Vedci z Yale University sa rozhodli preveriť, či existuje prepojenie medzi čítaním kníh a dĺžkou života. Analyzovali údaje z veľkého štátneho výskumu, ktorého sa zúčastnilo viac ako 3 tisíc ľudí starších viac ako 50 rokov, ktorých zdravie bolo sledované niekoľko rokov. Všetci účastníci boli rozdelení do troch skupín:
- Účastníci, ktorí nečítajú vôbec.
- Účastníci, ktorí čítajú do 3,5 hodiny týždenne.
- Účastníci, ktorí čítajú viac ako 3,5 hodiny týždenne.
Pravdepodobnosť, že osoba z druhej skupiny zomrie v priebehu nasledujúcich 12 rokov, sa ukázala byť o 17 % nižšia, ako pri tých istých ukazovateľoch u ľudí, ktorí nečítajú vôbec. Ľudia, ktorí čítali viac ako 3,5 hodiny týždenne, mali ešte väčšiu šancu žiť dlhšie – o 23 % v porovnaní s nečítajúcimi ľuďmi.
Čítanie v priemere predlžovalo život o dva roky, bez ohľadu na pohlavie, úroveň príjmu, vzdelanie a zdravie.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
Vedci majú stále ďalšie otázky. Už teraz však poznamenávajú, že s čítaním sú spojené dva procesy myslenia, ktoré môžu ovplyvniť dĺžku života: schopnosť ponoriť sa do textu a schopnosť reagovať na pocity a skúsenosti druhých – emocionálna inteligencia.
Správu z vedeckej štúdie publikoval Yale Alumni Magazine.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0277953616303689

zdroj a preklad: OZ Biosféra www.biosferaklub.info

Pepe Escobar: To, čo nechcú, aby ste vedeli o reakcii Iránu
Blaha sa pýta prokurátora: Ešte stále Naď efektívne hospodáril?
Toto je cena za virálnu slávu: Purpurové pole pod Tatrami doplatilo na sociálne siete
Prešov doplatil na neúctu k Pamätníku Sovietskej armády – dostal pokutu
Šrot alebo cenná vojenská technika? Kde skončili raketové systémy KUB preverí polícia, Kaliňák obvinenia odmieta
Rozhodnutie Slovenska a Maďarska o nákupe drahšieho „derusifikovaného“ plynu: Priemyselné odvetvia budú ovládané USA a Azerbajdžanom
Irán zaútočil na Izrael a americké ciele
Sionistické letecké útoky na Libanon práve stopli krehký americko-iránsky dialóg
Zerohedge: Evropa 2.0, za hranicemi Bruselu: Konec Evropské unie, jak ji známe
To je poriadny šok – tu už prestáva akákoľvek sranda! Gauner Naď v roku 2023 predal rakety systému KUB za 500 eur!
Západ naďalej rozvracia Rusko zvnútra
SPIEF 2026 — zhrnutie
Americká armáda vraj začala oslobodzovanie Európy v roku 1944
V Európe sa zrazu zachceli rozprávať s Ruskom…
V Maďarsku to vrie! Tisíce ľudí vyšli do ulíc, dav sa postavil za prezidenta proti Magyarovi
Zelenskyj v Londýne s európskymi lídrami: Chystá sa veľká vojnová porada
Pôjdu Rusi na Kyjev?
Viac ako 3 000 dronov nad Ukrajinou! Zelenskyj vyzval svet
Vojna USA proti Iránu, rast cien energií. Milióny stratených pracovných miest v EÚ. Brusel hľadá pomoc Moskvy, žiada Putina o obnovenie mierových rokovaní?
Poľsko odmieta plnú implementáciu migračného paktu EÚ. Podľa vlády by ohrozil bezpečnosť krajiny
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Čítanie kníh ovplyvňuje dĺžku života
Čítanie kníh ovplyvňuje dĺžku života
Čítanie kníh ovplyvňuje dĺžku života