Automobilka Mercedes-Benz nás v predchádzajúcich týždňoch dopovala mnohými informáciami ohľadom svojho prvého dedikovaného elektromobilu Mercedes-Benz EQS, ktorý sa stane zároveň jej elektrickou vlajkovou loďou. A teraz po jeho premiére už vieme, že titul minimálne „elektrickej“ vlajkovej lode značky je zaslúžený.
Mercedes-Benz EQS je luxusný elektrický sedan, ktorý bude stáť po boku luxusnej ikony „Class S“ samostatne. Nejde totiž o žiadnu elektrickú verziu „eSka“. Toto úplne nové vozidlo vyrástlo na úplne novej platforme EVA, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily. A model EQS je vďaka nej prvým dedikovaným elektromobilom značky. Tzn., že od základu vznikol ako čisto elektrické vozidlo. A je to poznať.
Novinka sa môže pochváliť výbornou efektivitou, ktorú dokumentuje aj pomer kapacity batérie k dojazdu. EQS sa pritom môže oprieť aj o vynikajúcu aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,202. Podľa Mercedesu je vďaka tomu ich nový elektromobil svetovým rekordérom v aerodynamike, a to v kategórii sériových automobilov. A určite poteší aj jeho podpora softvérových aktualizácií na diaľku (OTA).
Čo sa týka rozmerov, luxusný elektrický sedan má tieto miery: 5 216 x 1 926 x 1 512 mm (dĺžka x šírka x výška). Batožinový priestor poskytne objem 610, resp. 1770 l (po sklopení zadných sedadiel).
Na začiatok 2 verzie
Spočiatku budú k dispozícii dve verzie, pričom obe sú vybavené kapacitne väčšou batériou s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh, ktorá zabezpečí dojazd až 770 km WLTP (zrejme menej výkonnej „zadokolke“). Na batérie modelu EQS pritom Mercedes poskytne záruku 10 rokov alebo 250 000 km.
Neskôr budú dostupné aj verzie s batériou s využiteľnou kapacitou 90 kWh. Ich dojazd však zatiaľ nepoznáme. Vráťme sa ale k prvým dvom avizovaným verziám. Jedná z nich ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 245 kW, krútiaci moment 568 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 s.
Výkonnejšia verzia s pohonom oboch náprav disponuje výkonom 385 kW, krútiacim momentom 855 Nm či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 s. Maximálna rýchlosť oboch verzií sa zastaví na hodnote 210 km/h. Ak sa vám tieto parametre náhodou mália, nezúfajte, neskôr totiž príde na trh aj verzia „Performance“ s výkonom 560 kW.
Nabíjanie
Čo sa týka nabíjania, Mercedes-Benz EQS podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 200 kW, prostredníctvom 400V elektrickej architektúry. Vďaka tomu má počas 15 min nabíjania na príslušne výkonnom zdroji získať energiu, ktorá zabezpečí dojazd 300 km (RWD), resp. 280 km (AWD). Z 10 na 80 % kapacity sa batéria s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh nabije za 31 min.
Model EQS môže byť vybavený príplatkovou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 22 kW (nabitie z 10 na 100 % za 5 h). Štandardná 11-kWh „palubka“ to zvládne za 10 h. Novinka od Mercedesu bude tiež podporovať obojsmerné nabíjanie, avšak minimálne na začiatok len v Japonsku. Ďalším spôsobom ako „dobiť“ batériu je regeneratívne brzdenie, o ktoré sa postará rekuperačný systém s výkonom až 290 kW.
Interiér
Interiéru dominuje obrovský združený displej, ktorý opticky prepája 3 nezávislé obrazovky. Celý tento systém sa nazýva MBUX Hyperscreen a má šírku 141 cm. Uhlopriečka celej displejovej oblasti je pritom takmer 2 metre. Dotykové displeje podporujú haptickú spätnú väzbu.
Mercedes-Benz EQS dorazí na trh v auguste. Cenu však zatiaľ nepoznáme.
zdroj: teslamagazin.sk
Americké spravodajské služby: Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného zabili
Kyjev už používa americké rakety proti Rusku. Dostali ich potajomky!
Poliaci sú zhrození, keď vidia mladých Ukrajincov v kaviarňach! Niektorých chcú vrátiť
VIDEO: NATO sa urazilo na Putina
Taraba: PS nám nemohli poskytnúť lepší dôkaz, že zrušenie RTVS bol správny krok
Progresívna RTVS ideologicky kope z posledných síl
Business Insider: Na F-16 na oblohe nad Ukrajinou čakajú nebezpečné ruské rakety
The Times: Čínske vysokorýchlostné jadrové ponorky sú výzvou pre americkú vojenskú silu
Francúzsky novinár: Európa skĺzla do fašizmu a tancuje na tóny USA
WP: USA sú na ceste ku katastrofe, ktorá sa môže stať osudnou
WP: Zelenskij o stratách ukrajinských ozbrojených síl klame
VIDEO: Ako Fico pochoval EU finančne, ekonomicky aj politicky, ako sú eurovoľby prieskumnou sondou do nálad v spoločnosti a ako si žijeme relatívne kľudné obdobie pred búrkou
VIDEO: Michelko o „miernom“ zákone na ochranu pred politickými mimovládkami financovanými zo zahraničia.
VIDEO: Ukrajina nemá šancu vyhrať ani s pomocou USA, reaguje nemecký vojenský expert na optimizmus šéfa NATO
VIDEO: Chmelár o odovzdávaní národných filmových cien Slnko v sieti: „Najväčšiu pozornosť galavečera frustrovanej politickej opozície na obrazovkách RTVS pútal ako vždy režisér – hysterik a insitný politológ Bebjak
VIDEO: Jarjabek o spoločenskom hurhaji okolo návrhu zákona k RTVS, hercoch, umelcoch a redaktoroch odetých v čiernej farbe, názorovej polarizácii v umeleckej obci, verejnoprávnosti RTVS
VÚB mala problémy. Ľudia nemohli zaplatiť za nákup a nefungovali výbery z bankomatu
Chmelár o Bebjakovi: Počas Matovičovej hrôzovlády mlčal ako pionier na stráži
Bratislavská kaviareň si ukradla pre seba Slnko v sieti. Juraj Štubniak reaguje
Šimečka vyzdobil svoju kanceláriu obrazom A. Dúbravského. Ten kreslí obéznych gayov. Lívia Pavlíková má pre Šimečku odkaz
zo sekcie
Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km
Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km
Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km