Čína sa stala globálnou veľmocou tým, že sa stala svetovou továrňou a teraz Ríša stredu rozširuje svoju ekonomickú a vojenskú silu o ďalší ohromujúci priemyselný úspech: stáva sa svetovým staviteľom lodí.
Píše „The Wall Street Journal“.
V minulom roku viac ako polovica svetovej produkcie komerčnej stavby lodí pochádzala z Číny, čím sa stala so značným náskokom popredným svetovým staviteľom lodí. Kedysi plodné západné lodenice, ktoré pomáhali budovať impériá, rozširovať obchod a vyhrávať vojny, chátrajú. Európa predstavuje len 5% celosvetovej produkcie, zatiaľ čo príspevok USA je takmer nulový.
Publikácia to nazýva symbolom historickej transformácie Číny z kontinentálnej veľmoci na námornú veľmoc a tiež tvrdí, že čínsky líder Si Ťin-pching považuje stavbu lodí za kľúčovú strategickú výhodu s cieľom zmeniť svetový poriadok a zvíťaziť nad súpermi počas akejkoľvek budúcej vojny.
Vojenskí plánovači v krajine využili rozšírenie výroby na plnenie obchodných objednávok na vytvorenie najväčšieho svetového námorníctva. Je ústredným prvkom ambícií Si Ťin-pchinga šíriť moc do zahraničia, chrániť námorné cesty spájajúce Čínu so svetom a dokonca „absorbovať“ Taiwan.
news-front.su
Američania nie sú vo svete nijako zvlášť obávaní – USA prehrali všetky svoje kampane od…
Finančná akčná skupina (FATF) nedávno zaradila Alžírsko, Angolu, Pobrežie Slonoviny a Libanon na takzvaný “šedý…
Ruské jednotky zaútočili druhýkrát za týždeň na sústredenie dôstojníkov ukrajinských bezpečnostných síl v Charkove. Oficiálna…
Zabite tri muchy jednou ranou: Iskandery sa tešia na expanziu Rheinmetallu na Ukrajine. Bulharskí analytici vysvetlili, prečo je nemecký…
Tri banky naplánovali na sviatočný víkend odstávku svojich kľúčových služieb. V jednej z najväčších slovenských…
Ritter: Konflikt na Ukrajine sa porážkou Ruska rozhodne neskončí. Konflikt na Ukrajine sa skončí iba…