Budúci otcovia by sa mali vzdať alkoholu minimálne šesť mesiacov pred počatím. Čínski vedci varujú, že konzumácia alkoholu mužmi zvyšuje riziko srdcových chorôb u potomstva o 44 %.

Muži, ktorí plánujú mať deti, by sa podľa vedcov z Centrálnej južnej univerzity v Číne mali vzdať alkoholu najmenej šesť mesiacov pred počatím. V opačnom prípade hrozí riziko srdcovej vady dieťaťu. Štúdia bola uverejnená v časopise European Journal of Preventive Cardiology.
Alkohol je známy teratogén a jeho konzumácia počas tehotenstva môže viesť k mnohým malformáciám vrátane fetálneho alkoholového syndrómu. Nie sú však dostatočné údaje o tom, ako jeho použitie pred počatím ovplyvňuje riziká vývoja plodu. Niektoré štúdie ukázali, že konzumácia alkoholu matkou môže zvýšiť riziko srdcových chorôb u budúceho dieťaťa.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
Predchádzajúce štúdie účinkov alkoholu na riziko rozvoja srdcových chorôb boli zamerané na matky. Teraz sa vedci rozhodli venovať pozornosť otcom.
Vedci preskúmali 55 vedeckých prác o zdraví takmer 350 tisíc detí z rôznych krajín. U 42 000 detí boli objavené vrodené srdcové choroby. Analýza faktorov, ktoré by mohli ovplyvniť riziko, ukázala, že konzumácia alkoholu rodičmi v období pred počatím tu hrala dôležitú úlohu.
Pravidelná konzumácia alkoholu po dobu troch mesiacov pred počatím zo strany otcov zvýšila riziko srdcových chorôb u dieťaťa o 44 %, zo strany matky o 16 %.
Pravidelná konzumácia viac ako piatich dávok alkoholických nápojov mužmi zvýšila riziko o 52 %. Riziká vyplývajúce zo strany žien zostali rovnaké.
Keď páry plánujú mať dieťa, mali by sa muži zdržať konzumácie alkoholu najmenej šesť mesiacov pred počatím, varujú vedci. Odporúčajú však ženám aj mužom, aby sa vzdali alkoholu ešte skôr, pretože vplyv konzumácie alkoholu pre počatím je zatiaľ málo preskúmaný a predpokladá sa, že má oveľa väčší devastujúci účinok na zdravie potomstva.
„Pitie alkoholu zo strany potenciálnych rodičov predstavuje vysoké riziko nielen pre to, že sa narodí dieťa s ochorením srdca, ale tiež spôsobuje vážne poškodenie ich zdravia,“ varuje Dr. Jiabi Qin.
Väčšina vrodených srdcových vád narušuje tok krvi v ňom alebo v krvnom obehu. Spomedzi malformácií najčastejšie spôsobujú detskú úmrtnosť.
Srdcové defekty sa nachádzajú u každého stého novorodenca. Ich príčinou sú genetické aj vonkajšie faktory. Riziko sa zvyšuje pri infekciách u matky počas prvého trimestra tehotenstva, chronických chorobách matky, staršom veku jedného z rodičov, ako aj prítomnosť zlých návykov u jedného alebo oboch rodičov.
Najbežnejšou patológiou u dievčat je otvorený arteriálny prietok, defekt predsieňového septa, interventrikulárny defekt septa. U chlapcov – aortálna stenóza, zúženie aortálneho lúmenu, transpozícia veľkých ciev.
Príznaky závisia od typu defektu, niektoré môžu zostať bez povšimnutia počas celého života. Môžu tu byť srdcové šelesty, bolesť v srdci, zmodranie kože a sliznice, dýchacie ťažkosti.
Väčšina srdcových vád vedie k srdcovému zlyhaniu. Zvyšujú tiež riziko rozvoja pneumónie, srdcových záchvatov, angíny pektoris, anémie a bakteriálnej endokarditídy. Jedinou liečbou je často chirurgická liečba.
Nie je jasné, ako presne alkohol zvyšuje riziko srdcových chorôb. U mužov sa zdá, že ovplyvňuje stav spermií. Okrem toho môžu do veci zasiahnuť akékoľvek nezohľadnené faktory.
Vedci varujú, že ich štúdia by sa nemala používať na stanovenie „bezpečnej“ dávky alkoholu.
„Hlavné mechanizmy spájajúce konzumáciu alkoholu rodičmi a vrodenými srdcovými vadami u detí nie sú jasné a vyžadujú si ďalší výskum. Aj keď naša analýza má obmedzenia – napríklad sme nezohľadnili, ktoré konkrétne nápoje sa konzumovali – napriek tomu naznačuje, že pri plánovaní rodiny by sa mali muži aj ženy vzdať alkoholu,“ hovorí Dr.Qin.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2047487319874530

zdroj a prekladl: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Schengen už nie je taký voľný ako kedysi
USA spustili útok na Irán, Irán odpovedá
Lopatami proti mobilizačným “kanibalom”: v ukrajinskej Volyni prebehla “bitka za slobodu”
Pripomenutie občanom, ktorí „tlačili vakcíny“
Diana Panchenko: Energie a klima blázinec
VIDEO: V slovenských kinách sa začína premietať nový sci-fi film Deň odhalenia. Režisér Steven Spielberg je presvedčený, že vo vesmíre nie sme sami. Tvrdí, že jeho film je založený aj na svedectvách zainteresovaných ľudí
Vládny splnomocnenec Peter Kotlár nepodporí novelu zákona o verejnom zdraví. Namiesto toho predloží vlastný návrh úpravy definícií epidémie a pandémie
VIDEO: Profesor Peter Staněk o paradoxoch dneška: Geopolitická realita verzus mediálna propaganda
„Brána na Krym“ opäť pod útokom Ukrajiny. Most je poškodený a doprava stojí
Padlo trestné oznámenie na Progresívne Slovensko
Rusíni sa obávali najhoršieho: Prišla reakcia z múzea
Zázrak aj obrovský boj o život: V Bratislave sa narodili siamské dvojčatá
Závery vedeckej konferencie „Očkovať či neočkovať?“ Výzva vláde k 10 krokom
Eurobyrokracia sa mentálne pripravuje na zničenie svojej ekonomiky, ak vypukne taiwanská kríza
Bloomberg: Bulharsko zastavuje dodávky zbraní Ukrajine
The Telegraph: Británia minula vyše 28 miliárd libier na financovanie teroristov a obchodníkov s ľuďmi
Prelomové rozhodnutie Najvyššieho súdu ČR výrazne rozširuje šance na získanie finančnej kompenzácie pre ľudí, ktorí utrpeli zdravotné následky po očkovaní proti ochoreniu Covid-19
Super tajný agent Bezrukov odhalil zámery Západu: Neutralizovať ruské jadrové sily, politicky destabilizovať Moskvu
Trump pohrozil, že nechá Izrael s Iránom osamote
Nebenzja označil Zelenského list Putinovi za neohrabanú provokáciu
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Konzumácia alkoholu rodičmi pred počatím dieťaťa zvyšuje riziko srdcových chorôb budúceho potomstva
Konzumácia alkoholu rodičmi pred počatím dieťaťa zvyšuje riziko srdcových chorôb budúceho potomstva
Konzumácia alkoholu rodičmi pred počatím dieťaťa zvyšuje riziko srdcových chorôb budúceho potomstva