Možno vidíme koniec Hollywoodu, ako ho poznáme. VŠETKÝM hollywoodskym gigantom dochádza zisk. Dokonca aj Disney je mimo. Lístky do kina klesajú. Televízia umiera. Streamovanie zábavy tiež klesá. A teraz hollywoodski herci a scenáristi štrajkujú a požadujú viac z zmenšujúceho sa koláča. Informuje o tom denník New York Times (NYT) .
No pri poukazovaní na tieto zjavné problémy NYT preskakuje hlbšie problémy Hollywoodu. Veľké hollywoodske produkcie sú sklamaním – nielen čo sa týka zisku, ale aj obsahu. Irelevantnosť hollywoodskej produkcie pociťujem už dlho. Koho zaujíma ďalší superhrdinský film? Koho zaujíma ďalší Disney film, ktorý je klonom toho predchádzajúceho?
Dokonca aj pred 25 rokmi, keď som niekedy videl Disney produkciu, som už stratil záujem, pretože v Disney produkciách už nezostala žiadna originalita. Prvých pár filmov o Terminátorovi so Schwarzeneggerom bolo kreatívnych. Ale keď som videl posledný film o Terminátorovi, jeho výroba bola zjavne drahá, no nekonečne nudná.
Naozaj som si užil všetky filmy Star Wars, všetkých 6. Je to preto, že George Lucas mal nápad so Star Wars. Bola to zábava, ale aj George Lucas mal čo povedať – príbeh o osobách, príbeh o impériu, zlom, podvode, mágii sveta, páde a vykúpení. Ale potom si znova všimnite, že George Lucas bol vtedy schopný natočiť prvý film Star Wars, aj keď to bolo v tom čase proti prevládajúcemu prúdu v Hollywoode. To už asi nie je možné. nie, Nechcem vidieť plastové filmy na tému Star Wars od Disney. Len je to jedno.
Kedy sme naposledy videli niečo epické z Hollywoodu ako Krstný otec alebo Apokalypsa? Alebo brutálny humor Pulp Fiction?
Filmy, ktoré boli odvážne, vizuálne fascinujúce (krásne alebo strašné), eroticky pútavé alebo emotívne vo svojej téme. To už nikto nevie. Ale nie som typický. Nemám televíziu ani streamovaciu zábavnú službu. Ale už len pri pohľade na nudnú opakovanosť filmových titulov po viac ako desaťročie je jasné, že kvalita a relevantnosť Hollywoodu sa rozplynuli.
Hlboká strata kvality, originality, odvahy a náskoku v Hollywoode sa rozvinula súčasne s hollywoodskym woke-izmom.
Hollywood aj Disney stáli za prebudením. Woke-izmus je natoľko o „správnosti“, že nikto nemôže urobiť nič osobné, niečo s okrajom, ani najmenšie riziko podráždenia či provokácie. Hollywood už nemôže mať macho-mužského hrdinu s veľkou zbraňou, ktorý hovorí „Urob mi deň!“.
Ale woke-izmus mimo Hollywoodu teraz klesá, a to nielen v USA, ale aj medzi väčšinovou alebo svetovou populáciou žijúcou na nezápade. A čo miliardy divákov v Číne a Indii? Aj na tie môže Hollywood zabudnúť. Dobre. Iné krajiny sa možno začnú viac starať o vlastnú kultúrnu produkciu.
A s hercami a scenáristami, ktorí bojujú proti AI, dokonca zablokujú kreativitu a príležitosti na znižovanie nákladov, ktoré by AI mohla vniesť do Hollywoodu.
Kúpia Apple a Amazon hollywoodske spoločnosti, keď budú dostatočne lacné, ako naznačuje NYT? Možno. Ale to nezachráni hollywoodske produkcie, ak sú nepodstatné. Alebo ešte horšie: Ak sa samotný Hollywood stal irelevantným. Možno iní dodávatelia kultúrneho obsahu (ako napríklad Apple a Amazon) jednoducho preskočia Hollywood a nájdu si iné zdroje kultúrnej produkcie, kde sa vyrába zaujímavejší obsah.
Vytváranie lacnejšieho, ale diverzifikovanejšieho obsahu a jeho distribúcia (pomocou AI!) oveľa rozmanitejšej verejnosti, kde každý jednotlivec môže získať niečo oveľa príťažlivejšie pre osobné preferencie.
Je zaujímavé, že americká kríza v produkcii kultúry nepostihuje len Hollywood. Iné niekdajšie „večné“ ikony americkej kultúry sú tiež v hlbokých problémoch. Burger King zmenil značku svojho loga v snahe zastaviť pokles ich predaja. A McDonald’s má tiež problémy. USA stratili kultúrnu atraktivitu s druhou vojnou v Perzskom zálive. Založené na klamstvách a končiace ponižujúcim ústupom. Hollywood už nemohol vierohodne prezentovať kozmetický obraz USA ako „čisto sily dobra“.
