Podľa zistení denníku Financieel Dagblad je výroba batérií v Európe extrémne chybová, kontrolou neprejde viac ako tretina batériových článkov.

Európski politici sa chvália bezemisnými cieľmi, ktoré sme však schopní dosiahnuť len tak, že „špinavé prvky“ pre čisté elektromobily dovážame z iných krajín, kde sa získavajú za cenu obrovského znečisťovania prostredia. Väčšina z nich sa následne upravuje v Číne, ktorá pritom produkuje obrovské množstvo emisií CO2 v uhoľných elektrárňach, dodávajúcich fabrikám, spracujúcim suroviny potrebnú (dotovanú) elektrinu. Ale ako sa hovorí – čo oko nevidí, to srdce nebolí.
Ukázalo sa však, že aj samotná výroba batérií v Európe je extrémne neekologická. Najnovšie zistenia magazínu Financieel Dagblad, ktoré cituje server Autoforum.cz vrhajú na tento proces nový tieň. Podľa ich šetrenia totiž až tretina všetkých nových batérií vyrobených v Európe končí priamo po výrobe na šrotovisku. Tento alarmujúci údaj poukazuje na vážne problémy vo výrobnom procese, ktoré majú nielen ekonomické, ale aj ekologické dopady.
Výroba batérií je mimoriadne náročný proces, ktorý zahŕňa približne 20 rôznych fáz. Aj najmenšia chyba v ktorejkoľvek z nich môže spôsobiť, že batéria nebude bezpečne použiteľná. Bežná miera chybných batérií, respektíve batériových článkov, sa pohybuje medzi 15 až 30 %, avšak v niektorých továrňach tento podiel dosahuje až 90 %. Najväčšie problémy nastávajú v okamihu, keď výrobcovia prechádzajú z pilotnej výroby na masovú produkciu. Tá je pritom kľúčová pre znižovanie nákladov, no ak je väčšina produktov nepoužiteľná, náklady naopak rastú.
Elektromobily sú často propagované ako ekologická alternatíva k tradičným autám so spaľovacím motorom. Ak však veľká časť batérií končí ako odpad ešte pred tým, ako sa dostanú do vozidiel, environmentálne výhody sa výrazne znižujú. Navyše, recyklácia batérií je zatiaľ možná len čiastočne a dostupných recyklačných kapacít v Európe je veľmi málo. Napríklad recyklačná továreň v Rotterdame dokáže ročne spracovať len 20-tisíc batériových článkov z elektromobilov, pričom predaj áut s elektrifikáciou ide do miliónov.
Na zistenia magazínu už reagovali automobilky ako Volkswagen a Volvo. Tie potvrdili, že problém je reálny a zatiaľ neexistuje uspokojivé riešenie. Volkswagen argumentuje recykláciou, avšak aj tento proces má svoje limity. Súčasná situácia ukazuje, že bez efektívnejších výrobných procesov a lepších recyklačných kapacít bude ťažké dosiahnuť ekologické ciele, ktoré elektromobily sľubujú.
Zdroj: pravda.sk
Jeffrey Sachs: Ruské problémy boli ignorované s tichým súhlasom Nemecka
Naď a jeho vypínanie webov: Čím hlbšia orba, tým plytšie argumenty
Je 177 932 Ukrajincov na Slovensku málo? Minister Eštok žiada eurokomisiu o výnimku z migračného paktu
Projekt za 2,6 miliardy eur! Vláda schválila opravu stovky mostov cez PPP
Živnostníkom po Novom roku klesnú náklady. Nepopulárna transakčná daň pre nich končí!
Rokovania o mieri budú pokračovať v USA. Delegácie Washingtonu a Moskvy sa stretnú v Miami
Moskva pritvrdzuje rétoriku. Putin nazval európskych lídrov „malými prasiatkami“
Sedem krajín EÚ sa teraz stavia proti vyvlastneniu ruského majetku
Ústavný súd dočasne stopol zrušenie Úradu na ochranu oznamovateľov
Rodový Ústoj
VIDEO: Nový český minister zahraničia Petr Macinka prišiel do Bratislavy napraviť vzťahy, ktoré poškodila Fialova vláda.
VIDEO: Spojené štáty varujú Európu, aby nesiahala na zmrazené ruské aktíva, pretože by došlo k sabotáži Trumpovho mierového plánu pre Ukrajinu, vyhlásil poľský premiér Donald Tusk.
VIDEO: Český premiér Andrej Babiš podporuje ďalšiu finančnú pomoc pre Ukrajinu.
VIDEO: „Povojnový svetový poriadok sa mení k nepoznaniu. Neexistuje dôležitejší čin, než podpora obrany Ukrajiny, preto musíme prijať rozhodnutie o financovaní Ukrajiny.
Europoslanci schválili plán na ukončenie dovozu ruského plynu najneskôr do jesene 2027. Pozrite sa a dobre si zapamätajte ako hlasovali slovenskí europoslanci
Otázka zmrazených ruských aktív nebude na programe summitu EÚ.
VIDEO: „Rusko dosiahne svoje ciele na Ukrajine vojenskými prostriedkami ak mierové rokovania stroskotajú,“ oznámil ruský prezident Vladimir Putin a európskych vojnových štváčov označil za malé prasiatka, ktoré chcú profitovať z kolapsu Ruska
Už to nie je také ľahké: Švédske námorníctvo varuje, že tankery ruskej “tieňovej flotily” strážia vojaci
Analytik varuje: Provokácii sa už nedá vyhnúť, kľudne aj v Kyjeve odpália jadrovú bombu, len aby obvinili Rusko
MBridge – medzinárodný digitálny most so zlatými piliermi
zo sekcie
Ekológia v podobe politickej zelenej Green deal agendy: Extrémne neekologická výroba batérií do elektromobilov, tretina z nich ide v Európe rovno do šrotu
Ekológia v podobe politickej zelenej Green deal agendy: Extrémne neekologická výroba batérií do elektromobilov, tretina z nich ide v Európe rovno do šrotu
Ekológia v podobe politickej zelenej Green deal agendy: Extrémne neekologická výroba batérií do elektromobilov, tretina z nich ide v Európe rovno do šrotu