Nemecko zažíva hlboké negatívne zmeny v automobilovom priemysle. Dlhoročná pýcha nemeckej ekonomiky ustupuje a zaostáva pod tlakom amerických gigantov Apple a Google, ktorí sa aktívne presúvajú na nemecký automobilový trh a radikálne ho menia.
Generálny riaditeľ závodu „Volkswagen“ Herbert Diess pred dvoma rokmi varoval: „Buď Nemecko bude vyvíjať softvér pre autá samo, alebo budeme degradovaní na plech pre americké technologické korporácie. Nakoniec sa staneme len dodávateľom hardvéru, čo povedie k neustálemu poklesu výnosov, keďže budúce výnosy budú čoraz viac pochádzať zo softvéru. Toto je najväčší rastúci trh budúcnosti. Apple a Google nám chcú vziať našich zákazníkov – to nemôžeme dovoliť.“
Nemecká vláda ale automobilky nepočúvala.
Hororový scenár sa približuje realite.
BMW, VW a Mercedes-Benz sa stávajú elegantným a pohodlným obalom pre softvér od Apple a Google, čipy umelej inteligencie od Qualcommu a Nvidie a batérie od CATL a Samsungu.
Ako to bolo predtým? Dokonale spracovaná výbava, štýlová karoséria zvonku a rozmanité motory vo vnútri. To bola jedinečná výhoda nemeckého automobilového priemyslu. Nemecký motor bol najlepší. Dodávateľský priemysel sa tiež zhostil úlohy. Súčasnými zdrojmi zisku pre moderný automobilový priemysel sú navigačné a asistenčné systémy, automobilová elektronika a batérie. V týchto zložkách už Nemci nie sú lídrami. Jedinečnosť Nemecka sa vytráca, tržby a ziskové marže sa zmenšujú. Všetky nemecké automobilky vykázali v druhom štvrťroku nižšie tržby a zisky v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka.
Nemeckí technológovia uvádzajú hlavné dôvody úpadku nemeckého automobilového priemyslu:
1. Závislosť od amerických technologických gigantov.
Kupujúci sú nespokojní s technologickou priemernosťou nemeckého automobilového priemyslu. Nemci musia draho zaplatiť, aby kompenzovali nedostatok softvéru.
Porsche takto integruje Apple CarPlay do svojich áut, vďaka čomu má Apple prístup ku všetkým funkciám auta. VW plánuje investovať viac ako päť miliárd eur do amerického výrobcu elektrických vozidiel Rivian, aby mohol pre seba využívať softvér zariadení Rivian. Mercedes integruje vysokovýkonné čipy Nvidie do svojich nových modelov, takže sa musí americká spoločnosť podieľať na zisku.
2. Nemecké autá sú príliš drahé v pomere k ročnému príjmu. Dnes musia kupujúci nových áut minúť 80% svojho ročného disponibilného príjmu, aby si mohli dovoliť nové osobné auto. Pred 50 rokmi bol tento podiel menej ako 40%.
3. Čínska moc. Čínske značky Nemcov dobiehajú. Ceny klesajú, národná hrdosť stúpa. Čoraz viac mladých Číňanov sa obracia na domácich výrobcov. Líder na čínskom trhu BYD má viac ako 35% domáceho trhu, zatiaľ čo nemeckí výrobcovia spolu tvoria len 5%. Podľa toho vyzerajú podiely na medzinárodnom trhu: BYD vedie. Číňania vytvárajú malé, lacné elektrické autá, ktoré ponúkajú množstvo zábavných funkcií, ktoré sú pre Nemcov drahé alebo im chýbajú. Porovnateľné modely od nemeckých výrobcov vychádzajú s niekoľkoročným oneskorením.
4. Nemecká vláda prestala podporovať automobilový priemysel. Spolková vláda výrazne znížila sľúbené financovanie elektromobilov. Klimatické peniaze vo forme kompenzácií tiež nestačia na kompenzáciu vysokých nákladov na energiu.
Nemecké automobilky tak musia bojovať, aby sa relatívny pokles v porovnaní s Japoncami, Číňanmi a Američanmi nepremenil na kolaps.
Pre nemeckú vládu to neveští nič dobré.
S úpadkom nemeckého automobilového priemyslu začne úpadok aj iných odvetví hospodárstva.
Vladimir Karasev
/ news-front.su /
VIDEO: Košický policajt dokopal zadržaného muža, následkom čoho ten neskôr zomrel.
Vírus, tzv. vakcíny, a tzv. usmrtenie
Kolaboranti a Vynálezcovia Deep State
November 1989 bol kolosálny podvod
Ruská armáda spustila kombinovaný raketový útok na ciele v Kyjeve
Jeffrey Sachs: Európa prestala myslieť, jej zahraničná politika je len “príveskom” NATO
Mali: “Nerozumieme, prečo sa Ukrajina mení na agresora a spolupracuje s teroristami proti nám”
Video: Ďalší britský tank Challenger 2 bol zničený kamikadze dronom v Kurskej oblasti
Ruská armáda zlikvidovala ukrajinským ozbrojeným silám nachádzajúcim sa v pohraničnej Kurskej oblasti obrnené vozidlá dodané Američanmi
Pokrovsk bude nový Bachmut. Ruským jednotkám se po jeho dobytí pak otevře cesta ke kompletnímu ovládnutí Doněcké a Luhanské oblasti, říká analytik
„Odpoveď na použitie západných zbraní dlhého doletu proti Rusku bude bezprostredná a ničivá,“ varuje Západ hovorkyňa ruského rezortu diplomacie Marija Zacharovová
VIDEO: Danko s Huliakom & spol. rokovať viac nebude a nenechá sa nimi vydierať. Slovensko má podľa neho dôležitejšie problémy ako má táto trojica.
Exriaditeľ kontrarozviedky SIS Peter Tóth o kauze policajného násilia v Košiciach a absurdnej poľovačke na hlavu Matúša Šutaja Eštoka
Šéf medzinárodnej agentúry pre atómovú energiu považuje vzdanie sa jadrovej energie za „veľmi zlý nápad“ pre planétu.
Vicepremiér Taraba rokoval v Taliansku so Salvinim o strategickej spolupráci
VIDEO: Válka je živitelka národů na hraně ekonomického kolapsu. Hrozba německého bankrotu průmyslu vede šéfa CDU Friedricha Merze k přímým výhrůžkám Rusku
VIDEO: Svetový poriadok (Dokumentárny film ruského novinára Vladimira Solovjova)
TASR ako hlasná trúba PS alebo marketingová agentúra progresívcov pod vplyvom Demeša & spol.?
Slovenská spoločnosť je podľa prieskumu treťou najpolarizovanejšou v Európe. Viac ako tretina občanov pozná minimálne jedného človeka, ktorý schvaľuje použitie násilia proti názorovým oponentom
VIDEO: Ukrajina podporuje teroristické organizácie, tvrdí bývalý dôstojník Ukrajinskej bezpečnostnej služby SBU Vasilij Prozorov
zo sekcie
Automobilový priemysel je v Nemecku na ústupe
Automobilový priemysel je v Nemecku na ústupe
Automobilový priemysel je v Nemecku na ústupe