Vládna junta, vo svojej slepej oddanosti všetkým euronezmyslom z Bruselu a svojej hlavnej zásade zopsuť všetko, čo ešte ostalo nezopsuté po relatívne normálnych časoch, pripravuje chudobnejším motoristom lahôdku.
Naša osvietená vláda vedená plagiátormi a inými odborníkmi pripravila a na pripomienkovanie predložila Akčný plán rozvoja elektrodebility elektromobility. Súčasťou tejto komplexnej eurohaluze je aj zákaz vstupu áut s dieselovými motormi do niektorých miest.
Minister životného prostredia, bývalý kotolník Ján Budaj k tomu povedal: „Nie je to nič, čomu by sa dalo vyhnúť. Jednoducho tie staré dieselové autá budeme musieť opustiť, aj keď je správne, že obce a mestá majú v rukách kedy.“ S tým by sa dalo vo všeobecnosti perspektívne súhlasiť, lenže s dovetkom: to „kedy“ by malo byť vtedy, keď si to budú môcť Slováci dovoliť.
Tu treba tiež pripomenúť, že naftový automobil môže byť ekologickejší než benzínový automobil (vďaka zabudovaným filtrom pevných častíc) a dokonca aj ako elektromobil – záleží na tom, nakoľko čistá bude výroba elektriny, ktorú bude elektromobil spotrebúvať, a tiež, aká čistá bude výroba samotného vozidla a jeho batérií. Ak sa v časoch energetickej krízy v Európe bude elektrina vyrábať aj v tepelných, najmä uhoľných elektrárňach, tak bude obmedzovanie starších dieselových automobilov a ich nahrádzanie novo vyrobenými elektromobilmi veľmi diskutabilným príspevkom k ochrane životného prostredia.
Ale dobre. Ak chceme byť principiálni, tak teda poďme na to dôsledne. A síce tak, že namiesto diskriminovania vodičov naftových áut (a ich rodín), mali by sme radšej obmedziť tých, ktorí spôsobujú životnému prostrediu oveľa väčšiu škodu – a naviac celkom zbytočne.
Všetci vieme, že napríklad taká letecká doprava je pre životné prostredie omnoho škodlivejšia ako cestná. Prečo teda neobmedziť lietanie tým, ktorí zbytočne veľa lietajú? Na rozdiel od chudákov, ktorí na svojich naftových tátošoch dochádzajú do zamestnania a závisí na tom ich ekonomická existencia, bohatší si dovolia lietať do cudziny aj viackrát za rok, a pritom to väčšinou vôbec nepotrebujú.
A preto namiesto zakazovania dieselových áut poďme zakázať nadbytočné lietanie. Každému občanovi povoliť iba jednu leteckú dovolenku ročne a aj to nie ďalej ako len do Stredomoria či k Čiernemu moru. Kto by chcel cestovať ďalej, má k dispozícii vlakové alebo lodné spojenie, nehovoriac o tom, že najzdravší spôsob dopravy je chôdza či plávanie. Planétu predsa treba šetriť!
Čo by ste na to povedali? Čo to počujem? Že to je absurdné a drzé? Povedzte, dobrí ľudia, o čo je to absurdnejšie a drzejšie, než chcieť (navyše v týchto časoch extrémnej inflácie a neistoty!) zakázať chudákom jazdiť na ich naftových autách?
Mnohí z nich tie stroje potrebujú pre zabezpečenie existencie svojich rodín a horko-ťažko ich prevádzkujú zo svojej skromnej podpory v zamestnanosti či popri živorení na slovenský spôsob, ktoré úrady (ktovie prečo) oficiálne nazývajú podnikaním.
Títo ľudia nemajú ani pomyslenie na kúpu elektromobilu alebo splácanie lízingu naň. Možno by našetrili na kúpu staršieho benzínového auta – lenže o čo by bolo ekologickejšie než to terajšie?
Pre životné prostredie planéty – a dokonca aj pre štátny rozpočet Slovenska – bude väčším prínosom, ak tí bohatší namiesto Seychel alebo Karibiku budú tráviť dovolenky na Domaši alebo v Podhájskej.
A ak budú aj vládni papaláši namiesto Dubaja tráviť dovolenky na Šírave alebo na Táľoch, možno sa im v hlavách trochu rozjasní a začnú rozmýšľať aj nad inými vecami ako je bezmyšlienkovité papagájovanie euronezmyslov šírených z centrálneho blázinca našej galaxie.
Ivan Lehotský
hlavnespravy.sk
BRICS Summit 2024 Brazília, Rusko, India, Čína, a Južná Afrika
Ruský raketový útok na mosty- varovanie pre Západ!
Čína posúva vzťahy so Slovenskom do roviny strategického partnerstva
VIDEO: Baránek o zločincoch v bielych plášťoch, ktorí počas covidizmu páchali zverstvá voči vlastným občanom, o katastrofálnej sociálnej situácii na Slovensku
Huliak vs. Danko alebo kde sa dvaja bijú, progresívci víťazia?
VIDEO: Americký novinár žijúci v meste Doneck o establišmente vládnucom v USA, ktorý po vražde JFK postupne ovládli zločinci a Anglosasoch, ktorí v čase jednostrannej mainstreamovej propagandy poskytujú ľuďom cenné informácie & analýzy
„Front sa zrútil“: britský dôstojník tvrdo hovoril o ozbrojených silách Ukrajiny
Ako sfalšovať voľby a nové technológie Anti-Maidanu: Gruzínska verzia
Exgenerál Ozbrojených síl Ukrajiny hovorí o masovej dezercii na Ukrajine
Orbán volal Trumpovi. Zaželal mu „veľa šťastia na budúci utorok“
STVR získala právo na doménu až cez arbitráž. Pôvodným vlastníkom bol študent
„Slovenský stredovek“: Česká ZOO podala sťažnosť EÚ na „barbarské“ zabíjanie medveďov na Slovensku
Newsweek: Izrael požádal Rusko, aby zprostředkovalo mírová jednání s Hizballáhem
Lukašenko: Ukrajinští generálové pokoušeli kontaktovat Putina a zastavit boje
Premiér Fico: Kiska bol bábkový prezident, ktorý sa na post dostal i daňovým zločinom
„Vieme strieľať len do civilistov“. Ukrajinská polícia takto zdôvodnila, prečo sa odmieta zapojiť do bojov
Převrat v Německu! Mimořádné volby na obzoru: Zemi čeká bezprecedentní katastrofa!
Vojna na Ukrajine škodí celému svetu Ak čím skôr neskončí, tým horšie budú následky pre všetkých, vyhlásil kanadský premiér Trudeau
Český proukrajinský premiér Fiala sa opäť drzo montuje do vnútorných záležitostí Slovenska.
Gruzínska prezidentka klamala? Snažila sa vyvolať prevrat?
zo sekcie
Bude antisociálna vládna junta diskriminovať chudákov, ktorí jazdia na starých diesloch?
Bude antisociálna vládna junta diskriminovať chudákov, ktorí jazdia na starých diesloch?
Bude antisociálna vládna junta diskriminovať chudákov, ktorí jazdia na starých diesloch?