A tam, kde porážka USA vo Vietname vytvorila americké kultúrne oživenie vďaka kultúrnym producentom v Hollywoode, ktorí mali vtedy odvahu a schopnosť reflektovať aj morálne kriticky úlohu USA vo svete, to nie je štát USA resp. Hollywood dnes. Afganistan bol ďalšou ranou pre kultúrnu atraktivitu USA. Čína, India, Rusko, Turecko, Blízky východ (vrátane financií zo Saudskej Arábie) sa snažia budovať svoje vlastné kultúrne produkcie s vlastnou kultúrou v centre. Latinská Amerika má tiež svoje vlastné kultúrne produkcie. Americké spotrebiteľské značky upadajú do nemilosti aj v Číne. Hegemónia USA sa blíži ku koncu – aj kultúrne. Namiesto toho môžeme vidieť, ako sa multikultúrnemu svetu darí.
A to sme ešte nevideli ani dopad porážky Ukrajiny na atraktivitu americkej kultúry. USA sľúbili, že „stoja pri Ukrajine tak dlho, ako to bude potrebné“. No, potrvá ešte pár mesiacov, kým začneme vidieť koniec Ukrajiny tak, ako vznikla, keď sa rozpadol Sovietsky zväz. Neschopnosť USA „stáť pri Ukrajine“ bude určite veľkým krachom pre dôveryhodnosť americkej kultúry a mäkkej sily.
Karsten Riise
globalresearch/skspravy.sk
Konopné CBD a CBG prinavracia stratené zdravie
Advokát Marek Para o kauze odpočúvania poľovníckej chaty, o Čurillovi & spol. a ich manželko-sestrách, ktoré sa aktívne zapojili do politického súboja…
Americký režisér Oliver Stone vyzval v Kongrese vyšetriť skutočný dôvod vraždy JFK
Bádateľ Miloš Matula a astrológ Antonín Baudyš o prevratnom vedeckom objave pod egyptskými pyramídami, ktorý prepíše dejiny ľudskej civilizácie a odhalí neuveriteľné informácie o našom svete, Vesmíre a civilizáciách v ňom, ktoré mali interakciu s našou planétou už od nepamäti
V obchodnej vojne poráža Trumpa …
Extrémne sucho na Považí, Slovensko čelí kritickému nedostatku vlahy
Štátna kampaň bez súťaže: Odborníci spochybňujú cenu reklamy SPP
Najvyšší čas na plošnú výmenu mocenských elít Európe
Minister vyznamenal elitných policajtov za úspešné vedenie protiteroristického združenia ATLAS
Tibor Gašpar obvinil Andreja Danka, že v záujme zvýšiť pre SNS volebné preferencie je ochotný kopať do koaličného partnera, sabotovať vlastnú vládu a v tejto stratégii sa spájať aj so Šimečkom a progresívcami
Exriaditeľ kontrarozviedky SIS Peter Tóth o hodinovom predstavení trestne stíhaného vyšetrovateľa Pavla Ďurku, pozostávajúcom podľa neho z nehoráznych a absurdných lží, primitívneho prekrúcania, patetickej ejakulácie mesiášskeho komplexu a podlého kydania na ľudí, ktorí sa už z hrobu nemôžu ozvať na svoju obhajobu
Kto ho chráni?
Ďaľší škandál Leyenovej je vonku – z eurofinancií podplácala kritikov
WHO simuluje celosvětové šíření viru. „Žádná země nezvládne další pandemii sama,“ prohlásil generální ředitel WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus
Vysoce postavený ruský vyjednávač a zmocněnec ruského prezidenta – Kirill Dmitrijev ve Washingtonu D.C. potvrdil pokusy Evropy o sabotování mírového procesu. Rozhovory mezi Ruskem a USA sabotují síly, které se bojí plánu na americké převzetí obchodních pozic po evropských firmách, které odešly z Ruska
Macron vyzýva na rázny zákrok, ak bude Rusko naďalej odmietať uzatvorenie mieru s Ukrajinou
„Dovoliť Putinovi rozširovať „imperiálne Rusko“ by bolo „strašné“ a znamenalo by to pre strednú a východnú Európu prekročenie „červenej čiary“,“ vyhlásil šéf zahraničného výboru poľského parlamentu a poradca premiéra Donalda Tuska v obave, že Trumpova administratíva uzná nové ruské hranice
Vodiči, vyzbrojte sa trpezlivosťou
Každý Slovák dlží 14-tisíc eur! Výročná správa NKÚ varuje pred kolapsom
Ukrajinské rodiny v USA dostali šokujúci rozkaz: „7 dní na odchod“
zo sekcie
Strata kultúrnej sily USA. „Koniec Hollywoodu, ako ho poznáme“
Strata kultúrnej sily USA. „Koniec Hollywoodu, ako ho poznáme“
Strata kultúrnej sily USA. „Koniec Hollywoodu, ako ho poznáme“