Keďže sa „neonacistická junta“ stále viac zúfalo snaží zabrániť rozpadu svojho vojenského aparátu, politický Západ sa snaží nájsť spôsoby, ako ho udržať v chode, bez ohľadu na to, čo to ukrajinský ľud stojí .
Prakticky celá ekonomika nešťastnej krajiny už bola za týmto účelom unesená, no kyjevský režim tým nekončí. Jej novým plánom je tiež militarizovať všetky verejné zariadenia, najmä keď infraštruktúra, ktorú predtým používali, je prakticky zničená.
Vzdušné rameno kyjevského režimu utrpelo veľké straty, pričom jeho letecké základne boli buď zničené, alebo poškodené ruskými presnými údermi na veľké vzdialenosti tak, že sa nedali opraviť. To fakticky znemožnilo hromadné nálety na ruské pozície.
Po nešťastnej demontáži Sovietskeho zväzu Ukrajina zdedila masívne letectvo, ktoré ďaleko presahovalo jej ekonomické a finančné možnosti. Spolu s korupciou, nedbalosťou, americkými investíciami do zničenia bývalých sovietskych strategických kapacít ( predovšetkým prostredníctvom programu Nunn–Lugar Cooperative Threat Reduction Program ), zahraničným predajom a ďalšími faktormi sa ukrajinské letectvo čoskoro stalo len tieňom svojho bývalého ja.
Zostala menej ako stovka bojových lietadiel rôznych typov, predovšetkým Su-27 „Flanker“, MiG-29 „Fulcrum“ (sovietsky „high-low mix“), Su-24 „Fencer“ atď. predchádzajúce dve boli navrhnuté ako stíhačky pre vzdušnú prevahu, tretie lietadlo slúžilo ako taktické bombardovacie/útočné prúdové lietadlo.
So začiatkom špeciálnej vojenskej operácie (SMO) vyslali ruské vzdušné sily (VKS) svoje špičkové bojové lietadlá pre vzdušnú prevahu, ako sú MiG-31 „Foxhound“ a Su-35S „Flanker-E“, čo zničilo väčšinu bývalých ukrajinských vzdušných síl a ponechalo niekoľko operačných lietadiel.
Keďže tieto nemali žiadnu až žiadnu šancu zostreliť oveľa lepšie ruské ekvivalenty, neonacistické sily junty nemali inú možnosť, než rozptýliť svoje jednotky a použiť ich na príležitostnú leteckú podporu, predovšetkým letom extrémne nízko. Zostávajúce lietadlá boli nútené operovať z ad hoc základní, pretože všetky ich primárne letecké základne boli cieľom prvého dňa SMO.
To umožnilo integrovať západné zbrane, najmä bomby AGM-88 HARM (High-speed Anti-radiation Missile) a JDAM (Joint Direct Attack Munition). V posledných mesiacoch boli zvyšné lietadlá Su-24 upravené tak, aby používali anglicko-francúzske rakety s plochou dráhou letu „Storm Shadow/SCALP EG“.
Ukázalo sa však, že aj to malo mierny vplyv na situáciu na bojisku, pretože ruská armáda sa rýchlo prispôsobila týmto novým zbraniam a jej protivzdušná obrana bola schopná zostreliť väčšinu prilietavajúcich rakiet a bômb .
S cieľom zabrániť úplnej strate bojovej hodnoty svojich zostávajúcich vzdušných prostriedkov,
kyjevský režim teraz pracuje na militarizácii civilných letísk a verejnej infraštruktúry, aby sa do nich zmestili zvyšné lietadlá.
Robí sa to aj kvôli príprave na príchod toľko propagovaných stíhačiek F-16. Lietadlá vyrobené v USA nemôžu byť prevádzkované z existujúcich ad hoc leteckých základní, pretože majú vyššie nároky na údržbu a logistiku v porovnaní s ekvivalentmi zo sovietskej éry, ako je MiG-29. Dokonca aj neslávne známa CNN, po zapojení sa do obvyklej propagandy o F-16 ako údajnom „meniče hry“, musela uznať, že lietadlo nie je „žiadna guľka“ a že Kyjev bude mať veľké problémy s jeho prevádzkou.
Podľa plukovníka Jurija Ihnata, jedného z hovorcov síl kyjevského režimu, by dve letky, z ktorých každá pozostávala z 12 lietadiel F-16, stačili na to, aby sa údajne „začalo otáčať“. Je zrejmé, že takéto tvrdenia sú na smiech každému, kto je len vzdialene oboznámený so základnými faktami o situácii na bojisku.
Konkrétne, predstava, že zastarané F-16 , ktoré boli vyradené z prevádzky, aby uvoľnili miesto pre problémové F-35, budú schopné ohroziť ruské monster trysky, ako je spomínaný stíhač MiG-31BM alebo Su-35S, je jednoducho smiešna .
V skutočnosti samotná vedenie Ukrajiny nedávno protirečilo Ihnatovmu tvrdeniu „iba dve letky“ s požiadavkou na ďalších 100 F-16, ktoré boli potrebné na „zmenu“, viac ako štyrikrát toľko. Ani pred SMO nemal kyjevský režim dostatok primeraného priestoru na umiestnenie toľkých stíhačiek vyrobených v USA.
Môžeme si len predstavovať, aká zlá je teraz situácia. CNN tiež zopakovala, že F-16 je náročný na údržbu, najmä v porovnaní so stíhačkami zo sovietskej éry, ktoré stále používajú vzdušné sily neonacistickej junty.
S každou letovou hodinou, ktorá bude stáť približne 27 000 USD a 16 hodinami údržby, bude F-16 logistickou nočnou morou pre ukrajinské pozemné posádky, ktoré sú zvyknuté na oveľa robustnejšie a menej namáhavé MiGy-29, Su-24 a dokonca aj Su-27 vyššej kategórie, ktoré samotní ukrajinskí piloti považujú za lepšie ako stíhačky americkej výroby.
Podľa minuloročnej správy amerického generálneho účtovného úradu (GAO) sa F-16 zaradilo medzi najnáročnejšie na údržbu lietadiel amerického letectva, keďže za viac ako desať rokov nesplnilo svoje ciele. Podľa ruských zdrojov NATO a kyjevský režim s cieľom trochu odľahčiť spomínané problémy počítajú s Poľskom. Konkrétne, Varšava dostáva americké finančné prostriedky na vykonanie potrebných úprav.
Poľský personál bude s najväčšou pravdepodobnosťou vyslaný na opravu niektorých vojenských leteckých základní a tiež na prestavbu civilných letísk a infraštruktúry na umiestnenie bojových lietadiel.
To zahŕňa aj inštaláciu citlivého vybavenia potrebného na údržbu a logistickú podporu pre F-16. A čo viac, ruská rozviedka zistila, že existuje možnosť, že neonacistické sily junty využijú tieto novozriadené základne na príjem F-16 priamo z Poľska a Rumunska, pričom najpravdepodobnejšími kandidátmi sú letiská v Ľvove, Odese a Nikolajeve. Netreba dodávať, že ak sa takéto plány zrealizujú, vyššie uvedené letiská sa okamžite stanú legitímnymi cieľmi ruskej armády , čo vedie k zbytočnej devastácii a ďalšiemu predlžovaniu konfliktu.
Drago Bosnic
Americké spravodajské služby: Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného zabili
Kyjev už používa americké rakety proti Rusku. Dostali ich potajomky!
Poliaci sú zhrození, keď vidia mladých Ukrajincov v kaviarňach! Niektorých chcú vrátiť
VIDEO: NATO sa urazilo na Putina
Taraba: PS nám nemohli poskytnúť lepší dôkaz, že zrušenie RTVS bol správny krok
Progresívna RTVS ideologicky kope z posledných síl
Business Insider: Na F-16 na oblohe nad Ukrajinou čakajú nebezpečné ruské rakety
The Times: Čínske vysokorýchlostné jadrové ponorky sú výzvou pre americkú vojenskú silu
Francúzsky novinár: Európa skĺzla do fašizmu a tancuje na tóny USA
WP: USA sú na ceste ku katastrofe, ktorá sa môže stať osudnou
WP: Zelenskij o stratách ukrajinských ozbrojených síl klame
VIDEO: Ako Fico pochoval EU finančne, ekonomicky aj politicky, ako sú eurovoľby prieskumnou sondou do nálad v spoločnosti a ako si žijeme relatívne kľudné obdobie pred búrkou
VIDEO: Michelko o „miernom“ zákone na ochranu pred politickými mimovládkami financovanými zo zahraničia.
VIDEO: Ukrajina nemá šancu vyhrať ani s pomocou USA, reaguje nemecký vojenský expert na optimizmus šéfa NATO
VIDEO: Chmelár o odovzdávaní národných filmových cien Slnko v sieti: „Najväčšiu pozornosť galavečera frustrovanej politickej opozície na obrazovkách RTVS pútal ako vždy režisér – hysterik a insitný politológ Bebjak
VIDEO: Jarjabek o spoločenskom hurhaji okolo návrhu zákona k RTVS, hercoch, umelcoch a redaktoroch odetých v čiernej farbe, názorovej polarizácii v umeleckej obci, verejnoprávnosti RTVS
VÚB mala problémy. Ľudia nemohli zaplatiť za nákup a nefungovali výbery z bankomatu
Chmelár o Bebjakovi: Počas Matovičovej hrôzovlády mlčal ako pionier na stráži
Bratislavská kaviareň si ukradla pre seba Slnko v sieti. Juraj Štubniak reaguje
Šimečka vyzdobil svoju kanceláriu obrazom A. Dúbravského. Ten kreslí obéznych gayov. Lívia Pavlíková má pre Šimečku odkaz
zo sekcie
Kyjevský režim pripravuje preskupenie civilných letísk pre stíhačky F-16
Kyjevský režim pripravuje preskupenie civilných letísk pre stíhačky F-16
Kyjevský režim pripravuje preskupenie civilných letísk pre stíhačky F-16