Slovanské Noviny

9. decembra 2022

K porozumeniu Čelovekom

Podozrenie z prijatia nezákonného rozhodnutia. Matovičova vláda podľa bývalého šéfa policajných vyšetrovateľov prekračuje svoje kompetencie

Rozhodnutie o nasadení síl Ozbrojených síl Slovenskej republiky na návrh vlády ohľadne testovania Slovákov podpisuje vrchný veliteľ – prezidentka.

Prezidentka však o ničom nevie a o čom vie, to sa dozvedela iba z médií – tvrdí prezidentský palác. Dlhoročný policajný vyšetrovateľ tých najzložitejších a najvážnejších káuz JUDr. Jozef Šátek má dôvodné “podozrenie” z prijatia nezákonného rozhodnutia vládou Slovenskej republiky. Píše o ňom podrobne a rozsiahlo na sociálnej sieti.

“Vec : Podozrenie z prijatia nezákonného rozhodnutia  – uznesenia vlády SR č. 665 z 18. októbra 2020, ktorým schválila použitie ozbrojených síl SR na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území SR na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu.” začína svoj status doktor Šátek.

Pokračujeme jeho doslovnou citáciou:

“Dňa 18.10.2020 vláda SR na svojom zasadnutí prerokovala a schválila uznesenie č. 665 z 18.10.2020, ktorým

– v časti A.1. schválila „návrh na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na úrovni Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu, zároveň

– v časti A.2. schválila „použitie ozbrojených síl Slovenskej republiky na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase a v rámci odstraňovania následkov núdzového stavu“, zároveň

– v časti B., B.1 uložila ministrovi obrany „vyčleniť do 8 000 príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva schváleného v bodoch A.1. a A.2. tohto uznesenia“ v termíne do 30. novembra 2020.

Na webovej stránke Úradu vlády SR z rokovania vlády SR z 18.10.2020 („https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25396/1) vyplýva, že podkladom pre rokovanie a schválenie uvedeného uznesenia vlády SR bol „Návrh na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu“, ktorí predložili minister obrany, minister zdravotníctva a minister vnútra.

Z predkladacej správy vyplýva, že „V nadväznosti na uvedené sa navrhuje využiť zákonnú možnosť použitia ozbrojených síl Slovenskej republiky na odstraňovanie následkov núdzového stavu v zmysle § 4 ods. 4 písm. b) zákona č. 321/2002 Z.z. o ozbrojených silách Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov so zameraním na prípravu a vykonanie testovania obyvateľstva na prítomnosť ochorenia COVID-19“.

Predkladatelia v odôvodnení priloženého vlastného materiálu konštatujú, že „V zmysle § 4 ods. 2 zákona č 321/2002 Z.z. o ozbrojených silách Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov je povinnosťou ozbrojených síl Slovenskej republiky podieľať sa na plnení úloh v čase núdzového stavu, pri ktorom sú ohrozené životy a zdravie osôb. V nadväznosti na uvedené sa navrhuje využiť zákonnú kompetenciu vlády Slovenskej republiky v ustanovenom rozsahu rozhodnúť v zmysle § 6 ods. 2 písm. e) zákona č. 321/2002 Z.z. o použití príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky, a to na odstraňovanie následkov núdzového stavu v súlade s § 4 ods. 4 písm. b) zákona č. 321/2002 Z.z. so zameraním na zabezpečenie testovania obyvateľstva na prítomnosť ochorenia COVID-19.

Podľa zákona č. 321/2002 Z.z. o ozbrojených silách SR, ust. § 6 ods. 2, písm. e) vláda pri riadení ozbrojených síl „rozhoduje v ustanovenom rozsahu o použití vojakov“. Týmto zákonom je len všeobecne konštatovaná právna možnosť vlády, aby v „ustanovenom rozsahu“ t.j. v rozsahu konkrétne určenom týmto alebo inými zákonmi rozhodla o určitom použití ozbrojených síl SR. Je právnym nezmyslom pri rozhodovaní vlády SR o použití ozbrojených síl odvolávať sa na všeobecné ustanovenie bez použitia konkrétneho zákona a jeho splnomocnenia ku konkrétnemu rozhodnutiu.

