Firma dodáva, že plánuje obnoviť prepravu týchto vozidiel až vtedy, keď bude možné zaviesť vhodné bezpečnostné opatrenia spĺňajúce jej požiadavky.

Jeden z najväčších nákladných trajektových dopravcov v oblasti Tichomoria, spoločnosť Matson, s okamžitou platnosťou zastavuje prepravu elektromobilov a plug-in hybridov na svojich lodiach. Firma, ktorá má takmer 150-ročnú históriu a špecializuje sa najmä na dopravu tovaru zo Spojených štátov na Havaj, Aljašku a do rôznych ázijských prístavov, odteraz bude na palubách prepravovať iba automobily so spaľovacími motormi. V oficiálnom vyhlásení spoločnosť uvádza, že rozhodnutie prichádza pre obavy o bezpečnosť. Informuje o tom aj portál Topspeed.
Nie sú jediní
Nie je potrebné osobitne pripomínať nedávne závažné nehody trajektov Felicity Ace a Morning Midas. Hoci sa nepreukázalo jednoznačné spojenie príčiny požiaru s elektromobilmi, je nesporné, že práve tento typ vozidiel bol jedným z dôvodov, prečo sa požiar nepodarilo dostať pod kontrolu a lode zachrániť. Po niekoľkých týždňoch úplného vyhorenia sa obe plavidlá napokon potopili, čo spôsobilo stámiliónové škody a negatívne ovplyvnilo miestne ekosystémy.
Nie je jasné, či rozhodnutie Matsonu priamo súvisí s týmito incidentmi, isté však je, že firma nie je jediná, ktorá sa uchýlila k podobnému opatreniu. Už pred dvoma rokmi zakázal prepravu elektromobilov na svojich lodiach aj nórsky dopravca Havila Kystruten.
Najnovšie sa k týmto opatreniam pridala americká Matson, ktorá svoje rozhodnutie oznámila prostredníctvom oficiálnej tlačovej správy. „Vzhľadom na rastúce obavy o bezpečnosť pri preprave vozidiel s veľkokapacitnými lítium-iónovými batériami spoločnosť Matson dočasne pozastavuje prepravu nových aj jazdených elektrických vozidiel a plug-in hybridov na svojich plavidlách. S okamžitou platnosťou neprijímame nové rezervácie týchto vozidiel do a zo všetkých našich obchodných oblastí,“ píše sa vo vyhlásení.
Najprv bezpečnosť
Viacerí havajskí predajcovia automobilov už vyjadrili ľútosť nad týmto rozhodnutím a zdôraznili, že elektromobily sú pre ostrovné podmienky vhodné a praktické.
Ak by mal niekto pocit, že Matson sa týmto krokom zbytočne pripravuje o lukratívny biznis, treba doplniť, že podľa informácií servera Maritime Executive spoločnosť vytvorila pracovnú skupinu na podrobné preskúmanie bezpečnosti prepravy elektromobilov a lítiových batérií. Súčasťou tejto iniciatívy bolo vypracovanie detailných postupov manipulácie s akumulátormi, kontrolných mechanizmov a hasiacich postupov, vrátane prevencie vzniku požiaru.
Medzi navrhované opatrenia patrili napríklad inštalácie termokamier na včasné odhalenie problémov či únikov tepla, ako aj využívanie špeciálnych automatizovaných hasiacich systémov Viking HydroPen, ktoré boli pôvodne vyvinuté pre kontajnerové lode.
V otvorenom liste Matson zároveň informuje svojich klientov, že „naďalej podporuje snahy odvetvia o vytvorenie komplexných noriem a postupov pre riešenie požiarov a rizík súvisiacich s lítium-iónovými batériami na mori“. Firma dodáva, že plánuje obnoviť prepravu týchto vozidiel až vtedy, keď bude možné zaviesť vhodné bezpečnostné opatrenia spĺňajúce jej požiadavky.
Zdroj: Topspeed/ ereport.sk
Tódovej veľmi blízku sudkyňu Záleskú uznali za vinnú, robila prieťahy v konaniach
Fico otvorene: Miliardy na Ukrajinu už nemajú žiadne rácio! Smrdí to cynickým zbrojárskym biznisom
VIDEO: Oskár Cvengrosch- Pôvod a dejiny Slovѣnov a Slovanov
Energetické čistenie jedla
Dr. Mike Yeadon: Vakcíny proti Covidu jsou programem na redukci populace
„Bude ešte viac bezprávia“: Na Ukrajine spustili kampaň mobilizácie „od dverí k dverám“
Chlapci potrebujú mužské vzory.
Nemecko stráca dych, motor Európy sa zastavuje
Krvavá vojna. Chystajú druhý front proti Rusku?
COVID ako megabiznis – aj v roku 2026. Kde je Zdechovský?
OSN vyhlásila koniec hladomoru v Gaze, situácia však podľa nej zostáva kritická
Zmätok v NATO: Rusko a bludy o Trumpovi. Mark Rutte je „úmyselne slepý“. „Nalieha na vojnu, zatiaľ čo tvrdí, že chráni mier“
Článok 5 je kľúčovým dôkazom: Zelenskyj navrhuje „americké bezpečnostné záruky“ namiesto členstva v NATO
Sergej Naryškin: Rusko dúfa vo vyvážený postoj bratského Srbska
WSJ: Rozhodnutie EÚ o poskytnutí pôžičky Ukrajine tvrdo zasiahne európskych daňových poplatníkov
Ožobračovanie Európanov kvôli podpore banderovcov bude pokračovať
Michael Chazin: Trumpove nové geopolitické koncepcie a preformátovanie svetového poriadku
Zmrazená Pandorina skrinka
Putin varuje: “Blokádu Kaliningradu vnímame ako začiatok priamej vojny s NATO”
Henry Kissinger: V zahraničnej politike bol Stalin ako Richelieu svojej doby
zo sekcie
Veľký námorný prepravca okamžite stopol prepravu elektromobilov. Sú nebezpečné kvôli požiarom
Veľký námorný prepravca okamžite stopol prepravu elektromobilov. Sú nebezpečné kvôli požiarom
Veľký námorný prepravca okamžite stopol prepravu elektromobilov. Sú nebezpečné kvôli požiarom