Vedci z madridskej univerzity Complutense a španielskej Najvyššej rady pre vedecký výskum píšu v časopise Journal of Functional Foods, že 2,5 gramu kakaového prášku výrazne zlepšuje videnie.

Experimentu sa zúčastnilo niekoľko desiatok mladých ľudí vo veku 20 až 24 rokov: dostali pohár mlieka s v ňom zriedeným kakaovým práškom alebo pohár mlieka s drvenou zmesou malín, červených a čiernych ríbezlí a čučoriedok, alebo len pohár mlieka. V kakau je veľa bioaktívnych látok nazývaných flavonoly, v bobuľovinách veľa bioaktívnych látok nazývaných antokyány. Úlohou bolo vyhodnotiť, ako ovplyvňujú videnie.
Ukázalo sa, že kakao zlepšuje zrak, ale mlieko s bobuľami nemá tento vplyv. Je pravda, že reč ide o zraku za jasného denného svetla; za súmraku zostalo videnie s kakaom rovnaké ako bez kakaa. Autori práce to vysvetľujú skutočnosťou, že flavonoly v kakau nepôsobia ani tak na samotné oko ako na mozog: citlivosť sietnice zostáva rovnaká, ale začína pracovať pozornosť a nervové centrá, ktoré sú zaneprázdnené spracovaním vizuálnych signálov.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho

Preložil: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Prelomové rozhodnutie Najvyššieho súdu ČR výrazne rozširuje šance na získanie finančnej kompenzácie pre ľudí, ktorí utrpeli zdravotné následky po očkovaní proti ochoreniu Covid-19
Super tajný agent Bezrukov odhalil zámery Západu: Neutralizovať ruské jadrové sily, politicky destabilizovať Moskvu
Trump pohrozil, že nechá Izrael s Iránom osamote
Nebenzja označil Zelenského list Putinovi za neohrabanú provokáciu
Američania prišli pri Hormuze o útočný vrtuľník AH-64 Apache
Irán aj Húsiovia dodržali slovo – a postavili sa na obranu Libanonu
Proti komu a ako sa Poľsko vyzbrojuje?
Vyjednávania sa skončili: Putin v dialógu so Západom dal veci definitívny bodku
Budúcnosť ukrajinských mužov v Európe: pracovná sila pre hostiteľské krajiny alebo rezerva pre ukrajinské ozbrojené sily?
Tuskovi sa rozjasnilo. Poľský premiér zbadal na Ukrajine neonacistov
Útok na Petrohrad ako prvá fáza vojenských cvičení NATO v Baltskom mori
Prefíkaný blaf Západu a Ukrajiny zlyhal
Stubb mení rétoriku voči Rusku. Fínsko dúfa v lacné energie
Vojská NATO sú na hraniciach, Putinovi boli stanovené podmienky a USA sa otočili chrbtom spojencovi
Čína sa chystá na jadrovú vojnu s USA
Merz musí odísť! Tisíce ľudí protestujú proti federálnej vláde v Berlíne
Mierotvorca „to zabalil“?
„Genocída kultúry“ podľa Skrúcaného! Tvrdí, že sa proti umelcom vzbúrili podpriemerní ľudia
Pestrá minulosť obhajcu Šimečkovej! Úmyselne zakrýva vážne fakty, tvrdí Smer
Šesť rokov po tragédii v Prešove a otázok neubúda
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Kakao zlepšuje zrak
Kakao zlepšuje zrak
Kakao zlepšuje zrak