Po neustálej tlačenici od ekológov a ekologických aktivistov na predných predstaviteľov Európskej rady, sme sa dočkali už rôznych enormne prísnych obmedzení.

Ekológovia neprestávajú udivovať. Po schválení extrémne prísnych nariadení pre autá so spaľovacími motormi, ktoré začnú platiť s príchodom normy Euro 7, tu máme ďalšie novinky. Tie sa tentokrát týkajú áut so spaľovacím motorom vo všeobecnosti. Aktivisti totiž chcú ich kompletný zákaz už od roku 2050.
Ďalší skvelý nápad
Po neustálej tlačenici od ekológov a ekologických aktivistov na predných predstaviteľov Európskej rady, sme sa dočkali už rôznych enormne prísnych obmedzení. Niektoré z nich sa zavádzajú do praxe už dnes a niektoré začnú platiť v najbližších rokoch. Napríklad už spomínaná emisná norma Euro 7 prakticky zlikviduje predaj malých áut za dostupné ceny. Ekológovia však napriek tomu neprestávajú s vymýšľaním nových „skvelých“ nápadov.
Niektoré z nich dokonca hovoria o úplnom zákaze používania spaľovacích áut v roku 2050. Za 28 rokov by teda do platnosti malo prísť nariadenie, ktoré absolútnym spôsobom zakáže využívanie áut s klasickým pohonom. Nejedná sa pritom len o klasické autá spaľujúce benzín či naftu, ale taktiež aj o hybridy či plug-in hybridy. Ako hlavným dôvodom takéhoto prísneho nariadenia má byť záchrana celosvetovej klímy.
Má to však jedno ale…
Experti tvrdia, že ak do roku 2050 nebude európsky trh s autami kompletne zelený, môže to neodvratným spôsobom uškodiť životnému prostrediu. Už skôr sa ekológom podarilo pretlačiť nariadenie, ktoré automobilkám zakazuje predaj áut s konvenčným pohonom. V závislosti od automobilky budú tieto uznesenia do praxe uvedené do roku 2035. Jednou z posledných automobiliek, ktorá sa nechá strhnúť totálnou vlnou elektromobility bude česká Škoda.
Niektoré krajiny však už teraz zachádzajú do ešte väčších extrémov. Napríklad Španielsko chce po roku 2040 úplne zakázať veľkoobchodný predaj benzínu a nafty. Aj zástupcovia Transport & Environment prispeli k tejto téme svojou troškou. Podľa nich je zákaz používania klasických áut opodstatnený len v prípade, že elektrina bude vyrábaná z obnoviteľných zdrojov. A to vo viacerých štátoch v Európe dnes ešte nie je. Napríklad Poľsko sa stále spolieha v majoritnej väčšine na elektriny z tepelných elektrární.
Vo firme má byť povinná elektromobilita
Okrem toho, navrhujú presadiť ďalšie sprísnenie predaja klasických áut. To sa má dotknúť predovšetkým firiem. Podľa ich údajov je totiž viac ako 70% emisií na európskom trhu vyprodukovaných práve služobnými vozidlami. Práve preto sa ekológovia snažia presadiť zákon, ktorý by firmám po roku 2030 prikazoval registrovať výhradne elektrické vozidlá.
Či sa tento termín podarí skutočne aj dosiahnuť je zatiaľ diskutabilné. Súčasné firemné flotily sa totiž z drvivej väčšiny spoliehajú na klasické autá najmä kvôli ich dojazdu a jednoduchosti manipulácie s nimi. Taktiež je zatiaľ otázne či začne platiť prísny zákaz používania klasických áut v roku 2050. Avšak skeptický postoj sme mali aj k informáciám, ktoré kedysi predpovedali zákaz predaja klasických áut. Je teda dosť možné, že sa s príchodom novej emisnej normy dočkáme aj posledného výstrelu éry spaľovacích motorov v autách.
Zdroj: autoviny.sk
VIDEO: Šéfka Európskej centrálnej banky Christine Lagardeová odmietla plán von der Leyenovej eurokomisie použiť zmrazené ruské aktíva na financovanie Ukrajiny, pretože by tým podľa nej došlo k porušeniu Európskej zmluvy a ohrozilo by to stabilitu eura ako rezervnej meny
Politici EÚ spojení s korupciou na Ukrajine. Mená neboli spomenuté
Ruská porážka je „ilúzia“: Belgický premiér Bart de Wever sľubuje zablokovanie „dokumentu“ o konfiškácii ruského suverénneho majetku
Technológie umožňujúce diaľkové ovládanie aktivít ľudského mozgu
Fínsko neposkytne Ukrajine bezpečnostné záruky, tvrdí premiér Petteri Orpo
Globalistická Sorosova síť: Jaký otec, takový syn
Odborníci bijí na poplach kvůli riziku rakoviny z laboratorně pěstovaného „masa“
„Víťazstvo Ruska vo vojne proti Ukrajine by znamenalo porážku celého Západu,“ vyhlásil vystrašený český prezident Petr Pavel a vo svetle neúprosnej geopolitickej reality zároveň pripúšťa,, že po vojne bude Európa potrebovať novú bezpečnostnú zmluvu s Ruskom, podobnú Helsinskému aktu z roku 1975
VIDEO: Slovensko sa búri! Minister Šutaj Eštok odmieta diktát Bruselu a chráni naše hranice!
„Poznám malé deti, ktoré nemôžu spať: boja sa vojny, majú nočné mory.“ Strašenie ruským útokom zničilo Pobaltie
To že Nemecko s ich vodcom pomáha islamistickému režimu má korene už v práci nacistov s islamom a moslimami
Drony, rakety Iskander a Kinžal: posledné dni prebiehajú ruské útoky prakticky nepretržite
Taliansko: posun k fašizmu? Meloniovú chvália za „hrdý návrat ku svojim koreňom“
Na toto sa chystá Slovensko a Maďarsko
Ukrajinské velenie vydalo rozkaz strieľať na ustupujúcich vojakov
Nové limity, nové pravidlá: EÚ mení spôsob, ako získate hotovosť
Klimatický narativ se rozpadá: Hlavní studie klimatické krize stažena kvůli nepřesnostem
Nová pravidla z Bruselu: Konec označování části GMO potravin
The New York Times: Zelenského režim štyri roky umožňoval korupcii na Ukrajine prekvitať a míňať stovky miliónov dolárov bez dozoru zvonku. Európski lídri vedome túto korupciu roky tolerujú
VIDEO: „Zelenskyj predlžuje vojnu, pretože, ak by skončila nikdy viac voľby nevyhrá,“ vyhlásil syn amerického prezidenta Donald Trump Jr., ktorý zároveň označil Ukrajinu za skorumpovanú krajinu, z ktorej bohatí utiekli na Západ, v Monaku sa vyvážajú v superdrahých autách, zatiaľ čo na fronte bojuje „roľnícka trieda“.
zo sekcie
Ekológovia chcú úplne zakázať používanie spaľovacích áut
Ekológovia chcú úplne zakázať používanie spaľovacích áut
Ekológovia chcú úplne zakázať používanie spaľovacích áut