Nemecký vodca práve zverejnil to, čo možno interpretovať ako jeho manifest, v ktorom vysvetľuje, prečo jeho krajina údajne musí obnoviť svoj predchádzajúci hegemónny status, a nevydal ho nikto iný ako ten istý časopis riadený Radou pre zahraničné veci, ktorý je považovaný za jeden z najlepších vplyvných platforiem tvorby politiky v zlatej miliarde Západu vedenej USA. Samotný fakt, že riadili jeho manifest, možno považovať za tichú podporu tohto bloku novej studenej vojny pre hegemónne ambície Nemecka.
Poľský sivý kardinál Jaroslaw Kaczynski nezostal bez povšimnutia, keď nedávno varoval pred nemeckou nadvládou nad Európou v komentároch, ktoré odzrkadľovali tie spred roka, v ktorých túto krajinu obvinil, že chce vybudovať „ Štvrtú ríšu “. Jeho krajina predtým propagovala vojenskú hrozbu svojho suseda pre strednú Európu , aby si Varšava upevnila svoj regionálny vplyv, no manifest kancelára Olafa Scholza pre magazín Foreign Affairs dokazuje, že hegemónne ambície Berlína skutočne existujú.
Nemecký líder s názvom „ The Global Zeitenwende: Ako sa vyhnúť novej studenej vojne v multipolárnej ére “ formuloval škálu prostriedkov, ktoré je de facto vodca EÚ pripravený použiť na komplexné upevnenie svojho vplyvu v celom bloku na základe údajného v reakcii na ukrajinský konflikt. Prvá tretina článku je len vysvetlením toho, ako sa z pohľadu jeho vlády všetko dostalo do tohto bodu, ale potom prejde k rozprávaniu o hmatateľných politikách.
Scholzovými slovami, „nová úloha Nemecka si bude vyžadovať novú strategickú kultúru a túto skutočnosť bude odrážať aj stratégia národnej bezpečnosti, ktorú moja vláda prijme o niekoľko mesiacov“, čo rámcuje všetko, čo nasleduje v jeho článku. Rusko je primárnym cieľom tejto stratégie, čo dokázal aj kancelár, ktorý vyhlásil, že „hlavnou otázkou bude, ktorým hrozbám musíme my a naši spojenci čeliť v Európe, a to hneď z Ruska“.
Potom sa potľapkal po pleci za to, že začiatkom roka presadil ústavné reformy za uľahčenie plánov svojej vlády vyčleniť približne 100 miliárd dolárov na modernizáciu Bundeswehru, čo presne opísal ako „najvýraznejšiu zmenu v nemeckej bezpečnostnej politike od r. založenie Bundeswehru v roku 1955. Dve percentá HDP budú investované aj do obrany v súlade s predchádzajúcimi požiadavkami USA od ich partnerov v NATO.
Doplnkom k bezprecedentnému nárastu vojenskej sily Nemecka po druhej svetovej vojne je Scholzova politika zvrátenia predchádzajúceho odmietnutia exportu zbraní do aktívnych konfliktných zón s cieľom vyzbrojiť Kyjev.
A nielen to, jeho krajina tiež vycvičí na svojom území celú brigádu ukrajinských jednotiek v rámci novej misie EÚ a zároveň nahradí zbrane zo sovietskej éry, ktoré bývalé krajiny Varšavského bloku dali Kyjevu za moderné nemecké.
Za svojimi hranicami Scholz povedal, že „Nemecko výrazne zvýšilo svoju prítomnosť na východnom krídle NATO, posilnilo bojovú skupinu NATO pod vedením Nemecka v Litve a určilo brigádu na zaistenie bezpečnosti tejto krajiny. Nemecko tiež prispieva vojakmi do bojovej skupiny NATO na Slovensku a nemecké letectvo pomáha monitorovať a zabezpečovať vzdušný priestor v Estónsku a Poľsku. Medzitým sa nemecké námorníctvo podieľalo na odstrašovacích a obranných aktivitách NATO v Baltskom mori“.
Osobitné znepokojenie vyvolal kancelár, ktorý opätovne potvrdil, že „Nemecko bude pokračovať v dodržiavaní svojho záväzku k dohodám NATO o zdieľaní jadrových zbraní, vrátane nákupu stíhačiek F-35 s dvojitou schopnosťou“, čo musí Rusko otriasť.
