Slovanské Noviny

14. apríla 2025

Slovenské Noviny

K porozumeniu Čelovekom

Česi odhaľujú veľký podvod s cenami v supermarketoch

Supermarkety nastreľujú absurdne normálne ceny potravín a potom organizujú „akcie“. Dôkazy pre toto tvrdenie, ktoré naznačujú, že vás obchody podvádzajú, poskytuje Agrárna komora Českej republiky, ktorá je dlhodobo v spore s reťazcami ako PENNY Market, Tesco, Kaufland alebo Albert. Organizácia poľnohospodárov poukazuje, ako trhy sledovali nákupné správanie zákazníkov pomocou kariet a aplikácií a zneužívali údaje. Vyhlásenie komory vyvolalo sťažnosti a urážky supermarketov, ale niektorí občania kritizovali aj samotnú komoru.

„Ako obchodné reťazce získajú svojich verných zákazníkov?“ pýta sa Agrárna komora Českej republiky na svojom facebookovom profile a okamžite odpovedá, že tak robí pomocou šikovných marketingových trikov.

„Obchodné reťazce určite nie sú filantropi ani charitatívne organizácie,“ príspevok ďalej vysvetľuje niektoré obchodné a marketingové praktiky nadnárodných reťazcov a dodáva, že tieto reťazce zarábajú na tovare veľa peňazí.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Nasleduje opis toho, ako vykonať takúto marketingovú akciu.

Supermarkety nastreľujú absurdne normálne ceny potravín a potom organizujú „akcie“. Dôkazy pre toto tvrdenie, ktoré naznačujú, že vás obchody podvádzajú, poskytuje Agrárna komora Českej republiky, ktorá je dlhodobo v spore s reťazcami ako PENNY Market, Tesco, Kaufland alebo Albert. Organizácia poľnohospodárov poukazuje, ako trhy sledovali nákupné správanie zákazníkov pomocou kariet a aplikácií a zneužívali údaje. Vyhlásenie komory vyvolalo sťažnosti a urážky supermarketov, ale niektorí občania kritizovali aj samotnú komoru.

„Ako obchodné reťazce získajú svojich verných zákazníkov?“ pýta sa Agrárna komora Českej republiky na svojom facebookovom profile a okamžite odpovedá, že tak robí pomocou šikovných marketingových trikov.

„Obchodné reťazce určite nie sú filantropi ani charitatívne organizácie,“ príspevok ďalej vysvetľuje niektoré obchodné a marketingové praktiky nadnárodných reťazcov a dodáva, že tieto reťazce zarábajú na tovare veľa peňazí.

Nasleduje opis toho, ako vykonať takúto marketingovú akciu.

Aj tu boli diskutéri, ktorí reagovali. A bolo ich stovky.

„Bude to platiť asi pre všetky supermarkety, keď v Českej republike je množstvo ľudí, ktorí sa zmestia na jednu ruku. Žijem v regióne Pardubice a tu je ovocie a zelenina od pestovateľov a chovateľov o dve tretiny lacnejšie ako v nadnárodnom supermarkete,“ poukázal jeden z prispievateľov na to, že podobné praktiky nepoužíva len jeden konkrétny reťazec a pochválil sa aj možnosťou nákupu surovín priamo od pestovateľa. Ale nie každý to má.

„Tesco… Vieme to,“ prezradil ďalší.

„Jeden?“ ďalší komentátor vyjadril presvedčenie, že podobné udalosti možno vidieť aj u iných značiek.

„A to je dôvod, prečo nechodím nakupovať, PENNY je v podobnej situácii,“ načrtol možné riešenie jeden z ďalších diskutujúcich.

„No, radšej pôjdem do Tesca, keď niečo potrebujem, kde mi to odpočítajú. V Albertovi sa to neodpočítava. Sú tam drahšie, aj keď sa to neodpočítava,“ argumentoval ďalší.

„Možno si ľudia konečne uvedomia hodnotu svojich údajov a údajov, ktoré bezplatne poskytujú všetkým platformám na internete,“ povedal.

Našli sa však aj takí, pre ktorých sú podobné aktivity Agrárnej komory skôr tŕňom v oku a poukazujú na jej nečinnosť v iných oblastiach.

Dodajme, že podľa Štatútu Agrárnej komory Českej republiky ide o združenie podnikateľov (právnických a fyzických osôb) založené podľa zákona o Hospodárskej komore Českej republiky a Poľnohospodárskej komore Českej republiky. Jej poslaním je podporovať podnikateľské aktivity v poľnohospodárstve, potravinárstve a lesníctve, presadzovať a chrániť záujmy a zabezpečovať potreby svojich členov.

hlavnydennik.sk