Podľa súkromných prevádzkovateľov nabíjačiek Nemecko chystanou sieťou poškodzuje európske právo tým, že „narušuje hospodársku súťaž“.
Na západ od ČR vzniká nový projekt na podporu elektrickej mobility. Na tom by nebolo nič zvláštne, Nemci patria k najhorlivejším obhajcom tejto formy dopravy. Menej obvyklé už je, že výstavbu až 1100 nabíjacích parkov v hodnote dvoch miliárd eur má zaplatiť federálna vláda. Skrátka ďalšia sieť nabíjačiek, tentoraz ale s elektrickou energiou dodávanou priamo štátom a samozrejme za iné ako tržné ceny. Niet divu, že sa ozvali najväčší súkromní konkurenti, ktorým sa nepáči, že dotácie krivia trh, sami ale majú maslo na hlave.
Má to byť jeden z najväčších projektov svojho druhu. Obria sieť auto-parkov s rýchlonabíjačkami. Vymyslel ju bývalý spolkový minister dopravy Andreas Scheuer a momentálne realizácia pokračuje pod patronátom jeho nástupcu, Volkera Wissinga. V štátnej kase bolo na 1100 areálov pre elektromobily vyčlenených dve miliardy eur. Objavil sa však problém.
Proti „Deutschlandnetz“ (Nemeckej sieti) protestuje hneď niekoľko súkromných spoločností, presnejšie povedané podali oficiálnu sťažnosť na Generálnom riaditeľstve pre hospodársku súťaž, ktoré spadá priamo pod Európsku komisiu.
Medzi sťažovateľov patrí prevádzkovateľ nabíjacích staníc Allego, podľa nemeckého ekonomického denníka Hadelsblatt tretia najväčšia firma na trhu, a pridalo sa tiež združenie Inspire, ktoré zastrešuje ďalšie podobné veľké spoločnosti, ako sú Ionity, Fastned či Ewe Go. Čo im prekáža?
Podľa súkromných prevádzkovateľov nabíjačiek Nemecko chystanou sieťou poškodzuje európske právo tým, že „narušuje hospodársku súťaž“.
Samozrejme štát ako taký nič stavať nebude. Federálna vláda jednoducho zaplatí zúčastneným firmám za výstavbu nabíjacích parkov a navyše na seba preberie aj prevádzkové náklady na najbližších osem rokov. V tendri je pritom podmienka cenového stropu, takže cena jednej kilowatthodiny nesmie prekročiť 44 centov.
Podľa súčasných prevádzkovateľov úrady neprihlásili chystanú „Deutschlandnetz“ u Európskej komisie ako štátnu pomoc. Tá by následne musela vydať rozhodnutie, ktoré ale dnes neexistuje. „Spoločnosti, ktoré v posledných desiatich rokoch vybudovali nabíjacie stanice financované zo súkromných zdrojov, musia a chcú obstáť v konkurencii. Nemôžu to však urobiť, ak štát teraz zasahuje do trhu,“ oznámila médiám predsedníčka združenia Inspire, Katharina Boesche.
Prevádzkovateľom pritom prekáža predovšetkým chystaný cenový strop ceny elektrickej energie. „Je to plánované hospodárstvo namiesto trhového,“ ohradil sa proti týmto zámerom prirovnaním k socialistickej plánovanej ekonomike šéf Allego, Ulf Schulte.
Schulte a ďalší sa obávajú, že nové dotované nabíjacie miesta budú cenovo konkurovať už existujúcim nabíjacím parkom, a ak si zákazník bude môcť vybrať dá prednosť lacnejšiemu pripojeniu. „Možno nie je rozširovanie nabíjacích staníc zo strany federálnej vlády dostatočne rýchle, ale proti tomu nepomôže žiadny tender. Mali by sa odstrániť iné prekážky, ako sú schvaľovacie procesy či pomalé pripojenie do siete,“ dodáva Ulf Schulte.
