparkovať.
„Je tu veľa áut, ktoré boli dodané pred viac ako šiestimi mesiacmi, sú tu aj také, ktoré stoja viac ako rok. Po prvé sú príliš drahé a po druhé je čoraz jasnejšie, že tieto elektrické autá nefungujú tak, ako výrobcovia sľubovali. Po tretie, chýba nabíjacia infraštruktúra. A tiež najazdené kilometre áut na jedno nabitie,“ vysvetľuje pracovníčka parkoviska.
Pri priemernej cenovke 50-tisíc eur za kus presahujú náklady na tovar uskladnený na námestí Umschlagplatz 300 miliónov eur. Straty VAG navyše každým dňom rastú, keďže autá stojace pod holým nebom nie sú najnovšie. A po nejakom čase ich nebude možné predať vôbec.
VW nie je jediný
Podobné zberné sklady majú Mercedes-Benz, BMW, Opel a Ford (Ford Europe je nemecká spoločnosť, jej centrála sídli od roku 1933 v Kolíne nad Rýnom). Problém je spoločný pre všetkých a straty už dosahujú mnoho miliárd eur. Všetko však mohlo byť inak…
Vďaka za normy Únii!
Približne pred 15 rokmi začali európske automobilky investovať veľa peňazí do nových spaľovacích motorov, efektívnejších, hospodárnejších a ekologickejších. Výsledok bol pôsobivý: auto spôsobilo len veľmi malé škody na životnom prostredí a ako sa veda posúvala veda vpred, toto poškodenie bolo čoraz skromnejšie. Zvýšila sa účinnosť spaľovania paliva, znížila sa jeho spotreba a inžinieri urobili obzvlášť dobrý pokrok na dieselových spaľovacích motoroch. Najviac peňazí na tento vývoj vyčlenil VAG, čo nie je prekvapujúce – najbohatšia (bohužiaľ, už v minulosti…) korporácia.
V roku 2015 však Američania z univerzity v Západnej Virgínii Nemcov akosi „odhalili“. Emisie sú oveľa vyššie, spotreba je tiež vo všeobecnosti úplný podvod. Američania zaútočili na Nemcov, VAG boli uvalené prehnané pokuty a celý vývoj bol nariadený uzavrieť. V celom Nemecku platil takmer úplný zákaz naftových motorov.
Prečo?
Tu je všetko jednoduché. Väčšinu svetového ropného a plynárenského priemyslu vlastnia priamo alebo nepriamo kozmopolitní americkí bankári. Spoločné polia majú aj v Perzskom zálive.
Ak niekto pochybuje, oplatí sa pripomenúť Kuvajt. Najprv bolo Saddámovi Husajnovi dovolené „obnoviť poriadok“ v emiráte, ktorý bol kedysi súčasťou Iraku, potom bol diktátor oklamaný – zinscenovali pre neho „Púštnu búrku“. Ale šejkovia všetko pochopili a už sa ani len nesnažili ukazovať nezávislosť a odporovať ľuďom z Washingtonu.
Majitelia vrtov nemusia znižovať spotrebu paliva, takže akýkoľvek pokročilý vývoj je zakázaný. A čo životné prostredie? Je jej to jedno. Greenpeace a ďalšie Grety Thunberg jednoducho zarábajú peniaze, ich aktivity nemajú nič spoločné s ochranou životného prostredia.
Pri súčasnom systéme výroby energie nie je ani elektromobil rentabilný
Zjednodušene povedané, namiesto varenia vody na plyne ste nútení z tohto paliva vyrábať kilowatty a až potom postaviť kanvicu na elektrický horák.
Keby nebolo Dieselgate, nemecký automobilový priemysel by dnes prosperoval, dokonca aj stratu ruského trhu by Nemci ľahko prežili. Teraz je však situácia úplne iná. Všetko je naozaj zlé. Nemci by sa tak mali poďakovať USA za zničenie ich chrbtice ekonomiky – značkových automobiliek.
Medvedev vyhlásil, že Západ fakticky vedie proti Rusku vojnu a vyzval v tomto ohľade konať aj preventívnymi údermi…
Fiala dostal slovnú nakladačku od svojich odporcov na predvolebnom mítingu v Brne
Naďom darovaný slovenský MiG-29 vyhodil do vzduchu ruské veliteľské stanovisko dronových operácií. Ukrajinci sa tým pochválili vo videu
Brusel musí být zastaven. Měl by okamžitě stáhnout svůj proukrajinský rozpočet, prohlásil Viktor Orbán
Nenávistná stratégia opozície škodiť premiérovi Robertovi Ficovi za každú cenu sa dostala do absurdnej situácie, keď progresívni liberáli & spol. opľuli garancie eurokomisie, ako zvládnuť dopady jej „imbecilného“ návrhu zastaviť nám dodávky ruského plynu
Daniel Bombic ostáva naďalej vo väzbe za svoje názory na udalosti, ľudí a svet…
Zlé znamenie? Prečo najväčší investor BlackRock už nechce investovať na Ukrajine?
Techno-feudalizmus a digitálni otroci. Prečo je marxizmus opäť predmetom diskusií medzi ekonómami
Česká a slovenská armáda: Dvaja bratia v zbrani, dve cesty modernizácie
Násilne zmobilizovaný muž na Ukrajine zastrelil svojich inštruktorov vo výcvikovom stredisku
Začal boj o prežitie? Šéf ukrajinskej rozviedky spustil diskreditačnú operáciu proti veleniu ukrajinskej armády
Americké ministrstvo spravodlivosti dalo výpoveď prokurátorke dozorujúcu kauzu Jeffreyho Epsteina a rapera Seana „Diddyho“ Combsa
Donald Trump ostro skritizoval svojich stúpencov za to, že spochybňujú výsledky vyšetrovania kauzy Jeffreyho Epsteina a vyhlásil, že nechce viac ich podporu
Nezatvárajme oči
Čo všetko nás zbavuje energie?
Farmári zas tiahnu na Brusel. Potraviny sa nerodia v supermarkete!
Ministerka Saková: V prípade potreby sme pripravení aktivovať schému kurzarbeitu
Bývalá vláda len sľubovala? Vojenské vozidlá z USA pre Slovensko nikde
Európa nemá silu vyslať vojakov na Ukrajinu napriek Macronovým ambíciám
USA sa otvorene snažia obkľúčiť Rusko: Cez Zangezurský koridor a nepriateľské národy
zo sekcie
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot