Len za rok 2022 stratili jej akcie až 82 percent pôvodnej hodnoty a niektorí investori ju odmietli ďalej podporovať, dokonca projekt opustili.

Švédska spoločnosť Volta o sebe dala vedieť po prvý raz v roku 2019 konceptom 16-tonového úžitkového vozidla Volta Zero, ktoré vyvíjala od začiatku ako čistý elektromobil a do sériovej podoby ho dotiahla v roku 2021. Mal dojazd do 200 kilometrov, čo ho predurčovalo ako zásobovacie auto do miest a ich intravilánu. Zaujalo nízkou kabínou, obrovským panoramatickým predným oknom a výborným výhľadom, čo je pre mestské zásobovacie auto mimoriadne dôležité.
Volta však bol drahý nákladiak, vyrábal sa pomaly a investori, ktorým spoločnosť sľubovala podstatne dramatickejší rast predaja začali byť nervózni. Len za rok 2022 stratili jej akcie až 82 percent pôvodnej hodnoty a niektorí investori ju odmietli ďalej podporovať, dokonca projekt opustili. Významným signálom bolo, že v roku 2022 z jej vedenia odišlo niekoľko riaditeľov, vrátane jedného z jej zakladateľov. Vyzeralo to však tak, že Volta sa dokáže nadýchnuť, pretože predstavila ďalšie dve verzie svojho „elektronákladiaku“ – 7,5-tonovú a 12-tonovú.
Ale nepomohlo to. Spoločnosť začala mať problémy s hotovosťou a aj so splácaním úverov, pri ktorých navyše začali rásť aj úrokové sadzby. Posledným klincom do rakvy bol krach jej dodávateľa dielov, známej spoločnosti Proterra a taktiež problémy s batériami, keď pre vysoký dopyt sa nepodarilo zakontrahovať žiadneho ďalšieho významnejšieho výrobcu, ktorý by garantoval požadované počty. A aj napriek približne 5-tisíc objednávkam výroba klesala, predaj tiež a logicky aj schopnosť spoločnosti plniť si svoje záväzky voči dodávateľom a finančným inštitúciám.
Preto sa Volta rozhodla začiatkom tohto týždňa vyhlásiť vo Švédsku bankrot, respektíve podať návrh na vyhlásenie konkurzu a oznámila, že následne tak spraví aj vo Veľkej Británii. Investori prišli približne o 350 miliónov dolárov.
V poslednom období niekoľko ďalších elektrických startupov vyzbieralo od investorov miliardy dolárov, no väčšina z nich mala problém dostať sa k masovej výrobe, a keďže získavanie finančných prostriedkov bolo pre ne čoraz ťažším, napokon zbankrotovali. K najznámejším patria napríklad Faraday Future, Ligtyear, ale na hranici krachu sa pohybuje aj ďalší výrobca elektrických kamiónov, spoločnosť Nikola.
Zdroj: pravda.sk
24. december u Slovanov
Zelenského 20 bodov navrhovaného „mierového plánu“
Elektromobily sú na brutálnom ústupe. Prečo o nich klesá záujem raketovým tempom?
Všetci vtedy obvinili Rusko. Po štyroch mesiacoch Estónsko muselo priznať, že dron, ktorý spadol na jeho územie bol ukrajinský
Predpoveď slávneho generála sa napĺňa: Európa sa pripravuje na veľkú vojnu
V. A. Nebenzja na zasadnutí Bezpečnostnej rady OSN o situácii okolo Venezuely
„Ruský jazyk je silnejší ako ukrajinizácia,“ tvrdí bulharský politik
Ruský systém protivzdušnej obrany S-500 dokáže odhaliť stíhačky F-35
Miroosnova
Vysoké ceny ropy ako nástroj americkej finančnej politiky
Prírodná sila
Keď spoločenstvo mlčí, nastupuje manipulátor
Britská policie pilotně zavádí systém umělé inteligence pro sledování „podezřelých“ jízd řidičů
Revolta proti Bruselu: Von der Leyenová utrpela historické poníženie
48 hodín pre Kyjev. Odpočítavanie sa začalo: Toto je začiatok konca?
POZOR! Z obchodov sťahujú kávu, olej, mäso aj múku
Novela Trestného zákona podpísaná! Opozícia kvíli
Ruská odplata za vraždu generála si bude vyžadovať chladnokrvnosť
Ďalší americkí žoldnieri boli zničení ruskou armádou
VIDEO: „Konšpirátor je človek, ktorý rozmyšľa a neriadi sa väčšinovým názorom. Mladí ľudia túžia po pravde,“ tvrdí Jozef Banáš.
zo sekcie
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet