Po neustálej tlačenici od ekológov a ekologických aktivistov na predných predstaviteľov Európskej rady, sme sa dočkali už rôznych enormne prísnych obmedzení.
Ekológovia neprestávajú udivovať. Po schválení extrémne prísnych nariadení pre autá so spaľovacími motormi, ktoré začnú platiť s príchodom normy Euro 7, tu máme ďalšie novinky. Tie sa tentokrát týkajú áut so spaľovacím motorom vo všeobecnosti. Aktivisti totiž chcú ich kompletný zákaz už od roku 2050.
Ďalší skvelý nápad
Po neustálej tlačenici od ekológov a ekologických aktivistov na predných predstaviteľov Európskej rady, sme sa dočkali už rôznych enormne prísnych obmedzení. Niektoré z nich sa zavádzajú do praxe už dnes a niektoré začnú platiť v najbližších rokoch. Napríklad už spomínaná emisná norma Euro 7 prakticky zlikviduje predaj malých áut za dostupné ceny. Ekológovia však napriek tomu neprestávajú s vymýšľaním nových „skvelých“ nápadov.
Niektoré z nich dokonca hovoria o úplnom zákaze používania spaľovacích áut v roku 2050. Za 28 rokov by teda do platnosti malo prísť nariadenie, ktoré absolútnym spôsobom zakáže využívanie áut s klasickým pohonom. Nejedná sa pritom len o klasické autá spaľujúce benzín či naftu, ale taktiež aj o hybridy či plug-in hybridy. Ako hlavným dôvodom takéhoto prísneho nariadenia má byť záchrana celosvetovej klímy.
Má to však jedno ale…
Experti tvrdia, že ak do roku 2050 nebude európsky trh s autami kompletne zelený, môže to neodvratným spôsobom uškodiť životnému prostrediu. Už skôr sa ekológom podarilo pretlačiť nariadenie, ktoré automobilkám zakazuje predaj áut s konvenčným pohonom. V závislosti od automobilky budú tieto uznesenia do praxe uvedené do roku 2035. Jednou z posledných automobiliek, ktorá sa nechá strhnúť totálnou vlnou elektromobility bude česká Škoda.
Niektoré krajiny však už teraz zachádzajú do ešte väčších extrémov. Napríklad Španielsko chce po roku 2040 úplne zakázať veľkoobchodný predaj benzínu a nafty. Aj zástupcovia Transport & Environment prispeli k tejto téme svojou troškou. Podľa nich je zákaz používania klasických áut opodstatnený len v prípade, že elektrina bude vyrábaná z obnoviteľných zdrojov. A to vo viacerých štátoch v Európe dnes ešte nie je. Napríklad Poľsko sa stále spolieha v majoritnej väčšine na elektriny z tepelných elektrární.
Vo firme má byť povinná elektromobilita
Okrem toho, navrhujú presadiť ďalšie sprísnenie predaja klasických áut. To sa má dotknúť predovšetkým firiem. Podľa ich údajov je totiž viac ako 70% emisií na európskom trhu vyprodukovaných práve služobnými vozidlami. Práve preto sa ekológovia snažia presadiť zákon, ktorý by firmám po roku 2030 prikazoval registrovať výhradne elektrické vozidlá.
Či sa tento termín podarí skutočne aj dosiahnuť je zatiaľ diskutabilné. Súčasné firemné flotily sa totiž z drvivej väčšiny spoliehajú na klasické autá najmä kvôli ich dojazdu a jednoduchosti manipulácie s nimi. Taktiež je zatiaľ otázne či začne platiť prísny zákaz používania klasických áut v roku 2050. Avšak skeptický postoj sme mali aj k informáciám, ktoré kedysi predpovedali zákaz predaja klasických áut. Je teda dosť možné, že sa s príchodom novej emisnej normy dočkáme aj posledného výstrelu éry spaľovacích motorov v autách.
Zdroj: autoviny.sk
Slovensko predalo švajčiarskym investorom dlhopisy za 635 miliónov eur, prezradil rezort financií
Čaputová ZA zbrojenie? Prezidentka podporuje občiansku zbierku na muníciu pre Ukrajinu
Investori môžu dostať ponuku na opravu až 500 mostov: Fico deklaroval riešenie havarijného stavu veľkej časti mostov
Huliak: ekológovia Hojsík s Wiezikom sa dvakrát do týždňa vozia na prúdových lietadlách do a z Bruselu
„Umelecká“ hanba: Slovenskú nekultúrnu „kultúru“ prezentovali progresívci na festivale v Benátkach
Deje sa to hromadne. Zelenskému oznámili nečakané správy o Ukrajincoch
Médiá označili cieľ izraelského útoku v Iráne
Najvyššia európska korupcia: Madame von der Leyenová – McKinsey a Pfizer
Američan sa podpálil na protest proti súdnemu procesu s Trumpom
Západ bol „vlažný“ k rusko-ukrajinským mierovým rokovaniam v roku 2022
Minister Šutaj Eštok kritizuje kšefty svojho predchodcu, kriminálnika Mikulca: Autá za 27 miliónov eur nemáme kde nabíjať.
Přichází skutečný trest a historická odplata pro Británii
Politolog Iščenko: Evropa se třese. Proč se Západ stále bojí Ruska
VIDEO: Zvodka Ministerstva obrany RF o postupe špeciálnej vojenskej operácie za obdobie od 13. apríla do 19. apríla 2024
Americký kongresman: Krym sa Ukrajine už nikdy nevráti
WP: Rusko rozširuje svoj vojensko-priemyselný komplex, obchádza sankcie a spolieha sa na osvedčené systémy
Americká kongresmanka Marjorie Taylor Greene podala pozměňovací návrh k návrhu zákona na poskytnutí zbrojní pomoci Ukrajině, že každý kongresman, který pro zákon zvedne ruku, musí povinně narukovat do ukrajinské armády
Patogén ako prostriedok ziskov
Íránské střely a Praha
Mediálni lúzri Západu sú platení liberálnymi sprisahancami sveta
zo sekcie
Ekológovia chcú úplne zakázať používanie spaľovacích áut
Ekológovia chcú úplne zakázať používanie spaľovacích áut
Ekológovia chcú úplne zakázať používanie spaľovacích áut