Legendárna značka nákladných vozidiel Tatra a jej výroba sa vracia späť na Slovensko. Druhá historicky najstaršia automobilka s bohatou históriu z čias Česko-Slovenska zriaďuje svoju dcérsku spoločnosť v Trenčíne, v prenajatých priestoroch, ktoré patria Ministerstvu obrany Slovenskej republiky, kde bude vyrábať podvozky, kabíny a niektoré typy nadstavieb.
Slovenská spoločnosť Tatra Defence Slovakia v týchto priestoroch plánuje v blízkej budúcnosti investovať 3 milióny eur a naštartovať výrobu, ktorá vytvára ďalšie synergické príležitosti aj pre lokálnych výrobcov špecializovaných nadstavieb na nákladné vozidlá, a s tým spojené ďalšie vytváranie zamestnanosti až v stovkách pracovných miest.
Legendárna Tatra sa z českej Kopřivnice po rokoch vracia späť na Slovensko, do trenčianskeho areálu Ministerstva obrany Slovenskej republiky. Priestor, na ktorom historicky dlhodobo sídlil štátny vojensko-opravárenský závod s nejasnou budúcnosťou a hrozbou zániku, tak čaká ďalší rozvoj v podobe už druhej spoločnosti, ktorá v tomto areáli vytvára pracovné miesta a investície. Na začiatku vytvorí táto investícia minimálne 50 kvalifikovaných pracovných miest do regiónu Považia, s potenciálom ďalšieho rastu.
„Tatra jednoznačne patrí na Slovensko, veď práve v regióne Považia sa dlhé roky tieto nákladné vozidlá vyrábali. Sme preto radi, že sa nám podailo vrátiť túto legendu do Trenčína,“ uviedol Michal Baláž zo spoločnosti Tatra Defence Slovakia a dodal: „Čaká nás veľa práce, no v horizonte piatich rokov plánujeme preinvestovať 3 milióny eur. Slovensku, a najmä Trenčínu a jeho okoliu to prinesie nielen množstvo nových pracovných miest, ale tiež posilnenie pozície silného priemyselného a prosperujúceho regiónu v oblasti strojárenskej výroby.“
“Podpora rozvoja domáceho obranného priemyslu spolu s vytváraním pracovných príležitostí pre občanov je jednou z našich priorít. Som presvedčený, že na Slovensku máme šikovných ľudí a špecialistov, ktorých odborné kapacity sú dôležitou podmienkou úspechu rozvoja obranného priemyslu. Túto spoluprácu preto vítam,” povedal minister obrany SR Jaroslav Naď.
Spoločnosť Tatra Defence Slovakia plánuje okrem výroby vybudovať aj širokú partnerskú sieť slovenských firiem vyrábajúcich špecializované nadstavby na tieto vozidlá, či nadviazať spoluprácu s Fakultou špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v oblasti duálneho vzdelávania študentov. „Našim cieľom je maximalizovať výrobu pre silové zložky SR tak, aby sme boli pre štát najlepšou voľbou – či už technikou, podielom výroby na území SR, ale aj ponukou služieb. Eliminujeme tak potrebu štátu nakupovať techniku v zahraničí či posielať zamestnancov na drahé zahraničné školenia,“ vysvetľuje Michal Baláž.
Príchod značky Tatra na Slovensko víta aj Združenie bezpečnostného a obranného priemyslu Slovenskej republiky:
„Vítame návrat značky Tatra na Slovensko. Štátu to môže priniesť okrem rastu regionálnej ekonomiky a zamestnanosti aj výraznú úsporu nákladov. Investícia do doma vyrobeného produktu v prvom rade ostáva v krajine a zabraňuje odlivu verejných financií do zahraničia. Ďalšiu úsporu vidíme aj pri následnej správe vozového parku, kedy môže štát využiť práve doma vyškolených špecialistov,“ vysvetľuje prezident ZBOP SR Tibor Straka.
Tatra zriaďuje v areáli na Kasárenskej 8 v Trenčíne výrobu nákladných vozidiel určených pre silové zložky. Ide o ďalší krok v rámci spolupráce s českou spoločnosťou CSG, ktorá sa so slovenským podnikom podelí o cenné know-how.
Karol Jerguš
Dánsky korunný princ Frederik a korunná princezná Ingrid podporovali Adolfa Hitlera a nacistické Nemecko viac, ako sa doteraz predpokladalo, píše sa v novej knihe dánskeho novinára.
Prvotný antigénový hriech alebo nepotešujúca správa pre očkovaných od onkológa a hematológa MUDr. Jána Lakotu
Nemecký expert na potápanie neverí príbehu, že plynovody Nord Stream vyhodili do vzduchu Ukrajinci na výletnej jachte.
VIDEO: Protiruské sankcie odsúdili americký dolár na zánik, vyhlásil Lavrov a dodal, že USA a ich spojenci v snahe dominovať svetu oživujú ducha studenej vojny, ale v konečnom dôsledku si píia pod sebou konár.
Scholz pripravil ďalšiu fintu na Putina, teraz to bude „Minsk-3“
Britský veľvyslanec má rezervy v histórii oslobodzovania Srbska
Udržanie predmostia v Kurskej oblasti nie je Zelenského rozmar, ale rozkaz z Washingtonu
Aké by boli ciele ukrajinských BGM-109 Tomahawk?
Orbán očakáva prevrat!
György Gyimesi: Kde sa vlastenci bijú, progresívci víťazia
„Stačilo!“ Kráľovská pekáreň zatvára prevádzku po sérii vlámaní
Američania si dnes volia nového prezidenta USA. O tom, kto bude najbližšie štyri roky šéfovať Bielemu domu sa rozhodujú medzi Kamalou Harrisovou a Donaldom Trumpom
Róbert Švec: Tí, ktorí sa nám smiali, sa už nesmejú. Vyše 100-tisíc podpisov hovorí jasnou rečou
Politológ Abrahám: „Pri tesnej väčšine sú tri hlasy kľúčové. Huliak je kráľovský hráč.“
Prorok Naď: Odzbrojenie Slovenska už vyšetruje ÚBOK
Vučič povedal, aký návrh by mohol dať Trump Rusku a Ukrajine
Gašpar odstupuje z pozície predsedu výboru pre obranu a bezpečnosť
VIDEO: Prokuratura v Pensylvánii začala před volbami amerického prezidenta vyšetřovat rozsáhlé podvody s korespondenčními hlasy
Eduard Chmelár o nadchádzajúcich prezidentských voľbách v USA a slabnúcej Európe, ktorá pasívne čaká na pokyny svojho nového pána
Česi chcú ísť na smrť?
zo sekcie
Legendárna Tatra sa vracia na Slovensko. V Trenčíne sa budú vyrábať podvozky, kabíny a nadstavby nákladných vozidiel
Legendárna Tatra sa vracia na Slovensko. V Trenčíne sa budú vyrábať podvozky, kabíny a nadstavby nákladných vozidiel
Legendárna Tatra sa vracia na Slovensko. V Trenčíne sa budú vyrábať podvozky, kabíny a nadstavby nákladných vozidiel