„Európa diskutuje o nových cieľoch v doprave, ktoré chcú presadiť do roku 2030.“
Tento citát je samozrjeme zavádzajúci, pretože nik v Bruseli sa nespýtal 500 miliónov Európanov, čo si myslia o slimačom tempe v meste „rýchlosťou“ 30 km/hodinu.
Napriek tomu Európska rada pre bezpečnosť v doprave so sídlom v Bruseli (ETSC) vyzvala Európsku komisiu k zjednoteniu a úprave maximálnej povolenej rýchlosti pre osobné a nákladné vozidlá.
ETSC a ďalšie organizácie požadujú rýchlostný limit 100 km/h na diaľnici pre osobné a dodávkové autá, s maximom 80 km/h pre nákladné autá. Na okresných cestách považujú za prijateľný maximálny limit 80 km/h.
K zníženiu povolenej rýchlosti by došlo aj v mestách, a to zo súčasných 50 km/h na 30 km/h. Európska rada pre bezpečnosť v doprave považuje rýchlosť 30 km/h za nový štandard pre mestské oblasti, kde sa motorové vozidlá miešajú s chodcami a cyklistami.
Európsky parlament vo svojej správe zo 6. októbra 2021 tiež vyzval Európsku komisiu na zapracovanie zmien týkajúcich sa obmedzenia maximálnej rýchlosti na cestách.
„Pretože spotreba paliva, emisie znečisťujúce ovzdušie a riziko nehody sa výrazne zvyšuje pri vyšších rýchlostiach, obmedzenie rýchlosti považujeme za múdre riešenie,“ vysvetľuje organizácie ETSC v liste adresovanom európskym komisárom.
„Zjednotenie“ alebo európsky diktát?
Ako príklad uvádzajú Holandsko, ktoré úspešne znížilo povolenú rýchlosť na diaľniciach na 100 km/h počas dňa s ambíciou znížiť výfukové emisie. Auto jazdiace rýchlosťou 100 km/h je podľa správy o 25 % efektívnejšie ako pri rýchlosti 130 km/h.
Mestá ako Brusel a Paríž nedávno taktiež znižovali rýchlostný limit v mestách na 30 km/h a spomínaný limit bude novou normou v mestských oblastiach aj po celom Španielsku. Analýza bruselského regiónu ukázala, že toxické emisie, hluk a nehody sa od zavedenia novej maximálnej rýchlosti znížili.
Modelovanie uskutočnené v Spojenom kráľovstve na limitoch 30 a 50 km/h ukázalo, že pri nižšej povolenej rýchlosti sa znižujú aj nároky potrebné na zastavenie/rozjazd v meste, čo redukuje emisie CO2 a spotrebu paliva až o štvrtinu.
„Tieto časy si vyžadujú mimoriadne opatrenia. EÚ a členské štáty by sa mali urýchlene zaviazať k zníženiu rýchlostných limitov na 100 km/h na diaľniciach (80 km/h pre nákladné autá), 80 km/h na vidieckych cestách a 30 km/h v mestských oblastiach. Tri limity, ktoré predstavujú trojité víťazstvo pri znižovaní závislosti od ruskej ropy, emisií a dopravných zranení,“ uviedla Európska rada pre bezpečnosť v doprave vo svojom vyhlásení.
Redakčný názor: Ide o obmedzovanie slobôd a vynucovanie poslušnosti
Nič prekvapujúce, aj keď šokujúce. Bruselské elity si zvykli na bič, regulácie, obmedzenia, príkazy, sankcie…
Bruselské nevolené samozvané elity nútili najskôr obmedziť naftové motory, potom aj benzínové, obmedzujú fosílne palivá v energetike, navrhujú obmedziť doterajšie civilizačné návyky a radia ľuďom chodiť pešo (Leyenová), Nemcom odporučila vláda obmedziť každodenné sprchovanie, Bill Gates navrhuje obmedziť konzumáciu biologického mäso a nahradiť ho umelým, syntetickým, holandská vláda obmedzuje chov dobytka na tretinu do roku 2030…
Všetka táto posadnutosť a kroky proti ľuďom, ich slobodám sa dejú pod záštitou Agendy OSN 2030 a v mene klimatofóbie na „záchranu planéty“. Zdá sa, že títo ekofanatici a politickí idioti nerátajú s ľuďmi na plnéte.
V skutočnosti však opatrenia sledujú aj zástupný, či hlavný (?) cieľ – obmedzovať ľudské správanie, obmedziť ľudské práva a slobody, čo robili vždy totalitné režimy. Kam to teda spejeme, či už rýchlosťou 50 km/hod alebo tou slimačou tridsiatkou nie je až tak podstatné ako to, do akej dystopickej spoločnosti a totalitného režime nakoniec obmedzeniami dospejeme.
Zdroj: autoviny.sk/SKsprávy
ja som vedel že najviac debilov je v EU !