Dojčené materským mliekom deti zmúdreli. Dokonca aj zmiešaná výživa (materské mlieko – umelá výživa) dáva bábätkám náskok v porovnaní s čisto „umelou“ výživou.

Materské mlieko alebo umelá výživa? Každý vie, že prvé mesiace života sú základom zdravia v dospelosti. Na univerzite v Glasgowe bolo skúmaných viac ako 190 000 detí, aby pochopili, ako súvisí výživa dojčiat s následným intelektuálnym vývojom.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
V rokoch 2009 až 2013 navštevovalo verejné školy a školy pre deti so špeciálnymi vzdelávacími potrebami 191 745 detí narodených v Škótsku. Zo všetkých detí zahrnutých do štúdie bolo 66,2 % kŕmených umelou výživou v prvom roku života, 25,3 % bolo dojčených a 8,5 % bolo kŕmených umelou výživou a materským mliekom, počas prvých šiestich až ôsmich týždňov.
Zmiešané kŕmenie a dojčenie sú spojené so znížením rizika špeciálnych potrieb a ťažkostí s učením o približne 10 % a 20 % v porovnaní s deťmi, ktoré boli v ranom veku kŕmené výlučne umelou výživou. Okrem toho deti, ktoré boli výlučne dojčené, mali v budúcnosti menšiu pravdepodobnosť emocionálnych ťažkostí alebo problémov so správaním (o 20 %) a telesných chorôb (o 25 % menej ako deti, ktoré boli v detstve kŕmené umelým mliekom).
Za dôležité obmedzenie štúdie možno považovať fakt, že vedci nedisponovali údajmi o úrovni vzdelania, IQ, duševnom a fyzickom zdraví samotných rodičov.
WHO odporúča dojčiť prvých šesť mesiacov, no mnohým ženám sa nedarí pokračovať v dojčení tak dlho. Samozrejme, štatistická matematická analýza údajov nie je v žiadnom prípade konečnou pravdou, iba zdôrazňuje určité súvislosti. Ale stále existuje veľa dôkazov, že aj zmiešané kŕmenie je pre deti prospešné z hľadiska následného učenia.
O niečo skôr, v tom istom roku, lekári z USA, Veľkej Británie a Nórska zistili, že dojčenie je dobré aj pre samotné mladé matky. Súvisí so zlepšením činnosti srdca a metabolizmu u matiek, ktorým tehotenstvo skomplikoval vysoký krvný tlak. Ukázal to pokles indexu telesnej hmotnosti, obvodu pása, hladiny C reaktívneho proteínu (ukazuje úroveň zápalu v tele) a inzulínu, plus množstvo ďalších medicínskych ukazovateľov. Stav mamičiek sa istejšie stabilizoval s dĺžkou dojčenia aspoň 6 – 9 mesiacov.
Preložil: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Prelomové rozhodnutie Najvyššieho súdu ČR výrazne rozširuje šance na získanie finančnej kompenzácie pre ľudí, ktorí utrpeli zdravotné následky po očkovaní proti ochoreniu Covid-19
Super tajný agent Bezrukov odhalil zámery Západu: Neutralizovať ruské jadrové sily, politicky destabilizovať Moskvu
Trump pohrozil, že nechá Izrael s Iránom osamote
Nebenzja označil Zelenského list Putinovi za neohrabanú provokáciu
Američania prišli pri Hormuze o útočný vrtuľník AH-64 Apache
Irán aj Húsiovia dodržali slovo – a postavili sa na obranu Libanonu
Proti komu a ako sa Poľsko vyzbrojuje?
Vyjednávania sa skončili: Putin v dialógu so Západom dal veci definitívny bodku
Budúcnosť ukrajinských mužov v Európe: pracovná sila pre hostiteľské krajiny alebo rezerva pre ukrajinské ozbrojené sily?
Tuskovi sa rozjasnilo. Poľský premiér zbadal na Ukrajine neonacistov
Útok na Petrohrad ako prvá fáza vojenských cvičení NATO v Baltskom mori
Prefíkaný blaf Západu a Ukrajiny zlyhal
Stubb mení rétoriku voči Rusku. Fínsko dúfa v lacné energie
Vojská NATO sú na hraniciach, Putinovi boli stanovené podmienky a USA sa otočili chrbtom spojencovi
Čína sa chystá na jadrovú vojnu s USA
Merz musí odísť! Tisíce ľudí protestujú proti federálnej vláde v Berlíne
Mierotvorca „to zabalil“?
„Genocída kultúry“ podľa Skrúcaného! Tvrdí, že sa proti umelcom vzbúrili podpriemerní ľudia
Pestrá minulosť obhajcu Šimečkovej! Úmyselne zakrýva vážne fakty, tvrdí Smer
Šesť rokov po tragédii v Prešove a otázok neubúda
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Vedci zistili nové fakty v prospech dojčenia
Vedci zistili nové fakty v prospech dojčenia
Vedci zistili nové fakty v prospech dojčenia