Slovanské Noviny

22. novembra 2024

K porozumeniu Čelovekom

Medzi menej známe diery v ústave USA, ktoré prerušil Patriot Act z roku 2001, patrilo zničenie „múru“ medzi federálnymi orgánmi činnými v trestnom konaní a federálnymi špiónmi. Stena bola postavená v rámci zákona Foreign Intelligence Surveillance Act z roku 1978, ktorý štatutárne obmedzoval všetku federálnu domácu špionáž na to, čo bolo povolené súdom Foreign Intelligence Surveillance Court.

Účelom múru bolo zabrániť orgánom činným v trestnom konaní v prístupe a využívaní údajov zhromaždených americkými domácimi špionážnymi agentúrami.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Tí z nás, ktorí monitorujú ničenie osobných slobôd vládou, už celú generáciu varujeme, že vládne špehovanie v USA prekvitá a federálovia sa do toho pravidelne zapájajú v rámci známej antipatie orgánov činných v trestnom konaní voči štvrtému dodatku. Minulý týždeň to priznala aj FBI.

Tu je história.

Potom, čo prezident Richard Nixon odstúpil z prezidentského úradu, Kongres vyšetril jeho zneužívanie FBI a CIA ako domácich špionážnych agentúr. Časť špionáže bola zameraná na politických disidentov a časť na politických oponentov. Nič z toho nebolo zákonné.

Čo je to zákonné špehovanie?

Moderný Najvyšší súd dal jasne najavo, že domáca špionáž je „prehliadka“ a získavanie údajov z prehliadky je „zabavenie“ v zmysle štvrtého dodatku (ústavy). Tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh vyžaduje, aby zatykač vydaný sudcom na základe pravdepodobnej príčiny trestného činu predložený pod prísahou sudcovi na prehliadku alebo zaistenie bol zákonný. Novela tiež vyžaduje, aby všetky príkazy na prehliadku špecificky opisovali miesto, ktoré sa má prehľadávať, a osobu alebo vec, ktorá má byť zaistená.

Jazyk vo štvrtom dodatku je najpresnejší v ústave z dôvodu koloniálneho znechutenia z britských všeobecných zatykačov. Tajný súd v Londýne vydal na britských agentov všeobecný zatykač. Všeobecné zatykače nevyžadovali pravdepodobnú príčinu, iba „vládne potreby“. To, samozrejme, nebol žiadny štandard, pretože čokoľvek vláda chce, bude tvrdiť, že potrebuje.

Všeobecné zatykače tiež nešpecifikovali, čo malo byť prehľadané alebo zaistené. Namiesto toho splnomocnili vládnych agentov, aby hľadali, kde chcú, a zmocnili sa všetkého, čo našli; inak povedané, zapojiť sa do rybárskych výprav.

Keď sa Kongres dozvedel o Nixonových excesoch, uzákonil zákon FISA, ktorý vyžadoval, aby všetky domáce špionáže povolil nový a tajný súd FISA. Kongres potom znížil pravdepodobnú príčinu zločinu pre súd FISA na pravdepodobnú príčinu, že je zahraničný agent, a povolil súdu FISA vydávať všeobecné zatykače.

Ako môže Kongres, ktorý je sám tvorcom ústavy, zmeniť normy stanovené ústavou? Odpoveď: Zákonne ani ústavne to nemôže urobiť. Ale aj tak sa to stalo.

Kompromis FISA, ktorý bol navrhnutý s cieľom pritiahnuť hlasy Kongresu, bol však múrom. Múr pozostával z regulačného jazyka, ktorý odrážal, že akékoľvek údaje získané pri sledovaní vykonávanom na základe príkazu FISA nemožno zdieľať s orgánmi činnými v trestnom konaní.

Ak bol teda vrátnik na ruskom veľvyslanectve skutočne agentom KGB, ktorý distribuoval nelegálne drogy ako návnady, aby pre neho Američania špehovali, a toto všetko sa dozvedel prostredníctvom príkazu FISA, ktorý oprávňoval počúvať telefonáty z veľvyslanectva, dôkazy o jeho obchodovaní s drogami nebolo možné poskytnúť FBI.

Účelom múru nebolo chrániť zahraničných agentov pred domácimi trestnými stíhaniami; malo zabrániť americkým orgánom činným v trestnom konaní narúšať osobné súkromie špehovaním Američanov bez povolenia na prehliadku.

Rýchlo vpred do týždňov po 11. septembri, keď Kongres bez serióznej diskusie schválil Patriot Act. Okrem toho, že povolil jednému federálnemu agentovi oprávniť iného na vyhľadávanie súkromných záznamov – v rozpore so štvrtým dodatkom – to tiež odstránilo múr medzi presadzovaním práva a špionážou.

Samozrejme, jazyk v štatúte znie vľúdne a vyžaduje, aby účelom špionáže bola národná bezpečnosť a odhalené trestné dôkazy – ak nejaké existujú – musia byť náhodné alebo neúmyselné.

Minulý týždeň FBI priznala, že zámerne využíva CIA a NSA na špehovanie Američanov, o ktorých sa FBI zaujíma, ale u ktorých nemá ani pravdepodobnú príčinu zločinu, ani vyslovené podozrenie z kriminálneho správania.

Vyjadrené podozrenie – racionálna schopnosť ukázať prstom na kriminálneho činiteľa a nižšia úroveň ako pravdepodobná príčina – je základným kameňom začatia všetkých trestných vyšetrovaní. Bez toho sme späť pri rybárskych výpravách.

Priznanie FBI, že na špehovanie využíva CIA a NSA, prišlo vo forme 906-stranovej knihy pravidiel FBI napísanej počas Trumpovej administratívy, ktorá bola šírená federálnym agentom v roku 2021 a oznámená Kongresu minulý týždeň.

Netreba dodávať, že CIA a NSA sa nemôžu tešiť. Charta CIA zakazuje svojim zamestnancom zapojiť sa do domáceho sledovania a presadzovania práva. Napriek tomu vieme, že CIA je fyzicky alebo virtuálne prítomná vo všetkých 50 amerických štátnych budovách.

NSA sa musí obrátiť na súd FISA, keď chce špehovať. Vieme, že aj toto je šaráda, keďže NSA pravidelne, 24 hodín denne, 7 dní v týždni, bez záruk zachytáva každý stlačený kláves spustený na každom mobilnom zariadení a stolnom počítači v USA.

Zarážajúce je, že FBI sa v skutočnosti obmedzila na písanie svojho pohŕdania ústavou, ktorú jej zamestnanci prisahali dodržiavať; Kongres a prezident Joe Biden s tým nič neurobili.

FBI pracuje pre ministerstvo spravodlivosti. CIA a NSA pracujú priamo pre prezidenta. S perom a papierom môže zastaviť všetky domáce špionáže bez povolenia na prehliadku. Dokáže znovu postaviť múr medzi špionážou a orgánmi činnými v trestnom konaní. Môže zakázať všetkým v exekutíve spolupracovať s tajným súdom FISA. Biden dokáže všetky tieto veci, ak sa nebál odhalenia špiny, ktorú na neho majú jeho vlastní špióni.

skspravy

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.