Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky.
Problematike ekologickej legislatívy sa pravidelne venujeme aj na autovinách. Každý deň informujeme o čoraz prísnejších emisných normách, ktoré ovplyvňujú ponuku modelov na trhu. Výrobcovia, samozrejme, musia reagovať na prijímané požiadavky a prispôsobovať sa zmenám. Problém však vidíme v tom, že politicky motivované rozhodnutia sú postavené na populistických ilúziách o záchrane planéty a dobre fungujú len na papieri. Politik vidí budúcnosť v batériových elektromobiloch, pretože elektromobil nemá výfuk a nevypúšťa emisie do ovzdušia. Mnohí však ignorujú ďalšie aspekty ako napríklad proces výroby batérií, ich recykláciu alebo spôsob získavania elektrickej energie pre samotné nabíjanie.

Táto krátkozrakosť politikov trápi aj šéfa automobilky Toyota, ktorý sa nedávno otvorene rozprával s domácimi novinármi na tlačovej konferencii usporiadanej japonskou asociáciou výrobcov automobilov. Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky. Podľa neho je okolo elektrických áut zbytočný rozruch, označil ich dokonca za umelo preceňované. A politici vraj ani nechápu, čo vypúšťajú z úst.
„Keď politici vystúpia s vyhláseniami typu „zbavme sa všetkých áut používajúcich benzín“…rozumejú tomu vôbec?“pýtal sa nahnevaný Toyoda, ktorý si uvedomuje možné dôsledky týchto politických vyhlásení na automobilový svet. Ak by Japonsko chcelo od roku 2030 zakázať predaj áut so spaľovacími motormi, ako niektorí politici hlásajú, znamenalo by to investíciu 135 až 358 miliárd dolárov len do infraštruktúry. Navyše Toyoda podotýka, že v Japonsku (rovnako ako celosvetovo) sa väčšina elektrickej energie vyrába spaľovaním uhlia a zemného plynu, čo podľa šéfa znamená jediné – elektromobily nemajú šancu znížiť emisie CO2.
Ak táto zmena prebehne, bude to podľa Toyodu stáť, kvôli zmenám vo vývoji a výrobe elektrických áut, milióny pracovných miest výmenou za nič. Výsledkom bude, že mnohí ľudia v odbore jednoducho prídu o prácu, minú sa miliardy na infraštruktúru a na ďalšie zbytočné investície, ktoré emisie CO2 sa rovnako neznížia.
Zdroj: wsj.com
Preklad: autoviny.sk
PODPORTE nezávislé médium.
Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.
Mame množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Bez Vašej pomoci sa však ďalej nepohneme.
IBAN: LT90 3250 0868 2837 7659 BIC: REVOLT21 do poznámky prosím uviesť “dar„
ďakujeme
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna [email protected]
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Diskusia (Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)
Čínsky múr – hranica dvoch svetov?
Gruzínsko nepodlieha tlaku globalistov
Ako nás chcú zotročiť
Umelá inteligencia ako operačný systém digitálneho totalitarizmu
Koľada
24. december u Slovanov
Zelenského 20 bodov navrhovaného „mierového plánu“
Elektromobily sú na brutálnom ústupe. Prečo o nich klesá záujem raketovým tempom?
Všetci vtedy obvinili Rusko. Po štyroch mesiacoch Estónsko muselo priznať, že dron, ktorý spadol na jeho územie bol ukrajinský
Predpoveď slávneho generála sa napĺňa: Európa sa pripravuje na veľkú vojnu
V. A. Nebenzja na zasadnutí Bezpečnostnej rady OSN o situácii okolo Venezuely
„Ruský jazyk je silnejší ako ukrajinizácia,“ tvrdí bulharský politik
Ruský systém protivzdušnej obrany S-500 dokáže odhaliť stíhačky F-35
Miroosnova
Vysoké ceny ropy ako nástroj americkej finančnej politiky
Prírodná sila
Keď spoločenstvo mlčí, nastupuje manipulátor
Britská policie pilotně zavádí systém umělé inteligence pro sledování „podezřelých“ jízd řidičů
Revolta proti Bruselu: Von der Leyenová utrpela historické poníženie
48 hodín pre Kyjev. Odpočítavanie sa začalo: Toto je začiatok konca?
zo sekcie
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú