Slovanské Noviny

17. decembra 2025

Slovenské Noviny

K porozumeniu Čelovekom

Mladý tiktoker sa vysmial z manipulácií okolo I. Korčoka založených na prieskume verejnej mienky

Na snímke kandidát na prezidenta SR Ivan Korèok poèas tlaèovej konferencie pri príležitosti odovzdania petície s podpismi obèanov za jeho kandidatúru 19. januára 2024 pred budovou Národnej rady SR v Bratislave. FOTO TASR - Jakub Kotian

Málo známy slovenský tiktoker nakrútil video. Všíma si „kampaň“ Ivana Korčoka. Tá je založená na prieskume verejnej mienky, ktorý sľubuje bývalému prezidentskému kandidátovi nevídaný úspech v prípadných parlamentných voľbách.

Influencer, ktorý si hovorí wholelottarosh pripomína, že rovnaké obrovské, dvojciferné čísla sľubovali svojho času prieskumy aj Andrejovi Kiskovi, Mikulášovi Dzurindovi či Eduardovi Hegerovi. Všetci dopadli neslávne.

-------> PODPORTE CHOD PORTÁLU DAROM. Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Patria národu, nie oligarchom. Zatiaľ sa vyhýbame reklamným bannerom aby sme udržali vizuálnu čistotu no náklady na chod máme každý mesiac. Spojme sily a tvorme spolu. Ďakujeme





------------------------------------

Manipulácie založené na prieskume verejnej mienky

Mladý influencer čerpá z informácie, ktorá preletela médiami v posledných dňoch. Korčok by podľa prieskumu agentúry FOCUS, ktorý si sám dal vypracovať, údajne mohol mať v parlamentných voľbách so stranou, za ktorú by kandidoval, až 14 percentnú podporu. Prieskum sa zameral či už na novú, vlastnú stranu I. Korčoka, alebo aj jeho líderstvo v strane, ktorá by spojila Demokratov a SaS.

https://www.tiktok.com/@wholelottarosh/video/7399193034707045664?embed_source=121374463%2C121442748%2C121439635%2C121433650%2C121404358%2C121351166%2C121331973%2C120811592%2C120810756%3Bnull%3Bembed_song_name&refer=embed&referer_url=ereport.sk%2Fmanipulacie-zalozene-na-prieskume-verejnej-mienky%2F

Tiktoker sa pýta, o čom vlastne zmieňovaný prieskum verejnej mienky vypovedá. Myslí si, že prieskum, kde Korčokovi či už vo vlastnej strane alebo ako lídrovi existujúcich strán sľubujú 14 percentný úspech v parlamentných voľbách, j čisto hypotetický. V minulosti vyše 20 percentné úspechy agentúry sľubovali už aj lídrom ako E. Heger, M. Dzurinda, či A. Kiska. Všetci skončili v skutočnosti veľmi zle, Dzurinda dokonca len s menej ako pol percentným výsledkom, Heger s 2,8.

Parlamentné voľby sú úplne iné ako prezidentské

Parlamentná politika a parlamentné voľby sú totiž niečo úplne iné, ako voľby prezidentské, kde sa vyberá len z dvoch kandidátov.

Infulencer sa zabáva aj na tom, že niektoré médiá, ako napr. Denník N operujú s číslom 1,2 milióna hlasov v druhom kole prezidentských volieb. Wholelottarosh upozorňuje, že to je úplne iná situácia, ako voľby parlamentné, kde majú voliči výber z obrovského množstva strán a kandidátov. V prezidentských mnohokrát vyberú jedného z kandidátov „na truc“.

/ ereport.sk /