Nedávný průzkum také ukazuje, že se snižuje ochota lidí nakupovat ekologické zboží, rostlinné alternativy a imitace mléčných výrobků a masa, což naznačuje, že cesta náhražky nebude pro lidi z dlouhodobého hlediska přijatelná.
Nová studie vydaná v časopise Nature Sustainable Agriculture dochází k závěru, že lidé nejsou otevřeni konzumaci hmyzu a v mnoha případech k ní mají silný odpor. Ukazuje malou pravděpodobnost, že by odvětví potravin z hmyzu i jen částečně nahradilo konzumaci masa.
Podle výsledků studie je „málo pravděpodobné“, že by potraviny na bázi hmyzu „výrazně snížily spotřebu masa, zejména ve srovnání s více akceptovanými alternativami na rostlinné bázi“.
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Len vďaka vašej podpore môžeme tvoriť. Nikto okrem Vás nefinancuje Slovanské Noviny. Každý dar pomáha pokryť pravidelné náklady na prevádzku, technické zabezpečenie. Ak má pre vás tento projekt hodnotu, podporte ho
Jako důvod uvádí studie „nízkou akceptaci spotřebiteli“ a „omezené investice“. Firmy se podle ní budou spíše soustředit na použití hmyzu pro výrobu krmiva pro zvířata.
Podle výsledků je nepravděpodobné, že by se cvrčci, kobylky nebo mravenci stali běžným zdrojem potravy, většina lidí má vůči jejich konzumaci odpor. Větší šanci mají podle studie u spotřebitelů rostlinné výrobky.
Průzkumy provedené v rámci studie ve Spojených státech a v Evropě ukazují, že 91 % dotazovaných je ochotno vyzkoušet rostlinné alternativy masa. Konzumaci hmyzu by zvažovalo pouze přibližně 20 % dotázaných.
„Vzhledem k těmto problémům je obtížné si představit, jak by potraviny na bázi hmyzu mohly významně nahradit tradiční druhy masa,“ uvádí se v dokumentu. „Skutečnou výzvou je vytvořit alternativy, které budou pro spotřebitele natolik atraktivní, že je upřednostní před masem.“
Dotázali jsme se na poptávku Českých drah, jejichž minibar již několik let nabízí „křupavé červíky a cvrčky“ jako doplňkový prodej v rámci občerstvení. „Od zavedení do naší nabídky zájem o toto drobné občerstvení mírně roste. Za 1. polovinu roku jsme ve vlacích prodali dohromady skoro dva a půl tisíce balení cvrčků a červíků, přitom byla mírně větší poptávka po červících,“ sdělil deníku Epoch Times tiskový mluvčí Českých drah.
Problematika chovu a klimatu je stále v pohybu
Další studie uvádí, že dopad výroby masa a mléka není pro přírodu tak zatěžující, jak se původně předpokládalo. Nedávný průzkum také ukazuje, že se snižuje ochota lidí nakupovat ekologické zboží, rostlinné alternativy a imitace mléčných výrobků a masa, což naznačuje, že cesta náhražky nebude pro lidi z dlouhodobého hlediska přijatelná.
Proto směřují finance do hledání cest, jak produkci masa a mléka udržet a snížit jejich vliv na produkci skleníkových plynů, jako jsou metan a CO2. Vědci se například snaží najít cestu, jak snižovat produkci CO2 z kravského trusu pomocí přidávání speciálních přísad do kompostu.
University of California od roku 2019 pracuje na produkci druhu červené mořské řasy (asparagopsis taxiformis) produkující sloučeninu, která by mohla u hospodářských zvířat snížit produkci metanu. Podle univerzity pochází polovina všech emisí metanu v Kalifornii „především z 1,8 milionu dojnic“. Přidání červené mořské řasy do krmiva podle nich snižuje u krav produkci metanu o více než 50 %. Problémem jsou ale omezené možnosti pěstování této řasy.
Někteří lidé z praxe také navrhují vydat se cestou „regenerativního zemědělství“, které váže uhlík do země „přírodě blízkými metodami“ a „bez chemických zásahů“.
