Automobilky žiadajú revíziu klimatických cieľov EÚ. Európske automobilky vyzývajú, aby Európska únia ponechala otvorený priestor aj pre alternatívne technológie, najmä hybridné pohony, vodíkové motory, spaľovacie motory s nízkymi emisiami či dekarbonizované palivá. Zástupcovia automobilového priemyslu upozorňujú, že súčasné klimatické ciele Únie pre osobné vozidlá a dodávky sú v aktuálnych podmienkach nereálne.
V liste adresovanom predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyenovej generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz Ola Källenius a Matthias Zink zo spoločnosti Schaeffler poukázali na výraznú závislosť Európy od Ázie pri dodávkach batérií. Pripomenuli tiež nedostatočne vybudovanú sieť nabíjacích staníc, rastúce výrobné náklady a nové clá zo strany USA, ktoré situáciu ďalej komplikujú.
Hoci automobilky deklarujú záväzok dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050, upozorňujú, že súčasne platné emisné limity – 55 % zníženie do roku 2030 a úplná eliminácia emisií do roku 2035 – sú podľa nich nesplniteľné.
Podľa autorov listu elektromobily v súčasnosti predstavujú iba 15 % predaja nových osobných vozidiel v Európskej únii a 9 % v prípade dodávok. Zdôrazňujú, že prístup založený výhradne na príkazoch a sankciách nezabezpečí potrebnú transformáciu sektora. Automobilky preto opätovne žiadajú, aby EÚ ponechala priestor aj pre alternatívne technológie, ako sú hybridné pohony, vodíkové motory, spaľovacie motory s nízkymi emisiami či dekarbonizované palivá.
Na 12. septembra je naplánované stretnutie predstaviteľov automobilového priemyslu s predsedníčkou Európskej komisie Ursulou von der Leyenovou, na ktorom sa bude diskutovať o budúcnosti emisných cieľov. Európska únia už v marci tohto roka rozhodla o posunutí emisných termínov pre rok 2025, pričom zároveň rastie tlak na opätovné prehodnotenie zákazu spaľovacích motorov po roku 2035.
Tódovej veľmi blízku sudkyňu Záleskú uznali za vinnú, robila prieťahy v konaniach
Fico otvorene: Miliardy na Ukrajinu už nemajú žiadne rácio! Smrdí to cynickým zbrojárskym biznisom
VIDEO: Oskár Cvengrosch- Pôvod a dejiny Slovѣnov a Slovanov
Energetické čistenie jedla
Dr. Mike Yeadon: Vakcíny proti Covidu jsou programem na redukci populace
„Bude ešte viac bezprávia“: Na Ukrajine spustili kampaň mobilizácie „od dverí k dverám“
Chlapci potrebujú mužské vzory.
Nemecko stráca dych, motor Európy sa zastavuje
Krvavá vojna. Chystajú druhý front proti Rusku?
COVID ako megabiznis – aj v roku 2026. Kde je Zdechovský?
OSN vyhlásila koniec hladomoru v Gaze, situácia však podľa nej zostáva kritická
Zmätok v NATO: Rusko a bludy o Trumpovi. Mark Rutte je „úmyselne slepý“. „Nalieha na vojnu, zatiaľ čo tvrdí, že chráni mier“
Článok 5 je kľúčovým dôkazom: Zelenskyj navrhuje „americké bezpečnostné záruky“ namiesto členstva v NATO
Sergej Naryškin: Rusko dúfa vo vyvážený postoj bratského Srbska
WSJ: Rozhodnutie EÚ o poskytnutí pôžičky Ukrajine tvrdo zasiahne európskych daňových poplatníkov
Ožobračovanie Európanov kvôli podpore banderovcov bude pokračovať
Michael Chazin: Trumpove nové geopolitické koncepcie a preformátovanie svetového poriadku
Zmrazená Pandorina skrinka
Putin varuje: “Blokádu Kaliningradu vnímame ako začiatok priamej vojny s NATO”
Henry Kissinger: V zahraničnej politike bol Stalin ako Richelieu svojej doby
zo sekcie
Európske automobilky sa postavili proti Leyenovej, žiadajú zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Európske automobilky sa postavili proti Leyenovej, žiadajú zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Európske automobilky sa postavili proti Leyenovej, žiadajú zrušenie zákazu spaľovacích motorov