Tento model platenia za už zakúpené auto má podľa výrobcov priniesť miliardové zisky.
Automobilky svojou aroganciou šokujú motoristov po celom svete. Stačí si kúpiť nové auto, no aby ste mohli využívať všetky jeho funkcie, musíte platiť predplatné! Tento „odvážny“ krok výrobcov však naráža na odpor zákazníkov, ktorí odmietajú opakovane platiť za to, čo už raz zaplatili.
Nové autá dnes prichádzajú s technológiami, ktoré sú fyzicky súčasťou vozidla, no ich odomknutie vyžaduje ďalšie poplatky. Funkcie ako vyhrievané sedadlá, pokročilé navigácie či dokonca výkon motora zostávajú zablokované, pokiaľ si ich „nepredplatíte“.
Tento model platenia za už zakúpené auto má podľa výrobcov priniesť miliardové zisky. Avšak najnovšie prieskumy ukazujú, že zákazníci túto stratégiu odmietajú.
Prieskum spoločnosti Smartcar ukázal, že až 76 % motoristov sa vyhýba akémukoľvek predplatnému spojenému s ich vozidlom. Zákazníci chcú svoje auto používať tak, ako si ho kúpili, bez ďalších nákladov. Dokonca 40 % respondentov o týchto poplatkoch ani nevie, pretože ich nezaujímajú funkcie, ktoré by museli extra platiť.
Zvyšná polovica zákazníkov pripúšťa, že by za predplatné zaplatila, ale len v prípade, že by získali niečo skutočne výnimočné, čo by malo pre nich hodnotu. Tento scenár však automobilky zatiaľ nedokázali naplniť.
Predplatné za funkcie vozidiel si môžu dovoliť prevažne ľudia s vysokými príjmami. V USA ide o ľudí s ročným príjmom nad 200 000 USD, ktorí tvoria len malé percento populácie. Týmto ľuďom nevadí každý mesiac zaplatiť stovky eur za vyhrievanie sedadiel alebo zlepšenie výkonu ich auta, no bežný zákazník o tom ani neuvažuje.
Navyše, viac ako polovica používateľov, ktorí predplatné využívajú, preferuje aplikácie tretích strán namiesto oficiálnych aplikácií automobiliek. Výrobcovia tak strácajú kontrolu nad tým, ako zákazníci pristupujú k ich produktom.
Automobilky sa snažia ignorovať odpor zákazníkov, no ich prístup má svoje limity. Rovnako ako pri elektromobilite a autonómnych technológiách, aj predplatné za funkcie áut naráža na obrovský odpor. Ľudia jednoducho nemajú radi, keď sú nútení platiť za niečo, čo si už raz kúpili.
Budúcnosť tohto modelu je preto neistá. Ak chcú výrobcovia zmeniť názor zákazníkov, musia ponúknuť výraznú pridanú hodnotu. Inak riskujú, že zákazníci ich služby jednoducho odmietnu.
Na Slovákov si brúsi zuby nový poplatok. Dosiahnuť môže až 360 eur
Zdroj: autotrendy.sk
Vysokohorskí nosiči v Tatrách: Tradícia a význam pre slovenské hory
Trumpov zverejnený archív: Prečo CIA venovala osobitnú pozornosť Národnej demokratickej strane Nemecka?
Gorbačovov chránenec a jeden z najväčších sovietskych zradcov zomrel sám, v pohodlí, ktoré tak miloval
Smer Kyjev? Moskva chystá novú ofenzívu
Horúca téma, o ktorej sa nesmie hovoriť – Európa pred krachom
Maďari píšu: Mimoriadna správa: Hlavný štátny veterinár pozastavil likvidáciu zdravých zvierat
Utajené fakty z Odesy: 42 mŕtvych, ani jeden hasič nepomohol
Muskov Úrad pre efektivitu štátnej správy môže naďalej škrtať financie „zločineckej“ agentúre USAID, rozhodol o tom federálny odvolací súd v USA.
Nemecké volanie po spustení Nord Streamu
Kto rozdúchava vojnu? Moskva obviňuje
Kancelárske kreslo je nebezpečnejšie ako cigarety a rýchle občerstvenie
Podzemné mesto objavené pod Khafreovou pyramídou
Je nejaký rozdiel medzi Zelenského kancelárom Jermakom a Hitlerovým ríšskym vodcom Bormannom?
Kto vydal rozkaz poslať 60-tonový M88 Hercules do močiara? Otázky pre velenie cvičení v Litve
Pre získanie vzdušnej prevahy dostalo ruské letectvo prvú várku stíhačiek Su-35S
Putin navrhol zaviesť na Ukrajine dočasnú správu pod záštitou OSN
Vo Francúzsku sa konalo stretnutie „koalície ochotných“ — bez výsledku
Arktída získa silný prílev investícií
Mongolsko prepojí Rusko a Čínu plynovodom Power of Siberia 2
Moc a impérium. Deep state ako deštrukcia civlizácie
zo sekcie
Zákazníci majú už plné zuby drzých nápadov automobiliek. Nové autá dnes prichádzajú s technológiami, ktoré sú fyzicky súčasťou vozidla, no ich odomknutie vyžaduje ďalšie poplatky
Zákazníci majú už plné zuby drzých nápadov automobiliek. Nové autá dnes prichádzajú s technológiami, ktoré sú fyzicky súčasťou vozidla, no ich odomknutie vyžaduje ďalšie poplatky
Zákazníci majú už plné zuby drzých nápadov automobiliek. Nové autá dnes prichádzajú s technológiami, ktoré sú fyzicky súčasťou vozidla, no ich odomknutie vyžaduje ďalšie poplatky