Co se týká skleníkových plynů, jako jsou metan nebo CO2, jejich vliv na oteplování planety se stále diskutuje a podle nedávných zjištění není úloha metanu při změně klimatu dosud zcela pochopena.
Další studie publikovaná v časopise Nature zjistila, že rostliny pohlcují o 30 % více CO2, než se kalkuluje v klimatických modelech.
Téma oteplování planety a toho, nakolik má lidská produkce skleníkových plynů vliv na teplotu Země, je stále otázkou různých názorových proudů. Zatímco některé vlády vynakládají miliardy dolarů na snižování emisí CO2, někteří odborníci na klima tvrdí, že CO2 je nezbytný a jeho vyšší množství nepředstavuje tak fatální problém, jak je jinými vědci předestíráno.
Zdroj: epochtimes.cz
Putin počas osláv Dňa Ruska: “Našim nepriateľom môžeme dať len jednu radu: nebojujte proti Rusku”
Kallasovej hrozné tajomstvo. Po Putinových slovách sa „zbláznila“. „Bude to viac než len rezignácia“
Prichádza veľká skúška pre planétu: Mohutné El Niño môže rozhýbať počasie po celom svete
Fico pritvrdil voči Bruselu: Slovensko si nenechá diktovať, ako má chrániť svoju identitu
Pred dvadsať siedmimi rokmi, 11. júna 1999, ruskí výsadkári v Bosne vyskočili na obrnené vozidlá a začali „Pochod na Prištinu“.
Čo je kľúčový nástroj na zvrhnutie nepohodlných vlád a vyvolávanie regionálnych konfliktov?
Rusko začne bojovať vážne. Začína sa špeciálna hra
Rekordne skorá žatva na Slovensku: Sucho urýchlilo úrodu, padol rekord
Rokliny v Slovenskom raji sú opäť otvorené
Orbán sa vracia! Ústavou ide zabojovať proti bruselskému Migračnému paktu
Inšpektori stiahli obľúbené kurčatá, chemická stopa v mäse
VIDEO: Iránsky konflikt vstúpil do najnebezpečnejšej fázy.
VIDEO: O najväčšom ropnom šoku v histórii, o tom, ako sa energetická situácia vo svete kvôli americko-izraelskej vojne proti Iránu navždy zmenila, a o fatálnych dopadoch vojenského konfliktu na petrodolár
Michal Bartek: Slovenské médiá prerazili dno, toto už je naozaj za čiarou
VIDEO: „Michal Šimečka a jeho rodina sú hlboko zainteresovaní do podvodu obrovského rozsahu, o ktorom ešte stále nič nevieme,“ vyhlásil Robert Fico. „To, čo je vonku, sú možno len tri percentá,“ dodal premiér
Vakcína proti „hnedému moru“
VIDEO: Pacient Matovič & hlúpy Šimečka alebo o katastrofálnom stave slovenskej opozície, ktorá chce vládnuť Slovensku
VIDEO: Michal Šimečka vracia úder Robertovi Ficovi a hovorí o premiérovej príživníckej rodine, ktorá zarába na štáte
Pandemické tajomstvo sa otriasa! Európska komisia pochybila
Trump šokuje svet: USA chcú prevziať kontrolu nad iránskou ropou
Podporte Slovanské Noviny
Tento projekt funguje len vďaka vám.
Podporiť terazBez dotácií. Bez kompromisov.
Ak má pre vás hodnotu, podporte ho.
zo sekcie
Podle výsledků studie je nepravděpodobné, že by se cvrčci, kobylky nebo mravenci stali běžným zdrojem potravy, většina lidí má vůči jejich konzumaci odpor a nechtějí je kupovat
Podle výsledků studie je nepravděpodobné, že by se cvrčci, kobylky nebo mravenci stali běžným zdrojem potravy, většina lidí má vůči jejich konzumaci odpor a nechtějí je kupovat
Podle výsledků studie je nepravděpodobné, že by se cvrčci, kobylky nebo mravenci stali běžným zdrojem potravy, většina lidí má vůči jejich konzumaci odpor a nechtějí je kupovat