Slovanské Noviny

20. apríla 2024

K porozumeniu Čelovekom

Po neustálej tlačenici od ekológov a ekologických aktivistov na predných predstaviteľov Európskej rady, sme sa dočkali už rôznych enormne prísnych obmedzení. 

Ekológovia neprestávajú udivovať. Po schválení extrémne prísnych nariadení pre autá so spaľovacími motormi, ktoré začnú platiť s príchodom normy Euro 7, tu máme ďalšie novinky. Tie sa tentokrát týkajú áut so spaľovacím motorom vo všeobecnosti. Aktivisti totiž chcú ich kompletný zákaz už od roku 2050.

Ďalší skvelý nápad

Po neustálej tlačenici od ekológov a ekologických aktivistov na predných predstaviteľov Európskej rady, sme sa dočkali už rôznych enormne prísnych obmedzení. Niektoré z nich sa zavádzajú do praxe už dnes a niektoré začnú platiť v najbližších rokoch. Napríklad už spomínaná emisná norma Euro 7 prakticky zlikviduje predaj malých áut za dostupné ceny. Ekológovia však napriek tomu neprestávajú s vymýšľaním nových „skvelých“ nápadov.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Niektoré z nich dokonca hovoria o úplnom zákaze používania spaľovacích áut v roku 2050. Za 28 rokov by teda do platnosti malo prísť nariadenie, ktoré absolútnym spôsobom zakáže využívanie áut s klasickým pohonom. Nejedná sa pritom len o klasické autá spaľujúce benzín či naftu, ale taktiež aj o hybridy či plug-in hybridy. Ako hlavným dôvodom takéhoto prísneho nariadenia má byť záchrana celosvetovej klímy.

Má to však jedno ale…

Experti tvrdia, že ak do roku 2050 nebude európsky trh s autami kompletne zelený, môže to neodvratným spôsobom uškodiť životnému prostrediu. Už skôr sa ekológom podarilo pretlačiť nariadenie, ktoré automobilkám zakazuje predaj áut s konvenčným pohonom. V závislosti od automobilky budú tieto uznesenia do praxe uvedené do roku 2035. Jednou z posledných automobiliek, ktorá sa nechá strhnúť totálnou vlnou elektromobility bude česká Škoda.

Niektoré krajiny však už teraz zachádzajú do ešte väčších extrémov. Napríklad Španielsko chce po roku 2040 úplne zakázať veľkoobchodný predaj benzínu a nafty. Aj zástupcovia Transport & Environment prispeli k tejto téme svojou troškou. Podľa nich je zákaz používania klasických áut opodstatnený len v prípade, že elektrina bude vyrábaná z obnoviteľných zdrojov. A to vo viacerých štátoch v Európe dnes ešte nie je. Napríklad Poľsko sa stále spolieha v majoritnej väčšine na elektriny z tepelných elektrární.

Vo firme má byť povinná elektromobilita

Okrem toho, navrhujú presadiť ďalšie sprísnenie predaja klasických áut. To sa má dotknúť predovšetkým firiem. Podľa ich údajov je totiž viac ako 70% emisií na európskom trhu vyprodukovaných práve služobnými vozidlami. Práve preto sa ekológovia snažia presadiť zákon, ktorý by firmám po roku 2030 prikazoval registrovať výhradne elektrické vozidlá.

Či sa tento termín podarí skutočne aj dosiahnuť je zatiaľ diskutabilné. Súčasné firemné flotily sa totiž z drvivej väčšiny spoliehajú na klasické autá najmä kvôli ich dojazdu a jednoduchosti manipulácie s nimi. Taktiež je zatiaľ otázne či začne platiť prísny zákaz používania klasických áut v roku 2050. Avšak skeptický postoj sme mali aj k informáciám, ktoré kedysi predpovedali zákaz predaja klasických áut. Je teda dosť možné, že sa s príchodom novej emisnej normy dočkáme aj posledného výstrelu éry spaľovacích motorov v autách.

Zdroj: autoviny.sk

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

%d