Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku.
Európska komisia (EK) je znepokojená zložitou situáciou v automobilovom priemysle. Nervozita je veľká, o čom svedčí aj vývoj v Nemecku, uviedol v pondelok európsky komisár pre vnútorný trh Thierry Breton, pričom poukázal na rozsiahle plány na znižovanie nákladov v skupine Volkswagen.
„Som veľmi znepokojený oznámeniami o zatváraní závodov,“ povedal Breton. Cieľom musí byť „zachovanie a udržanie našich odborných znalostí, našej inovačnej sily a našej konkurencieschopnosti,“ dodal.
Súčasná kríza podľa eurokomisára súvisí s tým, že európski výrobcovia nedokážu presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách elektromobility. To, či bude prechod na elektromobilitu v Európe úspešný, podľa neho závisí predovšetkým od rozšírenia nabíjacej infraštruktúry.
„Verejné nabíjacie stanice sú stále silne koncentrované v Nemecku, Francúzsku a Holandsku, ktoré predstavujú takmer dve tretiny verejných nabíjacích staníc inštalovaných v EÚ,“ vysvetlil Breton.
Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku. Skupina má takisto v úmysle vypovedať dohodu o garancii pracovných miest, ktorá platí od roku 1994 a do roku 2029 vylučuje prepúšťanie nariadené zamestnávateľom.
Šéf Volkswagenu hovorí alarmujúcej situácii v nemeckej automobilke
Šéf automobilky Volkswagen Oliver Blume varoval, že situácia v prípade rovnomennej značky VW je „alarmujúca“ a firma sa škrtom podľa všetkého nevyhne. Uviedol to pár dní potom, ako plán spoločnosti zredukovať výdavky a hrozba zatvárania závodov v Nemecku vyvolala medzi zamestnancami pobúrenie.
Blume v nedeľnom vydaní denníka Bild uviedol, že ak má automobilka prežiť, potrebuje urobiť radikálne zmeny. Poukázal na fakt, že v Európe sa kupuje menej áut, zatiaľ čo v rovnakom období prichádzajú na trh noví konkurenti z Ázie. „Koláč je stále menší, zatiaľ čo počet hostí pri stole rastie,“ dodal šéf Volkswagenu.
Európsky automobilový priemysel čelí bezprecedentným výzvam, povedal Blume s tým, že „ekonomické prostredie sa opäť zhoršilo, najmä pre značku Volkswagen“. Napriek tomu spoločnosť nemecký trh neopustí, sľúbil.
„Nemecku zostaneme verní. Volkswagen tu ovplyvnil celé generácie. Máme zamestnancov, ktorých už starí rodičia pracovali vo Volkswagene a ja chcem, aby tu mohli pracovať aj ich vnuci,“ dodal Blume.
Od roku 1988 nezatvorila spoločnosť Volkswagen ani jeden závod či na domácom, alebo zahraničnom trhu. V dôsledku nepriaznivých údajov o predaji však vedenie firmy začalo zvažovať rozsiahle reformy, čo vyvolalo ostré reakcie zástupcov zamestnancov.
Odborový zväz IG Metall tento týždeň oznámil, že o nových plánoch znižovania nákladov chce s vedením automobilky čo najskôr rokovať. S cieľom zabrániť prepúšťaniu navrhuje zväz ako jednu z možností zavedenie štvordňového pracovného týždňa pre všetkých zamestnancov značky VW.
Zdroj: trend.sk / openiazoch.sk
Dánsky korunný princ Frederik a korunná princezná Ingrid podporovali Adolfa Hitlera a nacistické Nemecko viac, ako sa doteraz predpokladalo, píše sa v novej knihe dánskeho novinára.
Prvotný antigénový hriech alebo nepotešujúca správa pre očkovaných od onkológa a hematológa MUDr. Jána Lakotu
Nemecký expert na potápanie neverí príbehu, že plynovody Nord Stream vyhodili do vzduchu Ukrajinci na výletnej jachte.
VIDEO: Protiruské sankcie odsúdili americký dolár na zánik, vyhlásil Lavrov a dodal, že USA a ich spojenci v snahe dominovať svetu oživujú ducha studenej vojny, ale v konečnom dôsledku si píia pod sebou konár.
Scholz pripravil ďalšiu fintu na Putina, teraz to bude „Minsk-3“
Britský veľvyslanec má rezervy v histórii oslobodzovania Srbska
Udržanie predmostia v Kurskej oblasti nie je Zelenského rozmar, ale rozkaz z Washingtonu
Aké by boli ciele ukrajinských BGM-109 Tomahawk?
Orbán očakáva prevrat!
György Gyimesi: Kde sa vlastenci bijú, progresívci víťazia
„Stačilo!“ Kráľovská pekáreň zatvára prevádzku po sérii vlámaní
Američania si dnes volia nového prezidenta USA. O tom, kto bude najbližšie štyri roky šéfovať Bielemu domu sa rozhodujú medzi Kamalou Harrisovou a Donaldom Trumpom
Róbert Švec: Tí, ktorí sa nám smiali, sa už nesmejú. Vyše 100-tisíc podpisov hovorí jasnou rečou
Politológ Abrahám: „Pri tesnej väčšine sú tri hlasy kľúčové. Huliak je kráľovský hráč.“
Prorok Naď: Odzbrojenie Slovenska už vyšetruje ÚBOK
Vučič povedal, aký návrh by mohol dať Trump Rusku a Ukrajine
Gašpar odstupuje z pozície predsedu výboru pre obranu a bezpečnosť
VIDEO: Prokuratura v Pensylvánii začala před volbami amerického prezidenta vyšetřovat rozsáhlé podvody s korespondenčními hlasy
Eduard Chmelár o nadchádzajúcich prezidentských voľbách v USA a slabnúcej Európe, ktorá pasívne čaká na pokyny svojho nového pána
Česi chcú ísť na smrť?
zo sekcie
Európska komisia je znepokojená krízou v automobilovom priemysle
Európska komisia je znepokojená krízou v automobilovom priemysle
Európska komisia je znepokojená krízou v automobilovom priemysle