Slovanské Noviny

22. novembra 2024

K porozumeniu Čelovekom

O nerestiach dlhej jazdy s elektromobilom sa presvedčili aj páni z webu Car and Driver, ktorý je považovaný za rešpektovaného celosvetového lídra v poskytovaní objektívnych výsledkov testov a odborných recenzií vozidiel.

Elektromobily boli v posledných rokoch stále viac protežované, často krát aj na úkor logických argumentov. Iste, elektromobil človeka po prvom zvezení fascinuje a každému sa musí zapáčiť. Dynamika, trochu sci-fi technológia, nízka hlučnosť. Praktická stránka je však už inou vecou. Pokiaľ používate auto na pár kilometrov denne na cestu do práce, asi na mnohé nedostatky ani nenarazíte. No pokiaľ chcete s elektromobilom absolvovať dlhšiu cestu, budete ho preklínať.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Plánovanie a extrémne zdržanie

Používanie elektromobilu vyžaduje od jeho vodiča diametrélne rozdielny prístup. Predovšetkým k plánovaniu. Je potrebné zistiť si dostupnosť dobíjacích staníc, respektíve aj ich funkčnosť. To sa týka predovšetkým dlhších ciest. Iste, mnoho ľudí, ktorí majú elektromobil sú s ním spokojní, pretože s nim dlhšiu trasu neabsolvovali. Pokiaľ k tomu ale príde, začnú nepríjemnosti. Jednak s hľadaním nabíjacej stanice, rovnako aj s dĺžkou dobíjania. O nerestiach dlhej jazdy s elektromobilom sa presvedčili aj páni z webu caranddriver.com.

Redaktori sa s elektromobilom vybrali na cestu na 24 hodinové preteky v Daytone. Vyrazili z Michiganu, čo je trasa dlhá takmer 1 800 km. Pre porovnanie, je to asi toľko, ako napríklad z Trnavy na Makarskú a späť, teda vzdialenosť podobná, ako trasa k moru do Chorvátska a späť. Rivian R1T je vyvolené auto, ktoré k tomuto experimentu poslúžilo. Mohutný elektrický pick-up je stelesnením amerického auta, len pod kapotou nemá žiaden V8 či V10, ale elektrotor s batériami.

Zaujímavé bolo samotné plánovanie trasy cez mapy, ktoré čas jazdy pri spaľovacom aute uvádzali ako 16 hodín a 30 minút, po zmene voľby na elektromobil sa čas jazdy predĺžil na šialených 24 hodín a 31 minút! O 8 hodín dlhšia cesta! Prečo? Dôvod je jednoduchý, dobíjanie. Realita bola napokon o čosi milostivejšia a na dobíjacích staniciach počas cesty strácali 5 hodín aj 30 minút. To je ale stále šialene veľa. Nejaké naftové auto dá 1 800 km s jedným jediným dotankovaním, ktoré máte za sebou za 5 minút. Tu nabíjaním strávite 330 minút, extrémny nepomer! Navyše počas svojej cesty skupinka narazila na viacero nabíjacích staníc, ktoré vôbec nefungovali. A to sa bavíme o USA, kde je elektrická infraštruktúra na celkom inej úrovni.

Ďalším negatívnym vedľajším faktorom boli náklady na nabíjanie. Celá cesta vyšla na elektrickej energií na 290 €. A to je dokonca viac, ako by vyšli klasické pohonné hmoty u nás, v USA sú lacnejšie a tu je priepasť ešte väčšia! Príkladom je priemerná cena paliva 1,6 € na 1 liter a spotreba 6 litrov na 100 km. To tobí približne 173 € na palivo, verzus 290 € na elektrickú energiu. Ekologickejšiu a ekonomickejšiu variantu, ako sa nám všetci snažia nahovoriť. Nuž, opäť je tu ukážka, že prevádzka elektromobilu aj bez nutnosti opráv či výmeny akumulátoru je nielen menej komfortná, ale aj drahšia a cesta vám trvá o poznanie dlhšie. Naozaj toto chceme?


Zdroj: blog.autobazar.sk / caranddriver.com / InfoVojna

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.