Kúpa nového auta je už dnes pre mnohých nesplniteľným snom, a podľa portálu pravda.sk bude ešte nesplniteľnejším. Kvôli prísnym emisným kvótam, ktoré sa v roku 2025 ešte viac sprísňujú budú automobilky v EÚ platiť miliardové pokuty, samozrejme, v cene nového auta ich zaplatí zákazník.
EÚ sa podľa politológa Jána Baráneka zmenila na spolok bláznov. z ktorého treba utiecť, a to čím skôr.
V tomto roku Európska únia opäť sprísňuje automobilkám emisné kvóty. Požiadavky začínajú hraničiť s fyzikálnymi zákonmi, a teda nemožným. Doteraz bol priemer emisného „koša“, teda zo všetkých predaných áut, 95 gramov na kilometer, no s korekciami na základe hmotnosti až116 g na kilometer, v roku 2025 je cieľom 93,5 gramu. Pritom sa končí aj možnosť korekcií.
Čo to znamená?
Ide o sebavražedný akt únie proti automobilovému priemyslu. V čase, keď jednotlivé krajiny rušia stimuly pre nákup elektromobilov, čo sa prejavilo stagnujúcim odbytom áut s nulovými emisiami. O to ťažšie či skôr nemožné, bude cieľ dosiahnuť. Aby to totiž automobiloví výrobcovia dokázali, museli by v tomto roku elektromobily dosiahnuť podiel minimálne 20 až 25 %. To však nehrozí. V celej Európe sa pohybuje na necelých 15 percentách.
Ak cieľ splnený nebude, automobilky budú vystavené pokutám – 95 eur za každý nadlimitný gram a za každé predané vozidlo. Holandský Auto Week to spočítal a dospel k šialeným sumám. Vychádzal podľa Pravdy síce z predajného mixu automobiliek v roku 2023, ale ten sa v podstate vzhľadom na útlm predaja elektromobilov nezmenil. Najhoršie na tom má byť koncern Volkswagen s priemerom 123 g CO2 na kilometer, ktorý prevyšuje limit o 28 gramov.
Škodovka drahšia o 2 300 eur!
Podobne je na tom aj Stellantis, ktorý môže na pokutách zaplatiť 2,3-miliardy eur, čo by zvýšilo cenu áut v priemere o 1 100 eur na kus. Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi môže očakávať pokutu vo výške 1,9 miliardy eur, Ford 1,2 miliardy, Mercedes-Benz 1,1 miliardy a BMW 700 miliónov eur.
Situáciu ešte viac zhorší príchod novej emisnej normy Euro 6e-bis, ktorá sprísňuje pravidlá pre meranie emisií plug-in hybridov. Tieto zmeny pravdepodobne opäť zvýšia priemerné emisie, čím sa automobilky dostanú do ešte náročnejšej situácie.
Celý automobilový priemysel sa tak ocitá v začarovanom kruhu, kde prísne normy, stagnujúci trh a vysoké pokuty znemožňujú efektívne fungovanie. Pre bežných zákazníkov to znamená jediné – nové autá budú stále drahšie, pričom dostupnosť cenovo prijateľných modelov so spaľovacími motormi sa bude znižovať.
Baránek: Do konca roka to vieme zastaviť!
“Z toho spolku bláznov, na ktorý sa zmenila EÚ treba čo najskôr utiecť! Skapeme tu, Európa sa zmení na skanzen. A budú sa sem chodiť na zvyšky toho, čo tu ostane, pozerať Číňania, Američania, Indovia…, ako do panoptika idiotizmu,” uviedol na sociálnej sieti Baránek.
Podľa neho sa z Európy, ktorá je vyspelým kontinentom s vyvinutým priemyslom, vedou, výskumom, poľnohospodárstvom, stane kontinent, ktorý toto všetko dobrovoľne odovzdal skupine premotivovaných, zmyslov zbavených idiotov a všetci svorne, so spevom na perách a úsmevom práve zrodeného zombie, spáchali dobrovoľnú samovraždu, v mene „záchrany“ planéty nevediac, že celý zvyšný svet na takúto záchranu zvysoka ser.e, lebo vie, že celý tento Green deal nie je vedeckým konceptom, ale len a len posadnutosťou extrémisticko-ľavicových zelených fašistov a ich nástrojom na deštrukciu a následnú totalitarizáciu kedysi vyspelého subkontinentu.
“Máme posledný rok. Rok 2025 je posledným rokom, kedy môžeme túto extrémisticko-ľavicovú zeleno-fašistickú šialenosť zastaviť. Potom už bude neskoro. Tento rok ukáže, či sme irevirzibilne zdegenerovali, alebo máme ešte silu, pud sebazáchovy a zdravý rozum na to, aby sme túto bandu zločincov vyhnali,” vyzval Baránek na zastavenie šialenstva
/ hlavnydennik.sk /
Ovocné džúsy s obsahom ťažkých kovov
Veda o nákazlivom šťastí
„Digitálne euro“. Nočná mora z Bruselu: Vaša platba digitálnej peňaženky je zamietnutá, lebo…
V Srbsku uniklo do okolia povodia Dunaja 82.000 litrov ropy
Zahraniční žoldnieri. Kto tiež bojuje proti Rusku?
Fico nemá klásť kvety, lebo Šimečka píše dejiny
VIDEO: Polícia modernizuje vozový park. Stovky nových áut majú zvýšiť bezpečnosť
USA zakázali Nemecku dodávať na Ukrajinu rakety Taurus
Ukrajinci strácajú vyše 1500 vojakov denne
Ukrajině se nepodařilo dosáhnout dohody s investory o restrukturalizaci dluhu
Vladimir Putin musí prestať klamať, že chce mier vo vojne na Ukrajine, vyhlásil Macron
„Vladimir, STOP! Poďme SPRAVIŤ mierovú dohodu,“ reagoval Donald Trump na nové raketové a dronové útoky ruskej armády na Kyjev
VIDEO: Šéfka SND Zuzana Ťapáková o stabilizovanej situácii v divadle, opere a balete
VIDEO: Klinický psychológ Petr Knotek alias Pjér la Šé’z o hypnóze a slobode alebo prečo ľudia dobrovoľne zabudli odkiaľ prišli a nechajú sa systémom s falošnou realitou programovať a upadajú do hypnózy
Kremeľ súhlasí s názorom Donalda Trumpa, že Ukrajina prišla o Krym už pred rokmi. Dmitrij Peskov zopakoval, že ruské ciele na Ukrajine sú nemenné a Rusko je odhodlané ich dosiahnuť.
VIDEO: Oleksij Arestovič varoval Zelenského, že pokud Ukrajina nepřistoupí na Trumpův mírový plán a neodevzdá Rusku 4 regiony, může za rok přijít o 8 regionů
Šéfom farmaceutických firiem sa máli ich obrovský zisk a naliehajú na zvýšenie cien ich produktov v Európe.
WEF Davos 2025 – Ešte Grotesknejšie Ako Kedykoľvek Doteraz. Robotizácia a Depopulácia.
Rok ktorý rýchle zabudnime
V dnešnom čoraz krehkejšom svetovom poriadku neexistuje alternatíva voči multilateralizmu, vyhlásil šéf diplomacie Juraj Blanár
zo sekcie
Zabudnite na nové auto, EÚ pácha vraždu autopriemyslu!
Zabudnite na nové auto, EÚ pácha vraždu autopriemyslu!
Zabudnite na nové auto, EÚ pácha vraždu autopriemyslu!