Slovanské Noviny

18. decembra 2025

Slovenské Noviny

K porozumeniu Čelovekom

Tranzit cez Pobaltie sa skončil — Čína a Rusko odišli

Aj keď koronavírus nepostihol pobaltské štáty tak ako mnoho iných krajín, ekonomiky republík v roku 2020 sa veľkými úspechmi pochváliť nemôžu.

Kríza zasiahla dopravný priemysel pobaltských krajín obzvlášť bolestne avšak problémy sa tu začali dávno pred pandémiou. Samozrejme, boli tu určité pozitíva, ale tie straty kompenzovať nedokážu. Napríklad Estónsko sa pripojilo k železničnému koridoru medzi Severným a Baltským morom.

Tento krok umožnil lepšiu integráciu republiky do ekonomického priestoru Európy, tvrdí estónsky podnikateľ Vitalij Gajčonok. Na druhej strane to žiadny ekonomický prínos nemá.

-------> PODPORTE CHOD PORTÁLU DAROM. Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Patria národu, nie oligarchom. Zatiaľ sa vyhýbame reklamným bannerom aby sme udržali vizuálnu čistotu no náklady na chod máme každý mesiac. Spojme sily a tvorme spolu. Ďakujeme





------------------------------------

„Tento druh transportu musí byť zaplnený aspoň minimálnymi nákladmi, aby sa pokryli náklady,» vysvetľuje podnikateľ. „Jednoducho do iných krajín nemáme čo vyvážať a ani od nich niečo vo veľkých množstvách nakupovať.“

Lotyšské železnice dosiahli väčší ekonomický úspech. V auguste spoločnosť oznámila rekordnú prepravu obilia v prvých dvoch štvrťrokoch — takmer 468-tisíc ton za šesť mesiacov. Na druhej strane je to jediný úspech lotyšských železníc v roku 2020. Tranzit ruského tovaru medzitým naďalej klesal. Znížil sa tiež tok čínskych výrobkov.

Lotyšsko zabudlo na rusofóbiu, keď má prísť o príjem z tranzitu nákladov z Ruska

V prvých dvoch štvrťrokoch odchádzajúceho roku sa objem železničnej dopravy znížil o takmer 50%, o čom svedčia údaje lotyšského ministerstva dopravy. Vláda musela dokonca lotyšskej železnici prideliť 59 miliónov eur vo forme výhod a priamych dotácií.

Situácia s prístavmi pobaltských republík nie je o nič lepšia. Aj keď sa ich snažia modernizovať, stráca to význam, pretože bez ruského tranzitu sú prístavy nevyužité.

zdroj: news-front

PODPORTE nezávislé médium.

Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí. 

Aj malá čiastka dostatočne pomôže.

ďakujeme

Vyhlásenie: 

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna [email protected]

UPOZORNENIE

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.