Slovanské Noviny

6. novembra 2024

K porozumeniu Čelovekom

Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku.

Európska komisia (EK) je znepokojená zložitou situáciou v automobilovom priemysle. Nervozita je veľká, o čom svedčí aj vývoj v Nemecku, uviedol v pondelok európsky komisár pre vnútorný trh Thierry Breton, pričom poukázal na rozsiahle plány na znižovanie nákladov v skupine Volkswagen.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

„Som veľmi znepokojený oznámeniami o zatváraní závodov,“ povedal Breton. Cieľom musí byť „zachovanie a udržanie našich odborných znalostí, našej inovačnej sily a našej konkurencieschopnosti,“ dodal.

Súčasná kríza podľa eurokomisára súvisí s tým, že európski výrobcovia nedokážu presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách elektromobility. To, či bude prechod na elektromobilitu v Európe úspešný, podľa neho závisí predovšetkým od rozšírenia nabíjacej infraštruktúry.

„Verejné nabíjacie stanice sú stále silne koncentrované v Nemecku, Francúzsku a Holandsku, ktoré predstavujú takmer dve tretiny verejných nabíjacích staníc inštalovaných v EÚ,“ vysvetlil Breton.

Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku. Skupina má takisto v úmysle vypovedať dohodu o garancii pracovných miest, ktorá platí od roku 1994 a do roku 2029 vylučuje prepúšťanie nariadené zamestnávateľom.

Šéf Volkswagenu hovorí alarmujúcej situácii v nemeckej automobilke

Šéf automobilky Volkswagen Oliver Blume varoval, že situácia v prípade rovnomennej značky VW je „alarmujúca“ a firma sa škrtom podľa všetkého nevyhne. Uviedol to pár dní potom, ako plán spoločnosti zredukovať výdavky a hrozba zatvárania závodov v Nemecku vyvolala medzi zamestnancami pobúrenie.

Blume v nedeľnom vydaní denníka Bild uviedol, že ak má automobilka prežiť, potrebuje urobiť radikálne zmeny. Poukázal na fakt, že v Európe sa kupuje menej áut, zatiaľ čo v rovnakom období prichádzajú na trh noví konkurenti z Ázie. „Koláč je stále menší, zatiaľ čo počet hostí pri stole rastie,“ dodal šéf Volkswagenu.

Európsky automobilový priemysel čelí bezprecedentným výzvam, povedal Blume s tým, že „ekonomické prostredie sa opäť zhoršilo, najmä pre značku Volkswagen“. Napriek tomu spoločnosť nemecký trh neopustí, sľúbil.

„Nemecku zostaneme verní. Volkswagen tu ovplyvnil celé generácie. Máme zamestnancov, ktorých už starí rodičia pracovali vo Volkswagene a ja chcem, aby tu mohli pracovať aj ich vnuci,“ dodal Blume.

Od roku 1988 nezatvorila spoločnosť Volkswagen ani jeden závod či na domácom, alebo zahraničnom trhu. V dôsledku nepriaznivých údajov o predaji však vedenie firmy začalo zvažovať rozsiahle reformy, čo vyvolalo ostré reakcie zástupcov zamestnancov.

Odborový zväz IG Metall tento týždeň oznámil, že o nových plánoch znižovania nákladov chce s vedením automobilky čo najskôr rokovať. S cieľom zabrániť prepúšťaniu navrhuje zväz ako jednu z možností zavedenie štvordňového pracovného týždňa pre všetkých zamestnancov značky VW.


Zdroj: trend.sk / openiazoch.sk

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.