Scholz celkom jasne zamýšľa, aby Nemecko konkurovalo Poľsku ako najvyšší vojenský zástupca USA v EÚ, a preto dúfa, že pôsobivejšie vojenské kapacity Berlína a existujúce partnerstvo v oblasti zdieľania jadrových zbraní s Washingtonom mu poskytnú náskok pred Varšavou.
Toto pozorovanie by sa nemalo interpretovať ako zámer revidovať geopolitický výsledok 2. svetovej vojny, ako niektorí v Poľsku špekulovali s ohľadom na to, čo označujú ako „obnovené územia“, ktoré teraz tvoria jej hranicu s Nemeckom.
Znamená to skôr len to, že Nemecko sa stáva sebavedomejším pri ohýbaní svojej vojenskej sily v zmysle komplexného posilňovania obranných schopností svojich partnerov podľa požiadaviek ich vedenia, aj keď je pravda, že to riskuje, že sa z nich stanú vazali.
Je viac než pravdepodobné, že Scholz sa bude snažiť replikovať presne tú istú stratégiu na celom západnom Balkáne na konečné členstvo týchto kandidátskych štátov v de facto Nemeckom vedenej EÚ po dokončení takzvaného Berlínskeho procesu, o ktorom hovoril vo svojom článku. Napriek tomu, že kancelár uznal ťažkosti s prijímaním nových členov, hovoril o prísľube, ktorý by tento výsledok mal na posilnenie potenciálu bloku stanoviť nové globálne štandardy pre obchod a životné prostredie a spol.
Tento ambiciózny program sa podľa Scholza bude rozvíjať v plnej spolupráci s Francúzskom, ktoré opísal ako „zdieľajúc rovnakú víziu silnej a suverénnej EÚ“. Migračná a fiškálna politika sa podľa neho musí zreformovať, aby sa zabránilo vonkajším silám, ako je Rusko, údajne prehlbovať vnútroblokové rozdiely. Jeho navrhovaným riešením na zefektívnenie pokroku v týchto citlivých otázkach je „eliminácia [e] možnosti jednotlivých krajín vetovať určité opatrenia.
Spomínanú reformu nemožno opísať inak, než ako bezprecedentnú politickú mocenskú hru presne takého druhu, pred ktorou predtým varovali Maďarsko a Poľsko. Ak bude úspešný, bude to mať za následok úplné podrobenie všetkých členov EÚ francúzsko-nemeckému duopolu, čím sa odstránia tie pozostatky suverenity, ktoré si stále zachovávajú. Inými slovami, táto veľmocná os sa stane jedinou, na ktorej v Európe záleží.
Pre menšie štáty bude pravdepodobne nemožné niekedy obnoviť svoje stratené práva v prípade, že Nemecko niekedy v budúcnosti prevezme priamu kontrolu nad ich armádami, ako to nevyhnutne naznačuje Scholzov návrh na štandardizáciu zbraňových systémov EÚ.
Rozšírená vojenská prítomnosť rastúceho hegemóna pozdĺž východnej periférie bloku, o ktorej tak vysoko hovoril predtým v článku, by k tomu mohla nevyhnutne viesť, aby sa upevnil politický vplyv Berlína.
Podobné takzvané „sprisahania prevratu“, ako je ten, o ktorom jeho úrady tvrdia, že ho v stredu zmarili, by sa mohli stať zámienkou, na základe ktorej Nemecko preberá priamu kontrolu nad armádami stredoeurópskych krajín na základe údajnej pomoci im zabezpečiť „zákon a poriadok“ . Vzhľadom na to, ako tieto sily mohli v tom čase štandardizovať svoje zbraňové systémy, boli by dokonale interoperabilné s nemeckými, najmä ak už dovtedy vykonali niekoľko spoločných cvičení.
Zvyšok Scholzovho článku hovoril trochu o nadchádzajúcom prístupe Nemecka k Číne, ale tieto plány nie sú tak priamo relevantné pre hegemonické ambície jeho krajiny ako tie, ktoré sa chystá realizovať proti Rusku, a preto zostanú mimo rámca súčasnej analýzy.
Po preskúmaní poznatkov, ktoré sme doteraz zdieľali, je jasné, že „ stáročné sprisahanie Nemecka na získanie kontroly nad Európou je takmer dokončené “, pričom každý ďalší deň znižuje pravdepodobnosť vyrovnania tohto scenára.
Jej vodca práve zverejnil to, čo možno interpretovať ako jeho manifest vysvetľujúci, prečo musí Nemecko údajne obnoviť svoj predchádzajúci hegemónny status, a nevydal ho nikto iný ako ten istý časopis riadený Radou pre zahraničné veci, ktorá je považovaná za jednu z najvplyvnejších politík. platformy v Zlatej miliarde Západu vedenej USA.
Samotný fakt, že riadili jeho manifest, možno považovať za tichú podporu tohto bloku novej studenej vojny pre hegemónne ambície Nemecka.
Z toho vyplýva, že Amerika sa snaží obnoviť svoju upadajúcu unipolárnu hegemóniu uľahčením hegemónneho oživenia Nemecka, aby sa mohla spoliehať na túto krajinu ako na svojho hlavného zástupcu „ Lead From Behind “ (LFB) pri riadení protiruských snáh o zadržiavanie Zlatej miliardy v Európe.
Cieľom tejto politiky je umožniť USA, aby sa viac sústredili na rozširovanie NATO do ázijsko-tichomorskej oblasti , aby pokročili v protičínskych snahách o zadržiavanie v druhej polovici Eurázie.
Tento začínajúci vývoj má zvýšiť pravdepodobnosť, že Ľudová republika bude súhlasiť s americkými podmienkami pre sériu vzájomných kompromisov medzi nimi na vytvorenie rovnováhy vplyvu, ktorá sa nakoniec stane „novým normálom“.
Je dôležité, aby tieto dve superveľmoci dosiahli hmatateľný pokrok v novom zmiernení napätia pred plánovanou cestou ministra zahraničných vecí Blinkena do Pekingu niekedy začiatkom budúceho roka, teda načasovanie vydania Scholzovho manifestu zo strany zahraničných vecí .
Veľký strategický kontext, v rámci ktorého vyjadril hegemónne ambície Nemecka, je preto uľahčiť postupné preorientovanie svojho amerického patróna od západnej Eurázie smerom k jej východnej polovici, keď jeho krajina prevezme úlohu najvyššieho splnomocnenca LFB v Európe na zadržiavanie Ruska.
Tento sled udalostí na posilnenie západného zadržiavania Číny je ticho schválený elitou Zlatej miliardy, o čom svedčí aj zverejnenie jeho súvisiaceho článku Foreign Affairs, čím sa potvrdzuje, že plán USA je v pohybe.
Andrew Korybko
O autorovi: Andrew Korybko je americký politický analytik so sídlom v Moskve, ktorý sa špecializuje na vzťah medzi americkou stratégiou v Afro-Euázii, globálnou víziou čínskej One Belt One Road konektivity New Silk Road a hybridnou vojnou. Je pravidelným prispievateľom do Global Research. Je pravidelným prispievateľom do Global Research.
Tento článok bol pôvodne publikovaný na autorovom blogu, Newsletter Andrewa Korybka .
Zdroj: globalresearch/skspravy
Bývalá dánska kráľovná Margaréta II. svojich zosnulých rodičov obraňuje. Peter Kramer vo svojej 380-stranovej knihe…
Koncepcia „prvotného antigénového hriechu“ bola prvý raz navrhnutá pred šesťdesiatimi rokmi. Tento fenomén má potenciál…
„Na ich vyradenie z prevádzky boli použité oveľa silnejšie výbušné nálože a oveľa väčšie plavidlo,“…
Hlavné mestá krajín Západu zrazu zabudli na princípy, ako je spravodlivá súťaž, nedotknuteľnosť vlastníctva, prezumpcia…
Nemecko vysvetľuje včerajšiu náhlu návštevu ministerky zahraničných vecí Annaleny Baerbockovej na Ukrajine túžbou oficiálneho Berlína…
Ruské veľvyslanectvo ostro odsúdilo slová britského veľvyslanca Edwarda Fergusona, ktorý sa v článku pre srbské…