Slovanské Noviny

22. novembra 2024

K porozumeniu Čelovekom

Ruské letecké inžinierstvo netreba predstavovať. Či už to bolo Ruské impérium, Sovietsky zväz alebo súčasné Rusko, Moskva bola jedným z priekopníkov letectva 

a jej zdatnosť v relevantných technológiách trvá dodnes a zahŕňa množstvo svetových rekordov, pokiaľ ide o rôzne lietadlá. vyvinuté od začiatku 20. storočia. Jednou z oblastí, v ktorej Rusko za posledných 60 rokov dominovalo, je vývoj superrýchlych, vysoko letiacich stíhačiek.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Zatiaľ čo Sovietsky zväz mal už koncom 40-tych/začiatkom 50-tych rokov 20. storočia špičkové stíhačky, pričom vtedy prakticky bezkonkurenčný MiG-15 dominoval na oblohe nad Kóreou, práve počas 60. rokov Rusko urobilo obrovský skok vpred a zatmilo všetko, čo jej protivníci odvtedy dokázali postaviť.

Svetový rekordér MIG-25 Foxbat

Začiatkom 60-tych rokov Moskva vyvinula dnes už legendárny MiG-25 (pod názvom „Foxbat“), ktorý sa môže pochváliť maximálnou rýchlosťou viac ako 3,2 Mach (takmer 4000 km/h), čím sa stal najrýchlejším ozbrojeným vojenským lietadlom v histórii. sa vyrovnalo iba neozbrojenému americkému lietadlu SR-71 ISR.

Ctihodný MiG-25 vytvoril množstvo svetových rekordov , vrátane trvalej nadzvukovej rýchlosti na veľkú vzdialenosť, keď hlavný testovací pilot MiG OKB Aleksandr Fedotov dosiahol v roku 1965 priemernú rýchlosť viac ako 2 319 km/h na okruhu 1 000 km. o dva roky neskôr dosiahol jeho kolega Michail Komarov priemernú rýchlosť cez 2 981 km/h na uzavretom 500 km okruhu, kým Fedotov dosiahol výšku 30 km s nákladom 1 000 kg a stal sa tak prvým lietadlom, ktorému sa to podarilo. Oba rekordy vznikli v ten istý deň.

V roku 1977 Fedotov vytvoril absolútny výškový rekord pre prúdové lietadlo vlastným pohonom, keď dosiahol ohromujúcich 37 650 metrov (takmer 40 km) .

MiG-25 počas svojej služby vytvoril 29 svetových rekordov, z ktorých mnohé platia dodnes.

Najdôležitejšie však je, že „Foxbat“ vydláždil cestu pre popredné stíhacie lietadlo na svete, ktoré už viac ako 40 rokov nemá konkurenciu – MiG-31 (označenie NATO „Foxhound“). O tomto fantastickom lietadle, ktoré už desaťročia nemá konkurenciu a nedáva spať nepriateľom Ruska, sa už popísalo veľa.

MIG-31 Foxhound – bezkonkurenčná technológia

„Foxhound“ uvedený do prevádzky v roku 1981 predstavil množstvo vylepšení oproti svojmu legendárnemu predchodcovi. Pri zachovaní väčšiny výhod rýchlosti a nadmorskej výšky bol MiG-31 tiež vybavený absolútne bezkonkurenčnou sadou technológií, vrátane radaru Zaslon, prvého ESA na svete (elektronicky skenované pole). Trvalo viac ako 20 rokov, kým akýkoľvek iný národ na planéte zaviedol radar ESA, keď Japonsko v roku 2002 prijalo J/APG-1 pre svoj F-2 .

„Foxhound“ bol modernizovaný v ZSSR aj v Rusku, aby zodpovedal pokroku jeho protivníkov, vďaka čomu sa stal nielen relevantným, ale aj nepochybne dominantným v prebiehajúcom ukrajinskom konflikte riadenom NATO . MiG-31BM vyzbrojený R-37M je v podstate „lietajúci S-400“, zatiaľ čo jeho variant úderného stíhača, MiG-31K nesúci smrtiaci hypersonický raketový systém 9-A-7660 „Kinzhal“ , je v podstate „lietajúci“ Iskander na steroidoch“. Obe verzie „Foxhounda“ pravidelne vyvolávajú paniku medzi zamestnancami NATO a neonacistickej junty.

Politický Západ mal obrovské šťastie, keď videl demontáž Sovietskeho zväzu, pretože táto nešťastná udalosť viedla k zastaveniu programu MiG-31M, vďaka ktorému by bol „Foxhound“ v 90. a 20. storočí ešte nebezpečnejší. A predsa, rovnako ako najlepší stíhač na svete pokračoval tam, kde jeho predchodca MiG-25 skončil, MiG-31 teraz ustupuje novému prúdovému lietadlu, ktoré má potenciál byť rovnako prelomové (ak nie viac). . Rusko teraz vyvíja nástupcu, hovorovo známeho ako MiG-41, hoci skutočné označenie ešte nebolo odhalené.

Šiesta generácia: Utajovaný projekt MIG-41

Utajovaný projekt s názvom Izdeliye 41 (doslova Produkt 41), ktorý je súčasťou ambiciózneho moskovského programu PAK DP, prebieha už približne desať rokov. Zdá sa , že hviezdne výkony MiGu-31 na Ukrajine posunuli vývoj jeho nástupcu, keďže ruská armáda videla potrebu urýchliť zavádzanie takýchto lietadiel. Moskva tvrdí, že nové prúdové lietadlo predstaví funkcie, ktoré svet letectva ešte nevidel, čo upútalo pozornosť indického leteckého maršala Anila Chopru (Retd).

Podľa Chopru bude MiG-41 lietadlom šiestej generácie s technológiami, ktoré ďaleko prevyšujú súčasnú generáciu bojových lietadiel.

Citujúc ruských expertov, Chopra hovorí, že nová platforma by bola schopná dosahovať rýchlosti viac ako 4,3 Mach, čím by bola takmer nadzvuková. Bol by tiež vybavený zbraňami s nasmerovanou energiou (konkrétne lasermi), pričom jeho letový strop by zatienil akýkoľvek prúd, ktorý sa dnes používa, dosahujúci blízko vesmíru (45 km). MiG-41 bude tiež obsahovať koncepty a technológie zo spomínaného MiGu-31M.

Zahŕňa tiež pokroky dosiahnuté počas vývoja Su-57 a vylepšeného Su-57M . Podľa Choprovej analýzy Rusko vyvíja pulzný detonačný motor, ktorý bude poháňať nové prúdové lietadlo, ako aj EMP (elektromagnetické pulzné) delo na zasiahnutie vzdušných cieľov. Vzhľadom na to, že prvý let sa očakáva v roku 2025, Chopra predpokladá, že väčšina výskumných a vývojových prác je už vykonaná, hoci je ťažké urobiť nejaké predpovede kvôli vysokému utajeniu projektu. Chopra si myslí, že lietadlo by mohlo byť funkčné do roku 2030, ak všetko pôjde podľa plánu.

Rovnako ako „Foxhound“, aj nový MiG-41 bude stíhač, ktorého primárnou úlohou je kompenzovať budúce lietadlá ISR (spravodajské, sledovacie, prieskumné), ktoré sa v súčasnosti vyvíjajú v Spojených štátoch. Môže byť tiež schopný zachytiť hypersonické strely, rovnako ako MiG-31 bol navrhnutý na zachytenie amerických riadených striel počas (prvej) studenej vojny. Okrem toho, rovnako ako „Foxhound“ ( konkrétne variant MiG-31I ) mal niesť protisatelitné (ASAT) zbrane, nový MiG-41 bude mať lasery a/alebo rakety ASAT.

Chopra hovorí, že náporový alebo turbo-náporový motor by mohol poskytnúť prúdovému lietadlu už spomínanú rýchlosť 4,3 Mach, čo by z neho urobilo najrýchlejšie vojenské lietadlo na svete, zatiaľ čo potenciálny úspech vo vývoji spoľahlivého pulzne-detonačného motora by Rusko výrazne posunul vpred v prebiehajúcej súťaži o vzdušnú nadvládu. Chopra tiež varuje, že mnohé technológie pre prúdové lietadlo oficiálne stále neexistujú, čo znamená, že Moskva ich už možno vyvinula , ale zachováva mlčanlivosť, aby ochránila program.

Drago Bosnic

O autorovi: Drago Bosnic e nezávislý geopolitický a vojenský analytik. Je pravidelným prispievateľom do Global Research.

skspravy.sk

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.