Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky.
Problematike ekologickej legislatívy sa pravidelne venujeme aj na autovinách. Každý deň informujeme o čoraz prísnejších emisných normách, ktoré ovplyvňujú ponuku modelov na trhu. Výrobcovia, samozrejme, musia reagovať na prijímané požiadavky a prispôsobovať sa zmenám. Problém však vidíme v tom, že politicky motivované rozhodnutia sú postavené na populistických ilúziách o záchrane planéty a dobre fungujú len na papieri. Politik vidí budúcnosť v batériových elektromobiloch, pretože elektromobil nemá výfuk a nevypúšťa emisie do ovzdušia. Mnohí však ignorujú ďalšie aspekty ako napríklad proces výroby batérií, ich recykláciu alebo spôsob získavania elektrickej energie pre samotné nabíjanie.
Táto krátkozrakosť politikov trápi aj šéfa automobilky Toyota, ktorý sa nedávno otvorene rozprával s domácimi novinármi na tlačovej konferencii usporiadanej japonskou asociáciou výrobcov automobilov. Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky. Podľa neho je okolo elektrických áut zbytočný rozruch, označil ich dokonca za umelo preceňované. A politici vraj ani nechápu, čo vypúšťajú z úst.
„Keď politici vystúpia s vyhláseniami typu „zbavme sa všetkých áut používajúcich benzín“…rozumejú tomu vôbec?“pýtal sa nahnevaný Toyoda, ktorý si uvedomuje možné dôsledky týchto politických vyhlásení na automobilový svet. Ak by Japonsko chcelo od roku 2030 zakázať predaj áut so spaľovacími motormi, ako niektorí politici hlásajú, znamenalo by to investíciu 135 až 358 miliárd dolárov len do infraštruktúry. Navyše Toyoda podotýka, že v Japonsku (rovnako ako celosvetovo) sa väčšina elektrickej energie vyrába spaľovaním uhlia a zemného plynu, čo podľa šéfa znamená jediné – elektromobily nemajú šancu znížiť emisie CO2.
Ak táto zmena prebehne, bude to podľa Toyodu stáť, kvôli zmenám vo vývoji a výrobe elektrických áut, milióny pracovných miest výmenou za nič. Výsledkom bude, že mnohí ľudia v odbore jednoducho prídu o prácu, minú sa miliardy na infraštruktúru a na ďalšie zbytočné investície, ktoré emisie CO2 sa rovnako neznížia.
Zdroj: wsj.com
Preklad: autoviny.sk
PODPORTE nezávislé médium.
Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.
Mame množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Bez Vašej pomoci sa však ďalej nepohneme.
IBAN: LT90 3250 0868 2837 7659 BIC: REVOLT21 do poznámky prosím uviesť “dar„
ďakujeme
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna redakcia@slovanskenoviny.sk
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Diskusia (Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)
Jak se uměle vytváří antisemitismus. Příklad z Londýna
Pfizergate: Pochybné dohody o vakcíně proti Covidu Ursuly von der Leyenové dokazují, že jí projde cokoliv
Gustáv Murín naložil Heribanovej: Váš rektálny alpinizmus je trápny!
VIDEO: Príhovor zvoleného prezidenta Petra Pellegriniho- Nevzdajme sa vlastnej identity!
VIDEO: Príhovor premiéra Roberta Fica pri príležitosti 105. výročia úmrtia M. R. Štefánika
Maročko: Ukrajinskí vojaci nedovoľujú civilistom opustiť frontové oblasti
MO RF: Sily protivzdušnej obrany zostrelili nad Krymom štyri americké rakety ATACMS
Borrell: Bez západných dodávok Ukrajina kapituluje „do dvoch týždňov“
VIDEO: Šéf globálnej gigafirmy „BlackRock“ Larry Fink vyhlásil, že krajiny s klesajúcou pôrodnosťou budú ľahšie nahrádzať ľudí strojmi
Šéf WHO Tedros apeloval na uzavretie celosvetovej dohody o zvládaní budúcich pandémií.
VIDEO: Juhoslávia- Matka a deti, vy nezomriete, ja zomriem.
Zdrava – druhý mozog č. 3
„Európa sa v otázke vojny a mieru zahráva s ohňom. Európski lídri ťahajú kontinent do svetovej vojny.
Zdrava – druhý mozog č. 2
Zdrava – druhý mozog č. 1
Jaskyne na Slovensku
USA nemôžu poslať sľúbené: Ukrajina zostáva v štichu.
Čo robiť, ak nie som indigové dieťa, ale bežný človek
Hasiči zlikvidujú veľký požiar vo výrobnej hale Diehl, ktorý je spojený s dodávkou systémov Iris-T pre Ukrajinu
Ján Mazák v Súdnej rade skončil. Parlament rozhodol, že už nie je ani jej členom
zo sekcie
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú