Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky.
Problematike ekologickej legislatívy sa pravidelne venujeme aj na autovinách. Každý deň informujeme o čoraz prísnejších emisných normách, ktoré ovplyvňujú ponuku modelov na trhu. Výrobcovia, samozrejme, musia reagovať na prijímané požiadavky a prispôsobovať sa zmenám. Problém však vidíme v tom, že politicky motivované rozhodnutia sú postavené na populistických ilúziách o záchrane planéty a dobre fungujú len na papieri. Politik vidí budúcnosť v batériových elektromobiloch, pretože elektromobil nemá výfuk a nevypúšťa emisie do ovzdušia. Mnohí však ignorujú ďalšie aspekty ako napríklad proces výroby batérií, ich recykláciu alebo spôsob získavania elektrickej energie pre samotné nabíjanie.
Táto krátkozrakosť politikov trápi aj šéfa automobilky Toyota, ktorý sa nedávno otvorene rozprával s domácimi novinármi na tlačovej konferencii usporiadanej japonskou asociáciou výrobcov automobilov. Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky. Podľa neho je okolo elektrických áut zbytočný rozruch, označil ich dokonca za umelo preceňované. A politici vraj ani nechápu, čo vypúšťajú z úst.
„Keď politici vystúpia s vyhláseniami typu „zbavme sa všetkých áut používajúcich benzín“…rozumejú tomu vôbec?“pýtal sa nahnevaný Toyoda, ktorý si uvedomuje možné dôsledky týchto politických vyhlásení na automobilový svet. Ak by Japonsko chcelo od roku 2030 zakázať predaj áut so spaľovacími motormi, ako niektorí politici hlásajú, znamenalo by to investíciu 135 až 358 miliárd dolárov len do infraštruktúry. Navyše Toyoda podotýka, že v Japonsku (rovnako ako celosvetovo) sa väčšina elektrickej energie vyrába spaľovaním uhlia a zemného plynu, čo podľa šéfa znamená jediné – elektromobily nemajú šancu znížiť emisie CO2.
Ak táto zmena prebehne, bude to podľa Toyodu stáť, kvôli zmenám vo vývoji a výrobe elektrických áut, milióny pracovných miest výmenou za nič. Výsledkom bude, že mnohí ľudia v odbore jednoducho prídu o prácu, minú sa miliardy na infraštruktúru a na ďalšie zbytočné investície, ktoré emisie CO2 sa rovnako neznížia.
Zdroj: wsj.com
Preklad: autoviny.sk
PODPORTE nezávislé médium.
Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.
Mame množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Bez Vašej pomoci sa však ďalej nepohneme.
IBAN: LT90 3250 0868 2837 7659 BIC: REVOLT21 do poznámky prosím uviesť “dar„
ďakujeme
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna redakcia@slovanskenoviny.sk
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Diskusia (Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)
Ukrajinské špeciálne služby robia z detí teroristov, Bielorusko odhalilo sieť agentov
Macron má za sebou ťažký týždeň
VIDEO: SNS nevychádza z údivu- Okrúhly stôl zmierenia s Matovičom? To naozaj, pani Čaputová?
Harabin: Vykopnite presstitútov a mimovládnych agentov z verejného priestoru a polarizácia spoločnosti sa skončí do týždňa
Banky majú problémy. Odborníci očakávajú vlnu krachov
Ukrajinci masovo utekajú. Zločinci na front!
EÚ zakázala niektoré ruské médiá!
Rusi zaútočili na sídlo SBU v Chersone
Mainstreamová média začala proces omlouvání střelce, Danny Kollár to nevydržel a řekl ve videu svoje!
Atentátnik sa dnes postaví pred sudcu
Alexander Dugin: Nielen konflikt záujmov ale na Ukrajine sa rozhoduje o osude sveta
Rusko a Čína sa dohodli na zvýšení vzájomnej priemyselnej produkcie
Polícia aktívne koná proti nenávistným prejavom na internete po stredajšom útoku
Nemocnice majú nedostatok pracovníkov: Rezort prijíma kroky a prináša viaceré zmeny
Po atentáte: Musí sa zmeniť kontrola médií, ktoré napätie riadne rozdúchavali
Potom, čo Fico vyhlásil, že Slovensko nepodpíše Pandemickú zmluvu WHO prišiel atentát
Zahraničná analýza o motívoch na odstránenie Fica spochybňuje teóriu osamelého strelca
Medvedev pripustil, že sanitárna zóna by mohla prechádzať cez územie Poľska
USA rozširujú výrobu 15-tonových bômb na cielené jadrové zariadenia
Orbán sa modlí za Fica. Odstránili ho z práce v najdôležitejšej dobe: buď bude vojna alebo mier
zo sekcie
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú
Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily. Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú