Okrem toho kakao pomáha zlepšiť okysličenie mozgu. Hovoríme o dospelých, ktorí nemajú žiadne choroby. Test sa uskutočnil s použitím kakaového nápoja vyrobeného zo surových kakaových bôbov bohatých na flavanoly.

Výsledky práce boli publikované v časopise Scientific Reports. Predchádzajúce výskumy ukázali, že konzumácia rastlinných polyfenolov nachádzajúcich sa v rôznych potravinách – zelenom čaji, hrozne, jablkách, citrusových plodoch, tmavej čokoláde, rakytníku a ďalších – môže zlepšiť funkciu ciev. Tieto látky sa nazývajú flavonoly. Ale práca vedcov z University of Illinois (USA) prvýkrát ukázala, že flavonoly obsiahnuté v kakau môžu pozitívne vplývať na cievy mozgu, ako aj na kognitívne schopnosti u zdravých mladých ľudí.
Za týmto účelom tím uskutočnil štúdiu, ktorej sa zúčastnilo 18 mužov vo veku 18 až 45 rokov, ktorí nemali žiadne chronické ochorenia a nefajčili cigarety. Flavanoly sa nachádzajú v mnohých potravinách, no vedci si pre svoj experiment vybrali len kakao. Ženy neboli zahrnuté do štúdie, aby sa dosiahli jednotnejšie výsledky minimalizovaním hormonálnych výkyvov počas menštruácie, ktoré môžu ovplyvniť funkciu ciev.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
Počas experimentu, pred ktorým účastníci vydržali hlad a nedostatok v príjme potravín bohatých na rastlinné polyfenoly, dostali dobrovoľníci dva druhy kakaového nápoja. Prvý je bohatý na flavanoly, druhý je zo spracovaných bôbov s veľmi nízkym obsahom týchto látok. Štúdia bola slepá ako pre jej účastníkov, tak aj pre samotných experimentátorov. Ani jeden, ani druhý presne nevedeli, kedy dobrovoľníci dostali ten či onen druh nápoja.
Pár hodín po požití kakaa boli účastníci umiestnení do prostredia, kde vzduch obsahoval päť percent oxidu uhličitého, teda asi 100-násobok bežnej koncentrácie vo vzduchu. Organizmus spravidla na takýto stres reaguje zvýšením prietoku krvi do mozgu, čo mu umožňuje na jednej strane prijímať viac kyslíka a na druhej strane odstraňovať prebytočný oxid uhličitý.
Ďalej účastníci dostali komplexné úlohy, ktoré od nich vyžadovali, aby splnili protichodné požiadavky. Vedci počas svojho vystúpenia zistili, že u väčšiny dobrovoľníkov, ktorí užívali kakao s flavanolmi, bolo okysličenie – dodávanie kyslíka do krvi – mozgu silnejšie a rýchlejšie ako u tých istých účastníkov po vypití nápoja s nízkym obsahom flavanolov.
Úroveň okysličenia mozgu po vypití kakaa s flavanolmi bola trikrát vyššia ako po vypití nápoja bez nich. Výsledkom bolo, že po užití flavanolov mali účastníci lepšie výsledky aj v zložitých kognitívnych úlohách, ktoré ich dokončili asi o 11 percent rýchlejšie ako predtým alebo bez obohateného kakaa. Ale príjem takéhoto nápoja neovplyvnil riešenie jednoduchých problémov.
Navyše, z 18 účastníkov nemali štyria žiadnu odpoveď na flavanoly. Odborníci to vysvetľujú tým, že už na počiatočnej úrovni mali najvyššiu okysličovaciu reakciu. Vedci preto dospeli k záveru, že takýto nápoj môže byť užitočný pre väčšinu dospelých a zdravých ľudí, ale nie pre každého, ale iba pre tých, ktorí majú nedostatok kyslíka v mozgu. A kakao s flavanolmi môže pomôcť len pri riešení zložitých problémov (nie však jednoduchých).
Preložil: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Pepe Escobar: To, čo nechcú, aby ste vedeli o reakcii Iránu
Blaha sa pýta prokurátora: Ešte stále Naď efektívne hospodáril?
Toto je cena za virálnu slávu: Purpurové pole pod Tatrami doplatilo na sociálne siete
Prešov doplatil na neúctu k Pamätníku Sovietskej armády – dostal pokutu
Šrot alebo cenná vojenská technika? Kde skončili raketové systémy KUB preverí polícia, Kaliňák obvinenia odmieta
Rozhodnutie Slovenska a Maďarska o nákupe drahšieho „derusifikovaného“ plynu: Priemyselné odvetvia budú ovládané USA a Azerbajdžanom
Irán zaútočil na Izrael a americké ciele
Sionistické letecké útoky na Libanon práve stopli krehký americko-iránsky dialóg
Zerohedge: Evropa 2.0, za hranicemi Bruselu: Konec Evropské unie, jak ji známe
To je poriadny šok – tu už prestáva akákoľvek sranda! Gauner Naď v roku 2023 predal rakety systému KUB za 500 eur!
Západ naďalej rozvracia Rusko zvnútra
SPIEF 2026 — zhrnutie
Americká armáda vraj začala oslobodzovanie Európy v roku 1944
V Európe sa zrazu zachceli rozprávať s Ruskom…
V Maďarsku to vrie! Tisíce ľudí vyšli do ulíc, dav sa postavil za prezidenta proti Magyarovi
Zelenskyj v Londýne s európskymi lídrami: Chystá sa veľká vojnová porada
Pôjdu Rusi na Kyjev?
Viac ako 3 000 dronov nad Ukrajinou! Zelenskyj vyzval svet
Vojna USA proti Iránu, rast cien energií. Milióny stratených pracovných miest v EÚ. Brusel hľadá pomoc Moskvy, žiada Putina o obnovenie mierových rokovaní?
Poľsko odmieta plnú implementáciu migračného paktu EÚ. Podľa vlády by ohrozil bezpečnosť krajiny
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Kakao posilňuje poznávacie schopnosti u dospelých mužov
Kakao posilňuje poznávacie schopnosti u dospelých mužov
Kakao posilňuje poznávacie schopnosti u dospelých mužov