Také slová vyzerajú na prvý pohľad rozumne, ale len do chvíle, keď zistíte, ako tie „súkromné“ siete prevádzkovateľov nabíjacích staníc vznikali. „Zlodej kričí chyťte zlodeja“ je asi prehnané, ale povedať, že proti štátnej dotácii na „Deutschlandnetz“ sa ohradzujú tí, ktorí roky dotácie poberali, je na mieste.
Nie je tajomstvom, že sa napríklad Ionity podarilo v roku 2019 získať dotácie z Európskych fondov na výstavbu paneurópskej nabíjacej infraštruktúry, že Allegu bola v roku 2018 priklepnutá pôžička od Európskej investičnej banky vo výške 40 miliónov eur a že prevádzkuje nabíjačky financované priamo z fondov EÚ. Čisté prsty má v tomto biznise len málokto.
Nemecká vláda podľa ľudí zoznámených s obsahom rozhovorov s Európskou komisiou používa na obranu chystanej „Deutschlandnetz“ argument o zlyhaní trhu a zo súkromného sektoru lietajú na opačnú stranu poznámky o tom, že to nie je pravda. Ako inak…
Nás by v tejto chvíli viac zaujímalo niečo iné. Ak je Nemecko skutočne také posadnuté ekológiou, elektrickou mobilitou a tamojší politici ju považujú za svoju mantru, stálo by za to vidieť, ako by vyzerali tamojšie cesty a parkoviská, ak by v EÚ existoval skutočne slobodný trh nepokrivený jediným centom dotácie z vreciek daňových poplatníkov.
Zdroj: topspeed.sk
Quincy Institute: Európskych „800 miliárd na vojnu s Ruskom“ je úplný fejk
VIDEO: „Musíme pokračovat v boji proti všem absurditám progresivismu, multikulturalismu, environmentalismu a globalismu.
Predstavitelia Iránu a USA rokovali o iránskom jadrovom programe. Stretnutie iránskeho ministra zahraničných vecí s emisárom Donalda Trumpa, sprostredkované Ománom, prebehlo v priateľskej atmosfére
Ukrajina prišla v boji proti Rusku o ďalšieho pilota aj druhú americkú stíhačku F-16
„Najstráženejšie tajomstvo“ vojny na Ukrajine? Všetko vyplávalo na povrch
Európa je na periférii globálnych procesov
„Nedáme Srbsko!“ – prezident Vučić zakladá hnutie
Straty ukrajinských ozbrojených síl sú 10-krát vyššie ako oficiálne uvádzané
VIDEO: Zoro Kollár o tom, ako Dzurinda s Miklošom pripravili Slovákov o všetky banky, poisťovne a strategické podniky, čím ročne prichádzame o miliardy eur a v ich šľapajách pokračujú aj ďalší politici.
Američan, ktorý sa presťahoval na Krym povedal pravdu o USA
Prečo sa objavil Kelloggov plán na rozdelenie Ukrajiny
Lavrov pomenoval najväčšieho a najnebezpečnejšieho nepriateľa- NATO
A zas pýta rakety
Maďarský vysoký vládny predstaviteľ hovorí o možnosti bioterorizmu
Konšpiračná teória : Rothschildovci ako nástupcovia Mediciovcov
“Som obyčajný ruský človek. V Zväze máme veľa takýchto ľudí.” Pred 64 rokmi prvý pozemšťan vzlietol do vesmíru
Trh s kávou zamrzol. Suchá spôsobia, že nárast jej cien v obchodoch bude 20 až 30 percent
VIDEO: Náborová kampaň do polície žne úspechy. Minister obstál aj vo fyzických testoch
Georgescu v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem: Vládu v Rumunsku ovládá globalistická mafie
To už nie je rusofóbna politika Západu, to je otvorený terorizmus
zo sekcie
Kľúčovému projektu pre elektrické autá hrozí krach
Kľúčovému projektu pre elektrické autá hrozí krach
Kľúčovému projektu pre elektrické autá hrozí krach