Slovanské Noviny

28. decembra 2025

Slovenské Noviny

K porozumeniu Čelovekom

Česi odhaľujú veľký podvod s cenami v supermarketoch

Supermarkety nastreľujú absurdne normálne ceny potravín a potom organizujú „akcie“. Dôkazy pre toto tvrdenie, ktoré naznačujú, že vás obchody podvádzajú, poskytuje Agrárna komora Českej republiky, ktorá je dlhodobo v spore s reťazcami ako PENNY Market, Tesco, Kaufland alebo Albert. Organizácia poľnohospodárov poukazuje, ako trhy sledovali nákupné správanie zákazníkov pomocou kariet a aplikácií a zneužívali údaje. Vyhlásenie komory vyvolalo sťažnosti a urážky supermarketov, ale niektorí občania kritizovali aj samotnú komoru.

„Ako obchodné reťazce získajú svojich verných zákazníkov?“ pýta sa Agrárna komora Českej republiky na svojom facebookovom profile a okamžite odpovedá, že tak robí pomocou šikovných marketingových trikov.

„Obchodné reťazce určite nie sú filantropi ani charitatívne organizácie,“ príspevok ďalej vysvetľuje niektoré obchodné a marketingové praktiky nadnárodných reťazcov a dodáva, že tieto reťazce zarábajú na tovare veľa peňazí.

-------> PODPORTE CHOD PORTÁLU DAROM. Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Patria národu, nie oligarchom. Zatiaľ sa vyhýbame reklamným bannerom aby sme udržali vizuálnu čistotu no náklady na chod máme každý mesiac. Spojme sily a tvorme spolu. Ďakujeme





------------------------------------

Nasleduje opis toho, ako vykonať takúto marketingovú akciu.

Supermarkety nastreľujú absurdne normálne ceny potravín a potom organizujú „akcie“. Dôkazy pre toto tvrdenie, ktoré naznačujú, že vás obchody podvádzajú, poskytuje Agrárna komora Českej republiky, ktorá je dlhodobo v spore s reťazcami ako PENNY Market, Tesco, Kaufland alebo Albert. Organizácia poľnohospodárov poukazuje, ako trhy sledovali nákupné správanie zákazníkov pomocou kariet a aplikácií a zneužívali údaje. Vyhlásenie komory vyvolalo sťažnosti a urážky supermarketov, ale niektorí občania kritizovali aj samotnú komoru.

„Ako obchodné reťazce získajú svojich verných zákazníkov?“ pýta sa Agrárna komora Českej republiky na svojom facebookovom profile a okamžite odpovedá, že tak robí pomocou šikovných marketingových trikov.

„Obchodné reťazce určite nie sú filantropi ani charitatívne organizácie,“ príspevok ďalej vysvetľuje niektoré obchodné a marketingové praktiky nadnárodných reťazcov a dodáva, že tieto reťazce zarábajú na tovare veľa peňazí.

Nasleduje opis toho, ako vykonať takúto marketingovú akciu.

Aj tu boli diskutéri, ktorí reagovali. A bolo ich stovky.

„Bude to platiť asi pre všetky supermarkety, keď v Českej republike je množstvo ľudí, ktorí sa zmestia na jednu ruku. Žijem v regióne Pardubice a tu je ovocie a zelenina od pestovateľov a chovateľov o dve tretiny lacnejšie ako v nadnárodnom supermarkete,“ poukázal jeden z prispievateľov na to, že podobné praktiky nepoužíva len jeden konkrétny reťazec a pochválil sa aj možnosťou nákupu surovín priamo od pestovateľa. Ale nie každý to má.

„Tesco… Vieme to,“ prezradil ďalší.

„Jeden?“ ďalší komentátor vyjadril presvedčenie, že podobné udalosti možno vidieť aj u iných značiek.

„A to je dôvod, prečo nechodím nakupovať, PENNY je v podobnej situácii,“ načrtol možné riešenie jeden z ďalších diskutujúcich.

„No, radšej pôjdem do Tesca, keď niečo potrebujem, kde mi to odpočítajú. V Albertovi sa to neodpočítava. Sú tam drahšie, aj keď sa to neodpočítava,“ argumentoval ďalší.

„Možno si ľudia konečne uvedomia hodnotu svojich údajov a údajov, ktoré bezplatne poskytujú všetkým platformám na internete,“ povedal.

Našli sa však aj takí, pre ktorých sú podobné aktivity Agrárnej komory skôr tŕňom v oku a poukazujú na jej nečinnosť v iných oblastiach.

Dodajme, že podľa Štatútu Agrárnej komory Českej republiky ide o združenie podnikateľov (právnických a fyzických osôb) založené podľa zákona o Hospodárskej komore Českej republiky a Poľnohospodárskej komore Českej republiky. Jej poslaním je podporovať podnikateľské aktivity v poľnohospodárstve, potravinárstve a lesníctve, presadzovať a chrániť záujmy a zabezpečovať potreby svojich členov.

hlavnydennik.sk