Slovenský hudobník, producent, dirigent a skladateľ Oskar Rózsa bol hosťom relácie Karty na stôl s Norom Dolinským.

Diskusia o potrebe novej podoby štátnej hymny neutícha. Podľa kritikov nie je zmena pri súčasnom napätí v kultúre a odvolávaniach ministerky Šimkovičovej potrebná. „Ja ako muzikant nemôžem uvažovať týmto spôsobom,“ hovorí v relácii Karty na stôl špičkový multiinštrumentalista Oskar Rózsa.
„Nemôžem sa zastaviť v mojom vývoji a zvažovať, či je teraz vhodná doba. Vtedy by som bol politický, ak by som tak uvažoval.“
Oskar Rózsa oslovil so svojou predstavou ministerstvo kultúry už v roku 2011 a nie konkrétneho politika, ale inštitúciu ako takú. Kritizovaná ministerka kultúry Martina Šimkovičová pre neho podľa jeho slov nehrá úlohu. „Nech je tam osoba x alebo y.“ Navyše o opakovaných protestoch umelcov si myslí svoje. „Ja do istej miery nesúhlasím s postojom časti umeleckej obce, ako sa nazývajú. Ja by som to skôr nazval umelecká dedinka. Oni v žiadnom prípade nereprezentujú ani polovicu umelcov.“
Za novou úpravou štátnej hymny si hudobník stojí. Má byť veľkolepá, nahrá ju 120 členný symfonický orchester a spievať bude asi 130 spevákov niekoľkých hudobných telies. Kritikom z radov kolegov má priamy odkaz.
„Ja hlavne nesúhlasím so spôsobom, ako to robia. Čiže nemal som dôvod vôbec uvažovať, či sa moja tvorba bude Dorote Nvotovej, či Richardovi Stankemu páčiť,“ hovorí pre Plus JEDEN DEŇ Oskar Rózsa.
Multiinštrumentalista Oskar Rózsa študoval dirigovanie, venuje sa aj kompozícii a produkcii. Spolupracoval so všetkými významnými hudobníkmi, vrátane Deža Ursínyho, Mariána Vargu, Riša Müllera, Janou Kirschner, či Ivanom Táslerom. Momentálne hráva so spevákom Adamom Ďuricom.
Zdroj: pluska.sk / InfoVojna
Čínsky múr – hranica dvoch svetov?
Gruzínsko nepodlieha tlaku globalistov
Ako nás chcú zotročiť
Umelá inteligencia ako operačný systém digitálneho totalitarizmu
Koľada
24. december u Slovanov
Zelenského 20 bodov navrhovaného „mierového plánu“
Elektromobily sú na brutálnom ústupe. Prečo o nich klesá záujem raketovým tempom?
Všetci vtedy obvinili Rusko. Po štyroch mesiacoch Estónsko muselo priznať, že dron, ktorý spadol na jeho územie bol ukrajinský
Predpoveď slávneho generála sa napĺňa: Európa sa pripravuje na veľkú vojnu
V. A. Nebenzja na zasadnutí Bezpečnostnej rady OSN o situácii okolo Venezuely
„Ruský jazyk je silnejší ako ukrajinizácia,“ tvrdí bulharský politik
Ruský systém protivzdušnej obrany S-500 dokáže odhaliť stíhačky F-35
Miroosnova
Vysoké ceny ropy ako nástroj americkej finančnej politiky
Prírodná sila
Keď spoločenstvo mlčí, nastupuje manipulátor
Britská policie pilotně zavádí systém umělé inteligence pro sledování „podezřelých“ jízd řidičů
Revolta proti Bruselu: Von der Leyenová utrpela historické poníženie
48 hodín pre Kyjev. Odpočítavanie sa začalo: Toto je začiatok konca?
zo sekcie
Oskar Rózsa o „umeleckej dedinke“ reprezentovanej hlučnou, závistlivou a politickým aktivizmom posadnutou kultúrnou menšinou, novej podobe štátnej hymny pod jeho taktovkou, uletených konšpiráciách systémových médií a o štátnych fondoch, z ktorých si peniaze pre seba čerpala vybraná skupinka neschopných progresivistických umelcov
Oskar Rózsa o „umeleckej dedinke“ reprezentovanej hlučnou, závistlivou a politickým aktivizmom posadnutou kultúrnou menšinou, novej podobe štátnej hymny pod jeho taktovkou, uletených konšpiráciách systémových médií a o štátnych fondoch, z ktorých si peniaze pre seba čerpala vybraná skupinka neschopných progresivistických umelcov
Oskar Rózsa o „umeleckej dedinke“ reprezentovanej hlučnou, závistlivou a politickým aktivizmom posadnutou kultúrnou menšinou, novej podobe štátnej hymny pod jeho taktovkou, uletených konšpiráciách systémových médií a o štátnych fondoch, z ktorých si peniaze pre seba čerpala vybraná skupinka neschopných progresivistických umelcov