Majitelia starších dieselových vozidiel sa môžu pripraviť na nepríjemné prekvapenie. Európska únia pripravuje nové pravidlá technických kontrol, ktoré budú pre mnohé staršie vozidlá s naftovými motormi prakticky rozsudkom smrti.

Európska komisia opäť pritvrdila a tentoraz si zobrala na mušku staršie autá s dieselovými motormi. Komisia pre dopravu a cestovný ruch Európskeho parlamentu pracuje na novej verzii smernice o povinných technických kontrolách. Oficiálne ide o zlepšenie bezpečnosti a čistoty ovzdušia, v praxi to však znamená, že mnohí majitelia starších dieselových áut sa budú musieť so svojimi vozidlami rozlúčiť.
Dieselové motory pod drobnohľadom – EÚ sprísňuje kontroly emisií
Jedným z kľúčových návrhov europoslancov je zavedenie povinného testovania emisií pevných častíc a oxidov dusíka (NO2) počas technických kontrol. V súčasnosti sa na Slovensku kontrola emisií obmedzuje len na meranie dymivosti – teda detekciu sadzí. Ide o jednoduché testovanie, ktoré v podstate nič neodhalí, pokiaľ auto nedymí ako parná lokomotíva.
Nové predpisy prinútia stanice technickej kontroly zakúpiť špeciálne zariadenia, ktoré dokážu nielen odhaliť prítomnosť filtra pevných častíc (DPF), ale aj skontrolovať, či funguje správne.Dnes je odstránenie DPF filtra nelegálne, ale prakticky nezistiteľné. Po zmenách už nebudú žiadne pochybnosti – auto bez funkčného filtra jednoducho technickou kontrolou neprejde.
Staršie dieselové autá zmiznú z ciest? EÚ nedáva žiadnu nádej
Nové predpisy majú zasiahnuť predovšetkým staršie vozidlá. Týka sa to áut starších ako 10 rokov – ich majitelia budú musieť absolvovať technickú kontrolu každý rok. A tu začínajú problémy. Od roku 2009, keď bola zavedená norma Euro 5, výrobcovia montovali DPF filtre povinne. Problémom je, že po najazdení 200-250 tisíc kilometrov sa väčšina filtrov upcháva a prestáva fungovať. Ich výmena predstavuje náklad v hodnote niekoľko stoviek až tisíc eur, preto ich mnohí vodiči jednoducho odstránili. Po zavedení nových pravidiel EÚ to už nebude možné.
V praxi sa môže stať, že technicky úplne funkčné vozidlo nedostane pečiatku len preto, že nespĺňa emisné normy. Pre mnohých majiteľov to znamená jedno – koniec jazdy s takýmto autom. Investícia do nového filtra totiž môže byť jednoducho nezmyselná, ak je hodnota auta nižšia než náklady na opravu.
Boj EÚ proti podvodom – prichádza centrálna databáza kilometrov
To však nie je koniec zmien. EÚ plánuje zaviesť povinné zaznamenávanie najazdených kilometrov počas každej technickej kontroly vo všetkých členských štátoch. Na Slovensku to funguje už niekoľko rokov, ale pri kúpe ojazdeného auta z Nemecka či Talianska nikto nemá istotu, či tachometer nebol upravený. Nové predpisy to majú zmeniť. Informácie o najazdených kilometroch sa budú posielať do centrálnej európskej databázy, čo výrazne sťaží podvody s tachometrami.
Zdroj: autotrendy.sk
Poľské nebo už nestrážia Patrioty: Nemecko ich vracia domov
Kallasová vyhlásila ako zoberú zmrazené ruské aktíva. Medzitým prišla tvrdá odveta z ruskej centrálnej banky
Dió syndróm a narcistická manipulácia okolia
D-Notice: tajný režim cenzúry v Británii
Rusi upozorňujú na ukrajinskú „špinavú“ bombu, ktorá ohrozuje Európu
Oidipov komplex? Európski rusofóbovia túžia po vojne
Čiernomorská flotila: “Žiadna loď ani ponorka nebola poškodená pri ukrajinskom útoku v Novorossijsku”
Rusko odovzdalo Číne odtajnené archívy o zverstvách japonskej „Jednotky 731“
Sorošovský „útočný režim“ v adventnom čase
„Pripútajte si bezpečnostné pásy.“ Orbán o stávke EÚ k Ukrajine: „vojna alebo mier“
„Západ bol varovaný“. Lavrov o pokusoch umlčať rozumné hlasy v EÚ týkajúce sa Ruska
Premiér Robert Fico dostal pozvánku na stretnutie s prezidentom USA Donaldom Trumpom. „Suverénna zahraničná politika orientovaná na všetky štyri svetové strany prináša svoje výsledky,“ skonštatoval ministerský predseda
Médiá, opozícia, Lipšic a Žilinka chcú podľa exriaditeľa kontrarozviedky SIS Petra Tótha pokračovanie bezprávia na Slovensku
VIDEO: Odhalenie prečo politická mimovládka „Zastavme korupciu“ platená ESETom spustila špinavú kampaň. Slovenská verejnosť musí vedieť, koľko miliónov eur stojí ochrana progresívcov & ESETu zo strany nadácie „Zastavme korupciu“
Otázka členstva Ukrajiny v NATO je podľa hovorcu Kremľa Dmitrija Peskova jedným z kameňov úrazu a vyžaduje si osobitnú diskusiu
VIDEO: „Rok 2026 bude rokom, kedy sa v Európe odohrá to, čo sa v nej odohralo v roku 1848,“ predpovedá profesor Peter Staněk s tým, že tentokrát nepôjde o boj za národné oslobodenie, ale o niečo zásadne iné.
„Európski lídri, ktorí sa snažia financovať Ukrajinu pomocou zmrazených ruských fondov, narúšajú medzinárodný finančný systém, ktorý bol vybudovaný na základe záujmov USA.
Napoleonské vojny: ako Rusi darovali Holandsku nezávislosť
Výsledok rokovaní v Berlíne: “Pán kancelár, drahý Friedrich. Sláva Ukrajine!”
Európa ako „chorý človek“ planéty
zo sekcie
Koniec starých dieslov na Slovensku. Európska únia stupňuje svoje stupídne a šialené nezmyselné nariadenia. Eurobyrokrati predložia nové emisné pravidlá pre autá s naftovými motormi
Koniec starých dieslov na Slovensku. Európska únia stupňuje svoje stupídne a šialené nezmyselné nariadenia. Eurobyrokrati predložia nové emisné pravidlá pre autá s naftovými motormi
Koniec starých dieslov na Slovensku. Európska únia stupňuje svoje stupídne a šialené nezmyselné nariadenia. Eurobyrokrati predložia nové emisné pravidlá pre autá s naftovými motormi