Takýmto konkrétnym zákonom je zákon č 171/1993 Z.z. o Policajnom zbore, kde podľa § 70, má vláda SR právomoc vyčleniť vojakov a príslušníkov ozbrojených bezpečnostných zborov na plnenie úloh Policajného zboru. Rovnako vláda SR v určenom rozsahu v zmysle ústavy SR čl. 119 písm. o) má právo rozhodovať o vyslaní ozbrojených síl mimo územia Slovenskej republiky na účel humanitárnej pomoci, vojenských cvičení alebo mierových pozorovateľských misií, o súhlase s prítomnosťou zahraničných ozbrojených síl na území Slovenskej republiky na účel humanitárnej pomoci, o súhlase s prechodom zahraničných ozbrojených síl cez územie Slovenskej republiky.

V zmysle ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu, ktorý má prednosť pred zákonmi ako všeobecne záväznými právnymi predpismi, s odkazom na ustanovenie § 5 ods. 4/ citujem „V čase núdzového stavu môže prezident na návrh vlády (písm. a) nariadiť výkon mimoriadnej služby profesionálnym vojakom, vojakom v zálohe povolaným na pravidelné cvičenie alebo na plnenie úloh ozbrojených síl a vojakom dobrovoľnej vojenskej prípravy“.

V zmysle zákona č. 570/2005 Z.z. o brannej povinnosti, ust. § 2, písm. c) je „mimoriadnou službou vojenská služby vykonávaná v služobnom pomere, ktorú je v období krízovej situácie povinný vykonať vojak mimoriadnej služby uvedený v písmene e)“. Takýmto vojakom „mimoriadnej služby“ je po „1. profesionálny vojak, ktorému bol v období krízovej situácie nariadený výkon mimoriadnej služby“. Takouto „mimoriadnou službou“ je aj aktívne zapojenie profesionálnych vojakov Ozbrojených síl SR do prípravy a realizácie celoslovenského testovania obyvateľov SR proti chorobe COVID-19.

Vláda SR nevyužila svoje ústavné oprávnenie navrhnúť prezidentke SR, aby v čase vyhláseného núdzového stavu v súvislosti s celoslovenským testovaním obyvateľstva na Covid-19 v zmysle svojej prezidentskej právomoci nariadila profesionálnym vojakom ozbrojených síl výkon mimoriadnej služby,

– takýto návrh vláda prezidentke SR nepredložila a preto o ňom ani nerozhodla,

– rozhodnutie vlády SR o použití ozbrojených síl SR k realizovaniu celoslovenskej testovacej akcie počas núdzového stavu s odvolaním sa na zákon č. 321/2002 Z.z. je v rozpore s ústavným zákonom a nad rozsah zákonom určených právomocí vlády SR a

– zároveň je konanie vlády SR porušením právomocí prezidentky SR vyplývajúcich z ústavného zákona aj z jej ústavného postavenia ako hlavného veliteľa ozbrojených síl Slovenskej republiky.

Na základe tohto právneho stavu bezprostredne hrozí bez legálne vydaného rozhodnutia prezidentkou SR použitie ozbrojených síl SR v rozsahu 8.000 profesionálnych vojakov k príprave a realizácii celoslovenského testovania obyvateľov SR na Covid-19, čím rozhodnutím vlády SR už došlo k podstatnému narušenie deľby výkonnej moci medzi vládou SR a prezidentkou SR a je ohrozená legalita celej plánovanej akcie s negatívnym dopadom na dôveryhodnosť vlády SR v očiach občanov, čo môže následne vytvoriť celú psychologickú reťaz od občianskej pasivity, rezervovanosti až po zjavné aktívne prejavy nesúhlasu s jej činnosťou a odmietaniu opatrení v súvislosti s bojom proti koronavírusu SARS-CoV-2.

Autor: JUDr. Jozef Šátek

(Text podozrenia zaslaný dňa 19.10.2020 cez kontaktný formulár Kancelárii prezidentky SR Zuzany Čaputovej)

Poznámka redakcie HD – zostáva teda sledovať, či a ako sa prokuratúra chytí “prípadu”, ak existuje “podozrenie z prijatia nezákonného rozhodnutia”. V zmysle našich zákonov je to jej povinnosť.

Zdroj: hlavnydennik.sk

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

%d blogerom sa páči toto: