V nadchádzajúcom školskom roku 2024/2025 rezort školstva zvýši finančné prostriedky určené na pomoc a podporu deťom a žiakom.

Po novom sa však pomoc a podpora bude poskytovať z väčšej časti z prostriedkov štátneho rozpočtu. Zvýšený bude aj počet úväzkov pre podporné profesie.
Školstvo čakajú ďalšie významné zlepšenia
Pomoc bola doteraz financovaná primárne z európskych zdrojov. S prechodom na štátny rozpočet sa zvýši aj počet úväzkov podporných profesií. V školskom roku 2023/2024 pôsobilo v školách na Slovensku 7 498 pedagogických asistentov, 1 357 členov školského podporného tímu a 335 pomocných vychovávateľov, resp. rodičovských asistentov. Od školského roku 2024/2025 bude v školách na Slovensku pôsobiť 9 498 pedagogických asistentov, čo je nárast o dvetisíc úväzkov, 2 892 členov školského podporného tímu, čo je medziročný nárast o 1 535 úväzkov a 1 008 nepedagogických zamestnancov zabezpečujúcich sebaobslužné úkony, čo predstavuje nárast o 673 úväzkov.
Zmeny vo financovaní si vyžadujú nové spôsoby prideľovania pracovných úväzkov pre pedagogických asistentov. Väčšina pracovných úväzkov bude už financovaná zo štátneho rozpočtu, s minimálnym pokrytím 70 % počtu úväzkov financovaných z európskych zdrojov v predchádzajúcom školskom roku. Navyše, školy budú môcť požiadať o dodatočné pracovné úväzky pre pedagogických asistentov zo štátneho rozpočtu prostredníctvom individuálneho zberu požiadaviek v máji 2024, a to prostredníctvom webovej aplikácie na www.vykazy.sk. Rozhodovanie o týchto požiadavkách bude zohľadňovať reálnu potrebu a udržateľnosť pozícií podľa aktuálnej situácie v školách.
„Rozšírené a zvýšené financovanie podporných opatrení pomôže školám zvládať náročné situácie pri vytváraní podmienok na vzdelávanie detí so špeciálnymi potrebami a v zlepšovaní duševného zdravia,“ uviedol minister školstva Tomáš Drucker. Tieto opatrenia prispievajú k rozvoju jednotlivca a vytváraniu prostredia, v ktorom sa každé dieťa cíti akceptované, vítané a podporené.
Kľúčová úloha
Pedagogickí asistenti majú kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní individualizácie vzdelávania a celkovej podpory najmä pre žiakov so špeciálnymi potrebami, a to priamo v triede počas vyučovania. Ich práca zahŕňa adaptáciu učebných postupov, poskytovanie podpory pri učení a pomoc pri prekonávaní rôznych prekážok, či už fyzických, psychických alebo emocionálnych.
ereport.sk
Čínsky múr – hranica dvoch svetov?
Gruzínsko nepodlieha tlaku globalistov
Ako nás chcú zotročiť
Umelá inteligencia ako operačný systém digitálneho totalitarizmu
Koľada
24. december u Slovanov
Zelenského 20 bodov navrhovaného „mierového plánu“
Elektromobily sú na brutálnom ústupe. Prečo o nich klesá záujem raketovým tempom?
Všetci vtedy obvinili Rusko. Po štyroch mesiacoch Estónsko muselo priznať, že dron, ktorý spadol na jeho územie bol ukrajinský
Predpoveď slávneho generála sa napĺňa: Európa sa pripravuje na veľkú vojnu
V. A. Nebenzja na zasadnutí Bezpečnostnej rady OSN o situácii okolo Venezuely
„Ruský jazyk je silnejší ako ukrajinizácia,“ tvrdí bulharský politik
Ruský systém protivzdušnej obrany S-500 dokáže odhaliť stíhačky F-35
Miroosnova
Vysoké ceny ropy ako nástroj americkej finančnej politiky
Prírodná sila
Keď spoločenstvo mlčí, nastupuje manipulátor
Britská policie pilotně zavádí systém umělé inteligence pro sledování „podezřelých“ jízd řidičů
Revolta proti Bruselu: Von der Leyenová utrpela historické poníženie
48 hodín pre Kyjev. Odpočítavanie sa začalo: Toto je začiatok konca?
zo sekcie
Drucker: Školstvo čakajú ďalšie významné zlepšenia vo financovaní podporných opatrení pre deti a žiakov
Drucker: Školstvo čakajú ďalšie významné zlepšenia vo financovaní podporných opatrení pre deti a žiakov
Drucker: Školstvo čakajú ďalšie významné zlepšenia vo financovaní podporných opatrení pre deti a žiakov