O nerestiach dlhej jazdy s elektromobilom sa presvedčili aj páni z webu Car and Driver, ktorý je považovaný za rešpektovaného celosvetového lídra v poskytovaní objektívnych výsledkov testov a odborných recenzií vozidiel.
Elektromobily boli v posledných rokoch stále viac protežované, často krát aj na úkor logických argumentov. Iste, elektromobil človeka po prvom zvezení fascinuje a každému sa musí zapáčiť. Dynamika, trochu sci-fi technológia, nízka hlučnosť. Praktická stránka je však už inou vecou. Pokiaľ používate auto na pár kilometrov denne na cestu do práce, asi na mnohé nedostatky ani nenarazíte. No pokiaľ chcete s elektromobilom absolvovať dlhšiu cestu, budete ho preklínať.
Používanie elektromobilu vyžaduje od jeho vodiča diametrélne rozdielny prístup. Predovšetkým k plánovaniu. Je potrebné zistiť si dostupnosť dobíjacích staníc, respektíve aj ich funkčnosť. To sa týka predovšetkým dlhších ciest. Iste, mnoho ľudí, ktorí majú elektromobil sú s ním spokojní, pretože s nim dlhšiu trasu neabsolvovali. Pokiaľ k tomu ale príde, začnú nepríjemnosti. Jednak s hľadaním nabíjacej stanice, rovnako aj s dĺžkou dobíjania. O nerestiach dlhej jazdy s elektromobilom sa presvedčili aj páni z webu caranddriver.com.
Redaktori sa s elektromobilom vybrali na cestu na 24 hodinové preteky v Daytone. Vyrazili z Michiganu, čo je trasa dlhá takmer 1 800 km. Pre porovnanie, je to asi toľko, ako napríklad z Trnavy na Makarskú a späť, teda vzdialenosť podobná, ako trasa k moru do Chorvátska a späť. Rivian R1T je vyvolené auto, ktoré k tomuto experimentu poslúžilo. Mohutný elektrický pick-up je stelesnením amerického auta, len pod kapotou nemá žiaden V8 či V10, ale elektrotor s batériami.
Zaujímavé bolo samotné plánovanie trasy cez mapy, ktoré čas jazdy pri spaľovacom aute uvádzali ako 16 hodín a 30 minút, po zmene voľby na elektromobil sa čas jazdy predĺžil na šialených 24 hodín a 31 minút! O 8 hodín dlhšia cesta! Prečo? Dôvod je jednoduchý, dobíjanie. Realita bola napokon o čosi milostivejšia a na dobíjacích staniciach počas cesty strácali 5 hodín aj 30 minút. To je ale stále šialene veľa. Nejaké naftové auto dá 1 800 km s jedným jediným dotankovaním, ktoré máte za sebou za 5 minút. Tu nabíjaním strávite 330 minút, extrémny nepomer! Navyše počas svojej cesty skupinka narazila na viacero nabíjacích staníc, ktoré vôbec nefungovali. A to sa bavíme o USA, kde je elektrická infraštruktúra na celkom inej úrovni.
Ďalším negatívnym vedľajším faktorom boli náklady na nabíjanie. Celá cesta vyšla na elektrickej energií na 290 €. A to je dokonca viac, ako by vyšli klasické pohonné hmoty u nás, v USA sú lacnejšie a tu je priepasť ešte väčšia! Príkladom je priemerná cena paliva 1,6 € na 1 liter a spotreba 6 litrov na 100 km. To tobí približne 173 € na palivo, verzus 290 € na elektrickú energiu. Ekologickejšiu a ekonomickejšiu variantu, ako sa nám všetci snažia nahovoriť. Nuž, opäť je tu ukážka, že prevádzka elektromobilu aj bez nutnosti opráv či výmeny akumulátoru je nielen menej komfortná, ale aj drahšia a cesta vám trvá o poznanie dlhšie. Naozaj toto chceme?
Zdroj: blog.autobazar.sk / caranddriver.com / InfoVojna
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…